2020-03-15, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Precis, här erkänner idioten helt öppet att man eftersträvar att smitta befolkningen men att man är så djävla dum att man tror att det går att kontrollera spridningstakten.

60% av befolkningen motsvarar 6 millioner. En sölighet på 1-4% innebär att 60,000 till 240,000 svenskar kommer att dö. Inte nog med att dessa kommer att dö...de kommer att dö en av de plågsammaste sätt man kan dö på. Drunkna långsamt i sina egna lungor.

Titta på Italiens siffror - inget annat. 3500 nya fall igår (för en sjukvård som redan går på knäna. Den exponentiella ökningen fortsätter (även om jag förstår att gemene man inte förstår vad exponentiell ökning innebär).

Ja, exakt. Flockommunitet är väl bara något man hittar på för att dölja sina tabbar.

Är väl som att riva alla hus, och och sen säga att det är ju bra, för människor mår bra av frisk luft.

Iden kan ju fungera om man har kontroll, som sagt. Men annars är det ett sätt att inte säga att man skiter i alltihop och har börjat kröka istället.
Citera
2020-03-15, 10:29
Medlem
FoHMs problem och såtillvida regeringens problem är att FoHM består av ett gäng icke kliniska läkare som egentligen inte kan något om patienter. Tex Karin Tegmark och Tegnell. Nu ska de verklighetsfrånvända läkarna bestämma över statsministernnoch Sverige.

Låt de kliniska läkarna höras istället!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Skolorna kommer stängas automatiskt när lärare blir sjuka. Oroliga föräldrar håller sina barn hemma och de föräldrar som är hemma med sjuka barn som är lärare.
Samma strategi ungefär som när tyskarna reste genom Sverige under kriget. Man låter det rulla så löser det sig självt.
Det är redan nu brist på lärare och elever då de är hemma om de har förkylningssymptom. Skolan där jag bor slår ihop klasser till veckan...
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
"Flockimmunitet" vilket fult jävla ord när man tänker efter.

Som att vi skulle vara en flock korkade får som inte har nåt att säga till om.

Självklart ska vi inte försöka smitta ner hela befolkningen.

Man borde gjort tvärtom från början, tvångsisolerat alla jävla pajaser som vart och åkt skidor i italien.

Redan tidigt i januari skulle man börjat stänga ner flygtrafik.

Från första sekund virusutbrottet blev känt där i kina så skulle Sverige köpt in material/börjat tillverka egen skyddsutrustning till vården.

Melodifestivalen skulle aldrig fått hållas.

Skolor borde redan vara stängda då det finns många föräldrar som har andra sjukdomar sen innan.

Att man låtit smittadd ligga och kontaminera ner hela avdelningar/sjukhus och sen låta den exponerade personalen jobba vidare är helt sinnesjukt!!!!

Sverige kunde ha gjort mycket för att få en långsammare spridning.

Man blir ju inte direkt förvånad om det spårar ur totalt här.

Hur kommer det se ut i Sverige om några veckor?
'
Antagligen görs inte ett enda piss nu heller. T.ex. förbered alternativa salar i anslutning till sjukhusen...
Citera
Medlem
Trndsttrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Varför minskar antalet nya fall under lördag-söndag?
Jag har noterat att det ser ut så i flera (dom flesta?) länder.
Det kan ju knappast spegla verkligheten, när det gäller hur smittan sprids och fler insjuknar.
Är det så att många labb stänger eller drar ner under helgen och att det är därför som färre nya resultat kommer då? Kanske är det rapporteringen som är långsammare under helgen?

Yes, rapportering går långsammare. Viruset tar ju inte helg så att säga.
Citera
2020-03-15, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Haha! Det hade jag inte tänkt på.
Mest skrämmande tanke är ju att hela mänskligheten dör ut, utom de som är instängda i Big Brother huset
Citera
2020-03-15, 10:30
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Jag tror inte alls att kapitulera (dvs flockimmunitetsstrategin) är det enda alternativet. Tänk om Kina hade varit i en liknande situation, vad hade de gjort?

Finns inga belägg för att någon blir immun. Läs på.
Citera
2020-03-15, 10:31
Medlem
Hur länge överlever viruset på hårda ytor?

Imorgon ska jag köra en bil som en Corona-smittad körde i fredags.

För det har min arbetsgivare sagt...
Citera
2020-03-15, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Detta virus är relativt stabilt, immunitet bör hålla i sig något år eller två i alla fall.

Kan du ge källa på det som inte är från något lands myndigheter?
Citera
2020-03-15, 10:32
Medlem
Faran med regeringen och Tegnells FLOCKMETOD är följande ny information:
300 personer under 60 år är allvarligt sjuka i Frankrike. Hälften av allvarligt sjuka i USA är under 50 år. (NY Times)
Att vi ser många sjuka 40-60 år i Sverige kan bero på just att skolbarnsföräldrar smittas av sina barn. Av dessa kan många ha underliggande sjukdomar och vara i riskgrupp.
Citera
Medlem
[quote=Revej|70717828

Att en nation har flockimmunitet är den enda lösningen, man kan skjuta upp detta och smitta i omgångar, och det är också nödvändigt för ett land i Kinas storlek, men alla friska människor måste utsättas, så är det bara.
[/QUOTE]

Ja så verkar det ju att vara. Men det är inget jag märkt att experterna vill tala om. och så finns olika meningar om den som blivit frisk blir immun eller kan bli sjuk igen. Har du tips om artikel om detta?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Hur länge överlever viruset på hårda ytor?

Imorgon ska jag köra en bil som en Corona-smittad körde i fredags.

För det har min arbetsgivare sagt...

Några veckor som jag har förstått det. Inte helt hundra men mer än över en helg garanterat .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in