2020-03-15, 10:19
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvfestligt
Som sagt, riskgrupperna är lite större än bara 60+. Alla med astma eller diabetes eller högt blodtryck kommer behöva respirator för att klara sig om de blir smittade. Det är över 2 miljoner svenskar i ALLA ÅLDRAR.
Ja det är dem.
I Italien har de medvetet prioriterat yngre i riskgrupp. En förklaring till de höga dödstalen bland de äldre (inte enbart då även ålder är riskfaktor i kombination och framförallt i samband med riskgrupp).
Riskgrupp för just personer med hjärtrelaterade sjukdomar är stor. Allt ifrån arytmier, hjärtflimmer, kärlkramp till allvarligare tillstånd.
Citera
2020-03-15, 10:20
Medlem
kardashanarsels avatar
”Come near to God and he will come near to you. Wash your hands, you sinners, and purify your hearts, you double-minded.”
‭‭James‬ ‭4:8‬ ‭NIV‬‬
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Källa på att demonstrationsförbud råder?
https://www.regeringen.se/artiklar/2020/03/forordning-om-forbud-mot-att-halla-allmanna-sammankomster-och-offentliga-tillstallningar/

Kan ju visserligen hålla demonstration med 499 pers.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Kontrollerad flockimmunitet ska tydligen inte göras längre i Sverige och England så den strategin var uppenbarligen inte lyckad.

USA gör faktiskt mycket? Stänger gränserna har man gjort, vissa delstater stänger skolor, näringslivet går ihop med staten, 1 vecka betald sjukdom osv.
Vad yrar du nu, någon källa eller det var en feberdröm?

Att en nation har flockimmunitet är den enda lösningen, man kan skjuta upp detta och smitta i omgångar, och det är också nödvändigt för ett land i Kinas storlek, men alla friska människor måste utsättas, så är det bara.

Vi kan såklart gömma oss 2 år och hoppas på vaccin lösningen men detta inser de flesta är ohållbart.
Citera
Medlem
Kan man få Corona i magen man har ju hört talas om förkylningar som gått ned i magen.
Jag har plötsligt fått rännskita och fiser kopiöst med grönt partikel komplement.
Citera
2020-03-15, 10:21
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Källa på att demonstrationsförbud råder?

Folksamlingar ? Någon i tråden igår skrev det 🤷‍♀️
Citera
Medlem
De mest korrupta länderna i Eu och Asien har värsta utbrottet
Citera
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det här kanske förklarar alla konstiga uttalanden från Anders Tegnell:

Målsättningen är inte att stoppa coronasmittan bland svenskarna utan målsättningen är precis tvärtom - att smitta så många svenskar som möjligt. Dvs helt tvärtom mot övriga länder på jorden, där man istället gör allt för att stoppa smittan så att så få människor som möjligt drabbas av den.

Visserligen dementerar Anders Tegnell detta - men bara delvis:

"I alla fall inte att det ska ske så snabbt som möjligt"

"Det måste ske lugnt, sakta och kontrollerat så att sjukvården hinner med att hantera det, vi ska inte skynda på det"

Nja Storbrittanien verkar köra samma strategi. Har sett folk nämna Nederländerna och Australien också.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvfestligt
Som sagt, riskgrupperna är lite större än bara 60+. Alla med astma eller diabetes eller högt blodtryck kommer behöva respirator för att klara sig om de blir smittade. Det är över 2 miljoner svenskar i ALLA ÅLDRAR.

Även personer med övervikt löper större risk att bli allvarligt/kritiskt sjuka

https://www.worldobesity.org/news/coronavirus-disease-covid-19-outbreak-for-people-living-with-obesity
Citera
2020-03-15, 10:22
Medlem
Jofs avatar
Många verkar älska att underblåsa dramatiken runt Corona.

Carona har skapat den värsta nedgången på börsen någonsin. Säger en sk ekonomisk expert. Han ser lite tveksam ut, sen tillägger han: I modern tid.
Han måste kommit på den legendariska börskraschen som han läst om i skolan. Och tänkt. Å fan, den var ju värre. Men om jag lägger till I modern tid då. Det är ändå ingen koll på vilken tid det är.

Och från sin skoltid hade han glömt att Modern tid räknas iden från 1500-talet och till nu.
Han tänkte att folk slänger sig med det uttrycket hur dom vill. Bara jag får det att verka VÄRSTA jävla nedgången och jag ser viktig ut, så funkar det.

I modern tid. Ja, jäklar i min låda, vad folk slänger sig med det uttrycket. Som inte säger NÅGOT nuförtiden. Kan vara allt från 1 år till 25 år. Men sällan det det ska betyda.

Corona får många att visa underliga attityder.

Andra blir väldigt GODA. Nästan lika fånigt. Som att visa sin märkvärdighet.
Citera
2020-03-15, 10:22
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Kan man få Corona i magen man har ju hört talas om förkylningar som gått ned i magen.
Jag har plötsligt fått rännskita och fiser kopiöst med grönt partikel komplement.
Kan vara så om man tittar på den nyfödda i England som föddes sjuk i COVID19.
Citera
2020-03-15, 10:23
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RemindMeToForget
Är ju verkligen inte konstigt att det sprids när folk är idioter... KAN FOLK ANVÄNDA FUCKING HJÄRNAN ELLER?!

Inlägg på facebook: "Söndagssliten och sjuk i möjligt Coronavirus, premiär för scrambled tofu, pukka-te, Jan van Haasteren-pussel och Betnér på youtube. Min man tog de 3 barnen till Djungelgympa. Ganska mysigt." *bild på mat*

Fråga i kommentar: "Skickade du iväg din make och barn på ett gympapass när du är sjuk i misstänkt corona?"

Svar från hennes man: "Vi vill ju såklart inte vara hemma med henne!"

Människor skrämmer mig.

Edit: nu skriver hon att hon skojade, var ironisk och att det är roligt.
Hoppas det stämmer. Men stor chans att man säger det för att folk hoppar på, då försöker man ju förklara bort det.
Hur som helst så är människor idioter.

Fyfan va sjukt!

Jag tror inte hon skojade utan försöker rädda situationen. Folk som inte är pålästa fungerar såhär, vi kan väl tacka pappa staten för det som vägrar säga till svenska folket hur allvarligt det är och att man inte får bete sig som detta exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in