2020-03-15, 09:57
Bannlyst
Så den här strategin går alltså ut på att smitta barnen först, det är ju hyggligt. Räkna med VAB-rekord de kommande veckorna. Vad lugnt och skönt det kommer att bli på jobbet.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Oj tydligen var inte beslutet så populärt bland allmänheten. Uppenbarligen var det ett test för reaktioner för nu har man ändrat sig, FHM ska göra allt för att stoppa smittan

Fan går vi på dagis eller?

Källa: Expressen
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Har du källa? Enda som biter på alla förnekare här i Stockholm
Finns en artikel på norska/engelska i vg.no som ger en bild av det hela.

https://www.vg.no/nyheter/i/EWnEal/italiensk-lege-til-norge-vaer-saa-snill-forbered-dere

Citat:
I Nord-Italia strømmer corona-syke til sykehusene. Det finnes ikke lenger nok utstyr til å behandle dem. Legene må gjøre umulige valg mellom hvem som skal få leve og hvem som må dø.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Nej vi är det enda landet. Man kan ju undra sig varför? Är våra politiker/myndigheter mer kompetenta än de stora världsmakterna?
Nej, vi är inte det enda landet. Storbritannien, Australien och vad det verkar Finland jobbar likadant.
Citera
2020-03-15, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Vad spelar det för roll hur snabbt något annat virus muterar när detta virus redan bevisligen muterar snabbt nog för att flockimmunitetsstrategin som man valt sannolikt kommer visa sig totalt vansinnig och göra betydligt mer skada än nytta? Man kan ju lika gärna gå och dö bara.
Enda sättet att stoppa det är att sätta oss i en tre till fyra veckor lång karantän.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Sluta sprida information som inte är sann.
Jag har läst artikeln och det ingenstans att smittade utvecklar en immunitet på 2-3 år mot att få corona igen.

Här är artikeln:

Mot bakgrund av de aktuella diskussionerna i media kring hur besättningsimmunitet kan genereras och skydda befolkningen mot SARS-CoV-2-viruset, har British Society for Immunology släppt följande uttalande.
Professor Peter Openshaw, tidigare president i British Society for Immunology och professor i experimentell medicin vid Imperial College London, sa: ”Flockimmunitet uppstår när en stor andel av befolkningen är skyddad mot en viss sjukdom, vilket stoppar sjukdomen för att sprida sig inom samhällen. Detta skydd kan antingen erhållas genom metoder som vaccination (som inducerar kroppen att producera antikroppar som skyddar dig mot att fånga sjukdomen) eller genom att tillräckligt många människor i befolkningen har infekterats och genererat antikroppar genom att deras kropp bekämpar patogenen direkt.
Modelleringsstudier visar att vi med tiden kan förvänta oss att 60-80% av befolkningen ska smittas med SARS-CoV-2. Att skapa besättningsimmunitet i befolkningen, och särskilt hos yngre individer som är mindre benägna att uppleva allvarlig sjukdom, är ett sätt att stoppa sjukdomen att sprida sig och ge indirekt skydd till äldre, och mer utsatta grupper.
”SARS-CoV-2 är ett nytt virus hos människor och det finns fortfarande mycket som vi behöver lära oss om hur det påverkar det mänskliga immunsystemet. Eftersom det är så nytt vet vi ännu inte hur länge något skydd som genereras genom infektion kommer att pågå. Vissa andra virus i Coronavirus-familjen, till exempel de som orsakar förkylning, tenderar att inducera relativt kortvarig immunitet, cirka tre månader. Men dessa virus har utvecklats tillsammans med det mänskliga immunsystemet under tusentals år, vilket betyder att de mycket väl kan ha utvecklat metoder för att manipulera våra immunsvar. Med SARS-CoV-2 kan situationen vara mycket annorlunda, men vi behöver akut mer forskning för att se på immunsvaren hos människor som har återhämtat sig från infektioner för att vara säker. ”

Varför citerar du mig och försöker ställa mig till svars för något jag inte skrivit? Jag föreslår att du går tillbaka och läser vad jag faktiskt skrev.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Du får leta själv det finns uppgifter om det från Kina längre bak i tråden. Påssjuka i vuxen ålder kunde också leda till sterilitet sas det när jag var yngre och jag var nog 20 år när jag fick det. Men det var när den gick ner i testiklarna. Jag fått 3 ungar så jag klarade det.

Kan ju vara av den graden och inte märkligt i så fall. Undvik corona i pungen!

Helt rätt sterilitet för killar och påssjukan
Om kvinnor fick röda hund under graviditet var risken stor för skador på fostret
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Kärnkraften är oerhört samhällskritisk i Sverige, utan den stannar pumparna och du får inget vatten i kranen.

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/k%C3%A4rnkraftverk-i-stabsl%C3%A4ge-efter-coronaviruset-1.25376313

Det är dags att vakna nu!

Fast nu ar det Norge vi snacka om.
Citera
2020-03-15, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Men utan smittspårning idag är det en omöjlig uppgift att ha koll på vilka som är smittade. Självkarantän missköts också, har vi fått höra. Så det är ju egentligen bara ett önsketänk från myndigheters sida.

Det finns ingen anledning att ha koll på hur många som är smittade. Det som är viktigt är att de som är smittade i så hög utsträckning som möjligt håller sig hemma så att smittan går långsamt genom befolkningen istället för att explodera
Citera
Avstängd
tomyhockeys avatar
corona liknar influensan feber hosta
men vad skiljer sig mest från en vanligt förkylning ?
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Japp sjukvården kommer kollapsa, mångkulturen löpa amok när halva poliskåren är sjuka i några veckor, folk hamstrar mat, inget förtroende till politiker osv.

Får se om folket blir så glada när deras mamma/pappa dör pga brist på sjukvård. De lär få ett rejält uppvaknande, nu tror de allt är okej men de inser inte att vården fortfarande är vid liv. De kan inte tänka steget längre.

LYSSNA PÅ ITALIENS VARNING!

Anarki på våra gator snart.

Sluta gläfsa och gör nåt konkret för att förbättra situationen!

Äldrevården behöver andningsskydd?

Finns det nån flashbackare som har begrepp om täthet i olika material och som begriper sånt här?

Hur tillverkar vi nu på snabbast och bästa sätt andningsskydd till vår vårdpersonal?

Finns det något färdigt vi kan använda? Jag tänker på blöjor, mensskydd ... -eller vad ska vi använda för att tillverka åtminstone motsvarande de munskydd vi på TV ser de har på sig i Thailand -jag antar det åtminstone kan bli något sämre än FFP1? Räcker tyg?

Och hur gör man visir av OH blad? Bara att häfta fast ett resårband i två hörn?
Senast redigerad av gloffgloff 2020-03-15 kl. 10:03.
Citera
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tidigare var jag rädd för viruset , men nu är jag mer rädd för regeringens strategi med att smitta ned hela befolkningen. Sjukvården kommer aldrig hinna med och dödssiffrorna kommer skena.

Jag är rädd för regeringen i Sverige och rädd för att många som blir svårt sjuka får ligga o plågas och dö hemma av lungpest
De kvävs Vidrigt att Sverige inte hjälper vården med mer utrustning och bygger upp vårdinrättningar som i krig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in