2020-03-15, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av white-power
Horungen Anders Tegnell har planer på att experimentera med viruset

https://www.dn.se/nyheter/sverige/forra-statsepidemiologen-langsam-spridning-kan-bygga-upp-immunitet/

Förstod det då Tegnell och de andra asen uppmuntrat till smittspridning. I Italien minskar nu fallen i de städer som är i karantän. I Kina fick de stopp på spridningen med karantän.

Gör tvärtemot vad Tegnell vill och hjälp inte till att sprida smittan.

-Säger FHM res så reser du inte.

-Säger FHM karantän inte fungerar så sätt dig själv i ”frivillig karantän”.

-Säger FHM skicka barnen till skolan så håll de hemma.
Citera
2020-03-15, 03:06
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Avskyr fanskapet. Det har gått så långt att jag blir lika akut illamående som när Annie Lööf, Greta eller Jonas Gardell dyker upp i rutan. Man kastar sig efter kontrollen för att blixtsnabbt byta kanal. Om man sitter på kontrollen eller den glidit i under soffan får man panik.

Han har dessutom en jävligt irriterande knarrig röst som är outhärdlig när han entonigt bräker fram sitt självgoda nonsens. Sen att han alltid är klädd som en luffare gör inte saken bättre. När danskarna samlade ihop topparna i TV för att informera om krisläget var de propert klädda, såg proffsiga ut och ingav förtroende. Anders Tegnell och hans gäng såg ut att vara hämtade från nån alkisbänk på Odenplan. Orakade, slafsiga med håret på ända -- vämjeliga hela bunten, Anders värst.
Citera
2020-03-15, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Här skriver Folkhälsomyndigheten att andningsmask skyddar personal från att bli smittade!

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/fragor-och-svar/

"Andningsskydd används inom sjukvården i miljöer där det finns risk för att personalen kan smittas av allvarliga sjukdomar. Den typ av andningsskydd som oftast används har inbyggda filter som filtrerar bort smittämnen och andra partiklar från luften som man andas in. För att andningsskyddet ska ge avsedd skyddseffekt måste det anpassas till den som ska använda det. Träning och utbildning i hur man använder ett andningsskydd behövs också."

Ja att det ska anpassas handlar om att det ska sitta bra och inte glida snett. Träning och utbildning innebär bland annat att man inte ska hålla på att rätta till den hela tiden, att den ska sitta korrekt.

Undrar var man får tag på dessa andningsskydd som är bra. Om man googlar hittar man för både bygg, HLR och covid19, men tror att de senare är mycket humbug. Då är ju byggandningsmasker mot ångor att föredra.

Skyddsklass FFP3. Den masken skyddar mot virus. Nog slutsåld dock överallt.
Citera
2020-03-15, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Avskyr fanskapet. Det har gått så långt att jag blir lika akut illamående som när Annie Lööf, Greta eller Jonas Gardell dyker upp i rutan. Man kastar sig efter kontrollen för att blixtsnabbt byta kanal. Om man sitter på kontrollen eller den glidit i under soffan får man panik.

Han har dessutom en jävligt irriterande knarrig röst som är outhärdlig när han entonigt bräker fram sitt självgoda nonsens. Sen att han alltid är klädd som en luffare gör inte saken bättre. När danskarna samlade ihop topparna i TV för att informera om krisläget var de propert klädda, såg proffsiga ut och ingav förtroende. Anders Tegnell och hans gäng såg ut att vara hämtade från nån alkisbänk på Odenplan. Orakade, slafsiga med håret på ända -- vämjeliga hela bunten, Anders värst.

Tegnell är vedervärdig. Ser ut som en typisk vänsterpartist (vilket han troligen är). En luffartyp, alkoholiserad och gillar hosta sig i händerna för att smitta andra.
Citera
2020-03-15, 03:17
Medlem
Horby-kvinnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXPulseXx
Förstår inte hur man kan vara så korkad i detta landet. Det finns ju bra förklaring till andra länders ageranden.

*Stängda gränser = Inga turister som riskerar att belasta en redan ansträngd vård.

*Stängda skolor till en viss del = Äldre elever kan sköta det mesta digitalt hemifrån, annars i halva klasser vid prov. De mindre eleverna kan få hemuppgifter att göra och dom som har svårt med skolan får vara i mindre klasser vilket kommer gynna dom.

Stängda förskolor men kunna erbjuda att man ändå håller en öppen i varje kommun som man vanligtvis gör på sommaren där barn till vårdpersonal etc. kan placeras. Då frigörs även mer personal som kan sättas in om någon blir sjuk.

*Begränsa folks frihet ute i samhället då vissa fullständigt skiter i lagar och regler. Där bör man kunna använda sig av MP som stöd till Polisen och Ordningsvakter.

*Införa tillfällig lag mot dessa idioter som köper upp handsprit, munskydd och annan viktig utrustning i syfte att tjäna pengar.

Man får helt enkelt skita i hur kränkta vissa blir. Att få stopp på spridningen är ändå prio 1 och ge sjukvården mer tid. Gör vi inget nu så är Sverige nästa Italien.
Okunnigt och dumt skrivet. Läs på, det finns information via folkhälsomyndigheten.
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Tegnell säger att vi inte är i samma läge som italien.

Hur har italien hamnat i det läget? Genom att inte göra något.

Hur ska Tegnell göra så vi hamnar i samma läge? Genom att inte göra något.
Ja, vi är inte i samma läge som Italien. Det övriga du skriver är nonsens.
Här har du info från folkhälsomyndigheten du kan läsa (så slipper du sabla ned tråden med ovidkommande meningar):
https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/mars/ny-fas-kraver-nya-insatser-mot-covid-19/
https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/mars/forslag-inga-allmanna-sammankomster-med-fler-an-500-personer/
https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/mars/nu-finns-information-till-arrangorer-av-evenemang/

Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt

Du tycks avsky Tegnell, bara för att du inte förstår dig på honom och det han genom hälsomyndighetens försorg informerar om i coronaämnet.
Citat:
https://www.dn.se/nyheter/sverige/forra-statsepidemiologen-langsam-spridning-kan-bygga-upp-immunitet/
Du uttrycker dig sjukt barnsligt, är det för att du inte har några argument i corona-frågan?
Citera
2020-03-15, 03:46
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horby-kvinnan
Du tycks avsky Tegnell, bara för att du inte förstår dig på honom och det han genom hälsomyndighetens försorg informerar om i coronaämnet.Du uttrycker dig sjukt barnsligt, är det för att du inte har några argument i corona-frågan?

Jag förstår mig på Tegnell tillräckligt mycket för att fastslå att han är en charlatan. Jag har genom mitt arbete haft en hel del att göra med hans företrädare på posten, Annika Linde. En ytterst kompetent person. Hur i h-e Tegnell fick samma jobb är det få som begriper. Antagligen en kompisrekrytering av nån annan luffare på vänsterkanten.
Citera
2020-03-15, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horby-kvinnan
Okunnigt och dumt skrivet. Läs på, det finns information via folkhälsomyndigheten.Ja, vi är inte i samma läge som Italien. Det övriga du skriver är nonsens.
Här har du info från folkhälsomyndigheten du kan läsa (så slipper du sabla ned tråden med ovidkommande meningar):
https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/mars/ny-fas-kraver-nya-insatser-mot-covid-19/
https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/mars/forslag-inga-allmanna-sammankomster-med-fler-an-500-personer/
https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/mars/nu-finns-information-till-arrangorer-av-evenemang/

Du tycks avsky Tegnell, bara för att du inte förstår dig på honom och det han genom hälsomyndighetens försorg informerar om i coronaämnet.Du uttrycker dig sjukt barnsligt, är det för att du inte har några argument i corona-frågan?

För att få dig att förstå så var tegnell emot alla de förslag du presenterar, så de har alla genomförts försent.

Han var för att melodifestivalen skulle genomföras med publik. Vilket så skedde. Osv.

Nu ska alla testas i alla andra länder, men det är tegnell emot.

Den frivilliga isoleringen är det enda som skiljer oss från italien. Tegnell är emot isolering.
Citera
2020-03-15, 05:12
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
(FB) UD tjänstemän arrangerar hemliga flygningar från Iran.. Swedbank, Eriksson osv. [url]https://www.skd.se/2019/01/30/sverige-mest-korrupt-i-norden/[/https://maccscandinavia.se/node/41
Jag tar till mig att sveriges korruption ökar.
Men den där flygningen var väl att plocka hem personal?
Citera
2020-03-15, 05:20
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Hade det funnits starka bevis för att Sverige var djupt korrumperat, så hade det sannolikt åtalats människor till höger och vänster av kompetenta personer. Det faller lite på sig själv om ingen vill bevisa att de är korrupt.

men du kan ju försöka dra en egen slutsats om sakernas tillstånd.

Exemepel att börja nysta i:
Transportstyrelsens IT skandal
Kaoset på Nya Karolinska
den politiska styrningen på BRÅ

om du efter att ha läst på vidare om dessa ämne tycker att det tyder på att Sverige inte är korrupt så lyssnar jag på dina åsikter. Jag tar gärna PM
Jag har lärt mig att korruptionen ökat i landet.
Vi har sjunkit till plats sex.
Varför pm, debatten är öppen.
Citera
2020-03-15, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jag tar till mig att sveriges korruption ökar.
Men den där flygningen var väl att plocka hem personal?

Vänskapskorruption för tillsättning till dessa myndigheter börjar ärligt talat kännas som ett stort problem i Sverige. Är det inte Transportstyrelsen så är det Dan Eliasson (hur fan kan den klåparen fortfarande ha en hög position) och nu Tegnell. Det är jävligt problematiskt och det borde ske en stor genomlysning av detta. Allra helst borde personer med politisk anknytning inte få tillsättas alls. Det borde göras strikt på kompetens, allra helst borde kandidater sållas fram av ett oberoende rekryteringsbolag. Det vore för övrigt ett bra (nytt) verksamhetsområde för riksrevisionen. Att garantera oberoende tillsättning till svenska myndigheter och slå ner på vänskapskorruption - förslagsvis med fängelse på straffskalan vid allvarliga fall. Det är ingen större skillnad på korruption av pengar och korruption av pengar indirekt genom fördelning av fina (högavlönade) poster till kompisar.

Det pinsamma är att det är rätt klart hur det här borde ha skötts. Framförallt med tanke på hur enormt mycket vi skattebetalare betalar i Sverige. Det finns ingen som helst anledning till att inte vi ska ha samma service som i Sydkorea exempelvis med drive-in testning och seriös virusbekämpning. Det är uppriktigt talat svårt att förstå hur i hela världen vi kan betala världens högsta skatter och ändå kan man inte ens testa sjuka personer med symptom. Det är väl för fan det man betalar skatter till. Att det ska finnas resurser när det behövs.
Citera
2020-03-15, 05:26
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

Var det något som var fel i artikeln?
Det jag läste var verkade logiskt,
Citera
2020-03-15, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
OK kommer in sent och kan ha missat en del. Men vad jag inte förstår är att allt verkar vara en happening som pågår under totalt lösa boliner?.
Visst borde det finnas en standardplan när det uppstår en pandemi där man agerar efter steg 1,sedan beroende på utveckling steg 2a eller steg 2b?. Och att man agerar liknande som övriga länder i Västvärlden?. Här är som vanligt att agera för sent och för svagt normen. Sedan måste ju en Statsepidemiexpert som Tegnell vara Mediavan,nu gör ju hans kassa uttalanden att han framstår som ännu mer korkad..

Dom vill att alla ska få det så det ger flockimmunitet och bara skydda riskgrupper.

Italien blinkade rätt snabbt så vi får se...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in