2020-03-15, 03:28
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fontyl
NU ÄR DET DAGS ATT VAKNA.

Jag spyr på er som sitter och försöker lugna ner människor. Det här är en situation som kräver att vi får ett visst mått av panik. Vi måste inse att det är dags att vi ser över vår tillgång till mat och sedan snarast möjligt isolera oss hemma. Undvik all typ av kontakt med äldre. Håll er hemma. Är ni oroliga över er ekonomi? Om 2-3 månader ska vi vara glada om sverige överhuvudtaget fungerar som det gjorde för 1 år sedan.

Det vi har sett i Kina, Italien, Spanien & nu snart Frankrike är inte isolerade händelseförlopp. Sverige är inte en unik snöflinga som inte kommer att påverkas. Inse att ni eventuellt kommer få se era nära och kära dö som flugor kring er. Vi måste på något sätt se till att våran regering inser allvaret i situationen och inte bara står handlingsförlamade och tittar på när infernot börjar brinna på riktigt.

Vi har redan infekterat ett antal vårdpersonal nu i Skåne. Detta är alltså sverige innan våra intensivfall har börjat ramla in på riktigt. Vår skyddsutrustning är slut innan vi ens har fått 10st intensivfall. Är det någon mer än jag som börjar inse att denna situation kommer att urarta fullständigt?

Italien kommer att framstå som en nysning i jämförelse med oss när det här börjar ta fart

Ja det kostar skattepengar att va en humanitär stormakt.

Covid-19 sprids asymtomatiskt (Individ med symtom fri infektion som infekterar andra individer)

och av presymtomatiska bärare. (individ med milda symtom som inte vet att den är symtomatisk)

enligt Dr. John Campbell

Det innebär att det går omkring personer och sprider SARS-CoV-2 utan att själva märka några symtom. Antalet infekterade av SARS-CoV-2 i Europa dubbleras varje 4 eller 5 dagar enligt källan.

Källa:

Dr. John Campbell, Sat 14 March, Contradictions, Sat 14 March, https://www.youtube.com/watch?v=Etlyvt9n_QE

Wikipedia, Infektionssjukdom, https://sv.wikipedia.org/wiki/Infektionssjukdom
Citera
2020-03-15, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige99
En riskfaktor i Italien är väl att det likt i Kina är vanligare med fler-generationshushåll (tre generationer under samma tak) än vad det är i Sverige.

Tror barn träffar sina mor och farföräldrar regelbundet i Sverige med.
Citera
2020-03-15, 03:29
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
En riskfaktor i Italien är väl att det likt i Kina är vanligare med fler-generationshushåll (tre generationer under samma tak) än vad det är i Sverige.
Kanske det, men barn träffar sina mor- och farföräldrar, om inte annat gör deras föräldrar det.
Och det har väl ännu inte blivit så illa i Sverige att barn aldrig stött på en 60+ i verkligheten..?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorkaOdalman
”Låna ut” ja. Det finns företag som aldrig kommer att återhämta sig igen och som aldrig kan betala tillbaka lånen.
Kanske det men det ärväl bättre att låna ut pengar och hoppas att man får tillbaka pengarna från de flesta av företage än att inte göra något alls?
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kredo
Räknas bebis som barn?

Först hävdades det att en bebis dött i UK. Det stämde inte. Det var ett nyfött barn som smittats, men levde.
Citera
2020-03-15, 03:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
"Listade ut strategin". Det är ingen stategi, det är folkmord. Alla accepterar inte folkmord.
Du verkar tro att människor kommer att acceptera att sittande regeringen mördar dem.

Alla Svenskar är inte landsförrädare eller psykfall.

Långt ifrån, vi är många som värnar om våra nära och kära!
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:

Och att man kysser varandra ständigt. Och att alla röker.
Och att landet drivs av myndigheter som är lika ineffektiva atr de låter maffia vara etablerad på flera ställen, låter regering vara korrumperad, låter motorvägsbroar rasa ihop osv osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Utan att på något sätt säga att alla med Aspergers är på det viset (det är de inte), så vågar jag ändå mig på att påstå att han tillhör det spektrat.

Hög utbildning, slafsigt klädd, tvärsäker, kort i tonen och dryg - allt det talar i mina ögon för någon form av autism.

Tegnell är bland det tydligaste exempel på asperger jag sett. Han checkar av alla boxar. Fanns ett inlägg som sammanfattade det bra:

(FB) Är Tegnell från FHI narcissist?
Citera
2020-03-15, 03:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrwomanizer
Mycket diskussion kring ett vaccin. Men om inte jag är helt ute och cyklar så är väl ett vaccin ett preventivt verktyg.
Så, det spelar väl ingen roll ifall det skulle komma ett vaccin nu eller om 6 månader sett till den termitbitna eka i trä vi redan sitter i?
Skadan är förmodligen redan skedd då första smällen i regel brukar vara den värsta?

Om det är som influensavirus så kommer det återkomma regelbundet i olika varianter. Då kan man vaccinera riskgrupper redan innan, eller hela befolkningen om det krävs. Tillräckligt stora vaccinationsprogram kan utrota viruset.
Citera
2020-03-15, 03:32
Medlem
Citat:
Enligt en länk som dök upp i tråden inom den senaste timmen (?) med en intervju av en italiensk läkare, så berättade han att vissa läkare som jobbade med svårt sjuka vägrade testa sig för de ansåg sig friska. De fortsatte därför jobba. Men det visade sig i efterhand att de i verkligheten var asymtomatiska smittbärare och smittade ner annan personal.

https://www.youtube.com/watch?v=61-gFtHJOd8&list=LLyGUfl09tD9AWjg0NXbfPcA&index=2&t=0 s

Hände på min vårdcentral också.

Även i Lund rapporteras det att vårdpersonalen blivit smittad då två coronasmittade personer vistats inom deras öppenvård. Helt sjukt. Dessa har sedan smittat runt på sjukhuset i,Lund, nu lör det bli en BOOM i Lundmav covid pacienter. Gud bevare mig.
Citera
Medlem
Citat:
Först hävdades det att en bebis dött i UK. Det stämde inte. Det var ett nyfött barn som smittats, men levde.
Nej, precis. Det finns få om ens några rapporter om att barn avlidit i COVID-19.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Utan att på något sätt säga att alla med Aspergers är på det viset (det är de inte), så vågar jag ändå mig på att påstå att han tillhör det spektrat.

Hög utbildning, slafsigt klädd, tvärsäker, kort i tonen och dryg - allt det talar i mina ögon för någon form av autism.

Nu när du säger det så känns det nästan som en självklarhet och då förstår man att han inte gjort något för att jävlas. I det här fallet så blev det lite olyckligt. Att sätta tonen för människoliv med empatistörning är rent ut sagt livsfarligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in