2020-03-15, 02:32
Medlem
Any vaccine developed in Israel will presumably also need to go through a similar or even stricter process before it will be approved for use, the daily said.

Israel har som alla andra länder fått ihop nån häxblandning som man TROR kommer fixa det. Nu ska det testas i all evighet, räkna med ett år minst.
Citera
2020-03-15, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Helt rätt av Tegnell. Ni självutnämnda experter som tror er veta bättre än Tegnell fattar nog inte vilken situation vi befinner oss i. Inte bara här men i hela världen. Det är pandemi, och för sent för smittspårning etc. Det handlar om att kontrollera viruset med så jämn takt det går. Barn dör inte men kan sprida viruset.

Hur många månader tror folk att de kan sitta instängda i sina hem? Viruset kommer inte att försvinna. Förlika er med det. R0 är för högt och vi hade aldrig chans att stoppa det efter att Kina mörkat intvå månader.

Vi måste successivt bygga immunitet för att plana ut kurvan och inte få en topp där allt kraschar.

Barn ska inte vara hemma eller instängda i skolorna där de smittar som mest.

Barn och ungdommar ska vara ute, utomhus. Utomhus sprids inte smittor. Där om något hindras smittan från att spridas.

Ja till "Ur och Skur pedagogiken" till SAMTLIGA skolor i Sverige med start på måndag!

Alltså utomhuslektioner under hela skoldagen. Problemet löst.

Barn är superspridare "crazy carriers" av covid-19.
Senast redigerad av Martlet 2020-03-15 kl. 02:45.
Citera
Medlem
messiasibids avatar
Vilken enkel grej att bara uppmuntra folk att utöva social distansering. Men inte ens det gick folkhälsomyndigheten ut med i tidigt skede och fortfarande inte verkar uppmuntra.

Ja världen är upp och ner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Sånt här ska ju inte behöva hända. Borde aldrig hänt då personer som kom från Italien borde ha rekommenderats att stanna hemma i två veckor efter hemkomst. Här har FHM ett enormt ansvar då de inte gick ut med några rekommendationer, men en läkare borde trots det veta bättre än att direkt gå till jobbet när denne kommer har turistat i med mycket stor smittspridning.

Så jävla slappt!

https://corren.se/nyheter/norrkoping/lakare-opererade-ar-smittad-av-viruset-om6541989.aspx

Fyfan, vi går åt helt fel håll som det är nu. Inte ett rätt beslut har de fattat. Blir en till runda till Ica Maxi imorgon för mer bunkring.
Citera
2020-03-15, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det borde vara en fördel om man tillhör en riskgrupp att bli smittad nu och få god vård, än bli sjuk när det börjar skena iväg. Krasst, men så är det.

Definitivt
Citera
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorkaOdalman
Men likt Fredrik Reinfeldt som sjöng ”we svall overcome” så kommer svensk media påstå att vi bara har 300 pers smittade nästa vecka samtidigt så kommer hela sjukvården braka åt helvete två dygn efteråt. Sverige i ett nötskal.

OfT:
Nu vill inte jag vara den som är den, men inte var det Reine som sjöng då? Bildt och Friggebo om jag inte missminner mig?
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Det här är mord. En person smittade 17 pers på en fest. Inte lär det ha varit för att ta alla i handen.

Kolla vad Michael Ostenberg säger om Coronaviruset. Det är så jävla smittsamt att knappt ansiktsmask hjälper. Ändå ska munskydden bort inom svensk sjukvård. Än en gång, det är mord.

Kollapsen kommer nästa vecka, sanna mina ord. Men likt Fredrik Reinfeldt som sjöng ”we svall overcome” så kommer svensk media påstå att vi bara har 300 pers smittade nästa vecka samtidigt så kommer hela sjukvården braka åt helvete två dygn efteråt. Sverige i ett nötskal.

Jaa, detta är en mardröm, som utspelar sig i verkligheten. Det är nästan så man får nypa sig i armen …
Citera
2020-03-15, 02:35
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Any vaccine developed in Israel will presumably also need to go through a similar or even stricter process before it will be approved for use, the daily said.

Israel har som alla andra länder fått ihop nån häxblandning som man TROR kommer fixa det. Nu ska det testas i all evighet, räkna med ett år minst.

Ja att det ska ta 1 år ungefär verkar vara vad de flesta tror åtminstone är det intrycket jag fått utifrån presskonferanserna i USA med läkemedelsbolagen.

Dock att treatment mediciner kan komma tidigare, så att folk kan bli friskare snabbare vilket skulle avlasta sjukvården. Så jag hoppas på framgång på det området främst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Iofs (imponerande), men går man emot 9/10 av Europas länder så ska man ha både byxor och livrem för sina påståenden, och det har han inte.

Edit:
Hängslen - inte byxor.

Kanske finns ett samband där med att UK och Sverige verkar ha samma linje i corona-epidemin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
About time.
Ingen skulle hamna i helvetet om man skulle stabba en sån människa i halsen.
Människan byggs på gemenskap och samhörighet och de som inte brydde sig om gruppen äventyrade vår överlevnad och de dödades på fläcken.

Nu har det gått så långt att de bestämmer över gruppen. Fascinerande och groteskt.

ibland är jag religös och hoppas det finns ett helvete för dessa.
Citera
2020-03-15, 02:36
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Det här är mord. En person smittade 17 pers på en fest. Inte lär det ha varit för att ta alla i handen.

Kolla vad Michael Ostenberg säger om Coronaviruset. Det är så jävla smittsamt att knappt ansiktsmask hjälper. Ändå ska munskydden bort inom svensk sjukvård. Än en gång, det är mord.

Kollapsen kommer nästa vecka, sanna mina ord. Men likt Fredrik Reinfeldt som sjöng ”we svall overcome” så kommer svensk media påstå att vi bara har 300 pers smittade nästa vecka samtidigt så kommer hela sjukvården braka åt helvete två dygn efteråt. Sverige i ett nötskal.

Nu vill somliga att dödstalen ska hemligstämplas för att hålla moralen på topp.

Det var tydligen dessutom en medarbetare från Aftonbladet som kläckte den goda iden.
Citera
2020-03-15, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBeaky
& det är därför vaccinationer inte förekommer.... eller....?
Oavsett så kommer du bli smittad för eller senare, det är inte riktigt något du kan undvika längre.
Va? Undvika? Jag pratar ju om immunitet som inte finns så ja.

Vaccinationer ger inget immun.

Du behöver vaccineras varje år och dessa fungerar mindre bra ändå, ger dig knappt skydd om det slår fel.

Häng med istället på vad jag skriver. Annars låt bli att skämma ut dig med osammanhängande citat där du inte ens förstår poängen.
Senast redigerad av Martlet 2020-03-15 kl. 02:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in