2020-03-15, 01:02
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbyRob44
Ser att det finns en uppsjö av globalist-troll i tråden. Vad som än sägs, ta inga vacciner mot "Corona" när dom kommer, ge inte upp några av era fri eller rättigheter. Försök att övergå från en demokrati till en republik med en konstitution likt den USA har, Den har satt åtskilliga käppar i hjulet för globalisterna att skapa en One World Government, där alla på jorden är slavar under några få människor.

Ja och det har planerats sedan länge och har framförts indirekt via böckerna 1984 och Brave new world. Folk som inte fattat att världen styrs av globalister med en fascistisk agenda anser jag outbildade. Finns hur mycket bevis som helst för detta. Bara en så enkel grej som hur EU fungerar som en centraliserad statsmakt som höjer skatter men importerar muslimer samtidigt som man pissar på sin egna kristna värdegrund och pratar ständigt om feminism trots att det krockar helt med islamiseringen (islamofascismen), borde ju bevisa tillräckligt.

Bill Gates förbereder mass vaccinering för oss alla nu. Säger inte att han nödvändigtvis kommer sälja gift men om folk tror han gör detta för han får en kick utav att hjälpa folk så har ni noll koll på vilken planet ni befinner er på. Domesticerade medborgare. Ni är som lamm på gården samtidigt som globalister släpper lös bio vapen, bestämmer vad som ska stå på nyheterna, vad man ska tro på, hur AI ska styra våra liv, vilket land som ska bombas och vem dom är "terrorist/diktator".
Citera
2020-03-15, 01:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Du har inga äldre i din familj ? Det är även en folk i 40års åldern som lämnar in vilket sänkt medelåldern en del i Italien.

Här en 45årig borgmästare som dött (om jag översatt hans titel korrekt)
https://scienze.fanpage.it/coronavirus-trasmissione-prima-dei-sintomi-piu-diffusa-del-previsto-lo-indicano-2-studi/

Genomsnittsåldern på döda i Italien är över 80 år. Att det sedan finns enstaka [latent] försvagade bland yngre är bara som det alltid är. Det dör enstaka tonåringar, tjugoåringar, trettioåringar samt fler fyrtioåringar och femtioåringar i vardagen också. Individer som bar på något ingen visste om, inte ens de själva.
Citera
2020-03-15, 01:03
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Har vi några uppgifter på hur många som behöver IVA eller är det hemligstämplat?

2 personer i dagsläget.
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
*Frun till Spaniens premiärminister har Covid-19.
https://mundo.sputniknews.com/espana/202003141090788311-la-esposa-de-pedro-sanchez-da-positivo-por-covid-19/

Typiskt, samma i Kanada. Tror fan inte kvinnor är mentalt kapabla att hantera det här. Min fru springer runt i butiker och handlar och besöker andra som om inget har hänt.
När jag kritiserar henne för det bara kollar hon på mig som om jag var nåt imbecilt mongo.
Citera
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Så är verkligheten tyvärr, WHO har varnat ett tag och börjat få upp ögonen. Vi står helt jävla blinda, och allmänheten med.

En kollega som är ifrån Iran som har släkt kvar där gav en horribel över bild vad som händer där. Be ready!
Som exempel? Irans styre är väl knappast några änglar annars.
Citera
2020-03-15, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Från University of California San Fransisco Center for Tobacco Control Research and Education: Var en läkare i Milano på TV som sa att "30-40-åringar är döende". Väldigt hög risk att dessa är storrökare, vilket han inte nämnde.

Artikeln i sin helhet:
https://tobacco.ucsf.edu/reduce-your-risk-serious-lung-disease-caused-corona-virus-quitting-smoking-and-vaping

Tack Kirk.Douglas. Visar bara på att friska och hälsosamma unga och medelålders risk att dö i denna virussjukdom är nära 0.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbyRob44
Intressant att du citerar ett alarmist-konto som du själv verkar vara. Corona-viruset är kallad övning 201. Det är en vanlig influensa som sen används av globalister via deras media för att skapa panik hos människor för att införa tvångsåtgärder och samtidigt tjäna multum på börsnedgångar.

Det var mina egna ord.

Du säger att det är lugnt men samtidigt så säger du att de vill skapa panik: När jag förklarade att de säger att det var lugnt.

Konspirationsteorier och psykisk hälsa hör inte hemma här. Hoppas MOD ger dig en varning.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2020-03-15 kl. 01:08.
Citera
Medlem
Idpentzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Bra skrivet.

Borde inte barn vara i riskgruppen?
Särskilt när dem är små. Var barnvakt åt brorsonen som bara är ett. För ett par månader sedan fick han åka in på akuten för att den äldre drog hem en förkylning från dagis. Klassiskt exempel från svenska föräldrar? Jag känner ingen som skulle vara så elak att strunta i att ta hand om barnet och lämna över det som en ägodel. Man borde ta bort den möjligheten kanske.

Spädbarn borde ingå i riskgrupperna men barn mellan 2-18 år kan nog vara rätt lugna.
Om dom nu inte har en kronisk sjukdom eller medfödda problem.

Det finns ju en hel del sådana elever i våra svenska skolor.
Barn med ansträngningsastma, typ1 diabetes, epilepsi, hjärtproblem osv.
Dessa barn bör omgående få sättas i hemkarantän om man nu tvunget ska hålla skolorna öppet.

Sen blir jag mäktigt förbannad när någon jävla forskarkärring sitter i aftonbladet och säger att vi inte kan kan stänga skolorna eftersom ingen kan ta hand om alla BAAAAAAAAAAAAAAAAARN.
Om skolorna stänger så får våra svenska föräldrar ta sitt ansvar och lösa det på bästa sätt.

Karriärsdrivna föräldrar med dagisbarn som inte kan vara ensamma ska inte styra Sveriges beslut i en pågående pandemi.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Personligen skiter jag i om jag själv dör men jag tänker mer på mina anhöriga. Jag vill inte förlora dem. Undrar hur lång tid det kommer ta innan all mat tagit slut och tex hungerkravaller sätter igång.

Som Nanne Bergstrand sa i cupmatchen mot AIK: "vi måste ingenting, men vi bör (kvittera). Man måste ingenting i livet, men än dö".

Citera
2020-03-15, 01:05
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
2 personer i dagsläget.

Det går för långsamt. Varför är alla så uppspelta?
Vi borde ha ca 100 på tisdag för att hinna ikapp Italien och krascha svensk sjukvård. Jag är inte övertygad ännu att detta är en farlig pandemi för Sverige del.
Citera
2020-03-15, 01:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2laatu
Det är väl bra att sjukvårdspersonalen blir sjuk tidigt så att de är tillbaka till jobbet när väl den större efterfrågan anländer om några veckor

Iofs, men enligt denna länken så kan det ta 37 dagar innan man är frisk (inte smittsam). Det är 37 dagar där tjernobylelden brinner okontrollerat utan stopp. Klarar de att ta hand om det som väntar? Jag tvivlar.

https://www.thailandmedical.news/news/breaking!-covid-19-research-shows-that-viral-shedding-duration-by-infected-sars-cov-2-coronavirus-pa tients-can-be-between-8-to-37-days

Det känns som vi leker med elden här.
Citera
2020-03-15, 01:07
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Har vi några uppgifter på hur många som behöver IVA eller är det hemligstämplat?

Självklart kommer de inte öppet säga siffran. Det är ju hela strategin bakom det nya beslutet att INTE testa alla behövande.

Läste på ABs chatt att någon hade frågat just kring detta och undrar 2 saker, hur gamla de var och om de var sjuka innan corona.

Han fick svaret att det var sekretess.

Alltså vill de inte att vi ska kunna granska deras rapporter.

Tänk dig detta scenario. Jag känner 3 pers på intensiven alla är mellan 50-70 år och friska innan

Deras statistik säger 4 pers totalt, alla är över 70 år.

Då kan man enkelt säga "jaha vart tog de mina 3 pers vägen i den statistiken?".

Är du med?

Men säger de inget om ålder eller annan bakgrundsinformation så kommer alla tro att det är deras egna bekanta statistiken visar. Man kommer inte känna till någon annan som har fall i Sverige. På så sätt vet ingen riktigt hur det ser ut.

Därför är det extremt viktigt att vi rapporterar här i denna tråd, eller andra sociala medier, om vi känner folk som är inlagda på intensiven för coronasmitta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in