Citat:
Ursprungligen postat av
Idpentz
Jag är här.
Följer hela spektaklet med intresse även om man har höjt sin personliga orosnivå.
Jag är fortfarande övertygad om att corona inte är något att ropa varg för om man är ung och frisk. Däremot så är jag orolig för riskgrupperna och jag vidtar de åtgärder jag kan för att inte smitta andra om jag skulle bli sjuk. Jag är även mycket restriktiv med att träffa andra nu och är inte ute mer än jag verkligen behöver om jag nu skulle bära på skiten men vara symtomfri.
Jag tycker man borde stänga våra skolor omgående och stänga gränsen. Barn verkar inte drabbas särskilt men dom kan smitta personal och anhöriga i drivor. Det finns även stora antal med riskgrupper bland elever och personal i svenska skolor, ska dessa bara ignoreras av folkhälsomyndigheten?
Bra skrivet.
Borde inte barn vara i riskgruppen?
Särskilt när dem är små. Var barnvakt åt brorsonen som bara är ett. För ett par månader sedan fick han åka in på akuten för att den äldre drog hem en förkylning från dagis. Klassiskt exempel från svenska föräldrar? Jag känner ingen som skulle vara så elak att strunta i att ta hand om barnet och lämna över det som en ägodel. Man borde ta bort den möjligheten kanske.