Citat:
Ursprungligen postat av
Gefundenes F
ECMO används troligen inte i det här sammanhanget. Respirator eller inte respirator är enda alternativet. Jag känner på mig, eller snarast vet med säkerhet, att jag inte skulle prioriteras
Jag nämnde inte ECMO (vet inte heller om de används, teoretiskt sett borde det ju gå).
Ja, och det otäckaste tycker jag är, att vi eller "vi" har vant oss vid den tanken så fort. Att det kanske kommer att bli så här också om två-tre veckor, att läkarna kommer att låta människor över först 60 år dö, och sedan - om patienterna fortsätter att välla in i samma takt - över 50 år.
Fast man hade gjort ALLT för dem för bara en månad sedan, och detta är något som vi har kommit att räkna med. Att om vi bara lyckas ringa på en ambulans när vi råkar ut för något, så är vi home free när den kommer, för då kommer ALLT som står i den medicinska vetenskapens makt att göras för oss...
Nu är det slut med det, och vi accepterar det konstigt lätt. På samma sätt som vi kommer att acceptera massbegravningar utan vidare ceremonier för våra döda närstående, i stället för att få skiljas från dem vid fina, individuellt anpassade begravningsceremonier. När den dagen kommer, om en månad eller så.