1 hMats Bråstedt - EXPRESSEN
Expressen pratade på lördagskvällen med Anders Tegnell, statsepidemiolog på Folkhälsomyndigheten, med anledning av UD:s avrådan att göra några utlandsresor.
– Reserestriktioner är ingen adekvat åtgärd längre. De flesta länder i Europa har så pass mycket internspridning redan.
Är det ett slag i luften?
– Resor till något land i Europa skulle inte göra någon skillnad.
Men käre värld. I början av det här, när reserestriktioner
definitivt skulle ha haft effekt, så sa han ju också att de inte hade effekt..? Jag undrar om det kan vara demens han lider av?
Citat:
Ursprungligen postat av
Snarkaren
Har apoteks-personalen börjat med skydd än ? dom har den mest utsatta personalen då sjuka går dit och köper medicin som typ alvedon, om dom blir sjuka måste dom ju stänga igen ?
Likaså mat-affärerna, personalen där bör skydda sig också för dom behövs hela tiden, alla behöver mat och vi kan ju inte ha nedstängda affärer så småningom.
Ja, jag har tänkt på kassörskorna i livsmedelsbutikerna, särskilt. Stackars människor! Så oerhört många kunder de träffar varje dag, och kassörskorna sitter dessutom ned där, och partiklar från kundernas munnar och näsor dalar nedåt... Jag har sett att några - men inte alla - på mitt Hemköp har börjat med handskar, men ingen har börjat med munskydd. Kan vara så att de inte får, för att kunderna skulle kunna tro att de är smittade...
Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Men släng då alla 85+ i karantän och hälsa på i kemdräkt! Jävligt mycket billigare än att försätta hela jävla jorden i konkurs med fullständigt kaos och arbetslöshet som konsekvens. Komplett helt jävla bindgalna är ni hysteriska idioter!
Jag tror att du bara är sur för att du missade mässan "Allt för sjön"!