2020-03-14, 22:48
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Hur länge då?

Tills vi får detta under kontroll.
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigDingDong
Om (när) det blir ont om platser på IVA så kommer man bli tvungen att prioritera. Förmodligen kommer man ha som princip att i första hand upplåta plats för yngre personer medan den som är äldre får vänta, eller stå över (dö). En 35 årig illegal invandrare kommer således att få tillgång till en IVA plats före en 60-årig svensk.

Förmodligen så kommer detta att ske..Speciellt då så gott som alla är 16 år.. då kommer det börja dö en massa unga Svennar till förmån för dessa illegala invandrare som lever på att utföra brott för sitt uppehälle..
Citera
Medlem
DinKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Där är vi helt överrens. "Flatten the curve" är ju ett uttryck vi har hört mycket senaste dagarna. Det går i princip ut på att minska kontakter så mycket som det någonsin går: stänga skolor, alla utom samhällsviktiga funktioner ska vara hemma, stänga gränser, minska resande, allt sådant.

Så varför gör Sverige inget av detta?

Vi gör det genom att spendera extra resurser på riskgrupper och platta ut kurvan på det sättet. Åtgärder för friska människor i arbetsför ålder gör ingen skillnad, då de ändå bara har en dödlighet på 0,2 procent.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Källa? De allra flesta studier visar att man smittar först vid symtom.
Finns bara något enstaka fall som var asymtomatiskt

Bevis, Bevis, Bevis, Bevis! Frånvaro av bevis är inte bevis på frånvaro
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Då tänkte han nog inte på Sverige.
Jag tror, om jag uppfattar det rätt, att det beror på att medvetandet har höjts avsevärt nu. Men jag håller med om att Sverige har tagit det lite lättvindigt, vi får hoppas på det bästa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Där är vi helt överrens. "Flatten the curve" är ju ett uttryck vi har hört mycket senaste dagarna. Det går i princip ut på att minska kontakter så mycket som det någonsin går: stänga skolor, alla utom samhällsviktiga funktioner ska vara hemma, stänga gränser, minska resande, allt sådant.

Så varför gör Sverige inget av detta?
Det värsta e väl dessa flashbanckare som sprider oro och panik så en del idioter hamstrar skithuspapper för 10 år fram.....
Hamstring för typ 14 dagar det hade väl varit normalt men nu handlar folk fanimej i painik
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Ja men situationen är som den är, nu ska fokus vara att minimera antalet som kommer ryckas ifrån oss i förtid.
Sen kan vi ställa de som var ansvariga till tals och denna gång tror jag faktiskt det kommer vara många fler än normalt.
För oavsett vad man kanske tror har nästan alla oavsett politisk inriktning äldre de bryr sig om.

För att det ska ske måste det börja hända saker. Varje dag som går och inget görs växer problemet.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Även det stackars sönderhärjade Libyen tar till drakoniska åtgärder :

Til nå er ingen bekreftet smittet av koronaviruset i Libya, helt nord i Afrika. Likevel erklærer regjeringen i Tripoli en nasjonal krise og stenger alle flyplasser og havner fra og med mandag. Det ga statsminister Fayez al-Serraj beskjed om på søndag, ifølge Reuters.

Samtidig øremerket de rundt 3,6 milliarder kroner for å kjempe mot sykdommen dersom den skulle nå Libya.

Borgerkrigen har herjet i landet, og ikke landet tilstrekkelig rustet til å bekjempe viruset, sa myndighetene til Reuters.

https://www.aftenposten.no/verden/i/pL54lE/direktestudio-koronaviruset?pinnedEntry=8502
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, ingen vet eftersom det måste prövas utifrån situationen.

Då törs jag säga att denna situation, när det blir värre, kommer att göra att det inte är något snack ens.
Citera
2020-03-14, 22:49
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Ni som sa att Sverige kommer vara ikapp Italien nästa vecka, onsdag eller torsdag.

Hur går era prognoser? Jag ser ingen exponentiell tillväxt i antal döda. Bara två hittills.

Finns ingen som sagt det och det måste du fatta. Går inte att komma ikapp Italien då viruset slog igenom där mycket tidigare. Är nog dåligt om spridningen i Sverige är ens i närheten av det som skett i Italien.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Ni som sa att Sverige kommer vara ikapp Italien nästa vecka, onsdag eller torsdag.

Hur går era prognoser? Jag ser ingen exponentiell tillväxt i antal döda. Bara två hittills.

Prognos på ett sample set av 1, Jo du.
Citera
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Ni har ingen logisk tankeverksamhet. Vi får se hur det artar sig helt enkelt.

Att bara stänga ner är inte en enkel lösning som många tycks tro. Visst, enkelt att fly och gömma sig. Men viruset kommer komma igen. Därför ingen lösning. Som jag upprepat en massa ggr. Vad är det ni inte fattar?

Tyvärr är det många här inne som helt enkelt inte kan/orkar/vill ta till sig logiska resonemang utan istället drar sina egna teorier om och om igen helt utan att ta hänsyn till fakta i fallet. Ett gott råd är att inte lägga ner alltför mycket energi på att försöka få dem att förstå eftersom det är ett helt lönlöst projekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in