2020-03-14, 09:37
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
SD är väl knappast den som är belagd som ett sanningsvittne? Eller är han schizofren eftersom samma händelse har två tre eller fyra förklaringar. Det är då man ska nyttja källkritik, rakar han sanning, och kanske inte det som ett faktum.

Att han talar sanning får man tolka hur man vill, att han inte är trovärdig i förhören lyser igenom otaliga ggr.

Om han är schizofren får stå för dig.
Senast redigerad av Smhf 2020-03-14 kl. 09:47.
Citera
2020-03-14, 09:38
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Här kommer en jättelång sammanfattning av SD:s och i viss mån HD:S digitala (och andra) aktiviteter fredagen 11/5 -18
LW:s eftermiddag kommer också med på sluttampen.
Hoppas att något av det är svar på någon av era frågor

SD lämnar kontoret 12.07
Kommer tillbaka 12.14

Så vitt jag kan bedöma så befinner han sej sen på kontoret och grejar med alla möjliga mail och Messenger med mera. Bland annat till HD, 12.30

12.35 "forcerar" han dörren, men går inte ut. (Är det då han släpper in LW?)

En oväntad digital inaktivitet tar sin början (men det kanske händer något irl) fram till 12.48 då det dimper ner (?) en elektronisk faktura.

Direkt efter det börjar SD (eller iaf någon) googla på fyrhjuling, Örebro, mer mera sådant.

12.53 lyssnar (?) han (?) på webradio.

Sen är SD overksam (?) fram till 13.23 då det åter noteras aktivitet, Explorer content (jag kan inte tolka vad som händer, men så ser det ut).

Efter detta är han åter igång med sitt vanliga googlande, Aftonbladet, radion, Kinashopping, Fyndiq med mera.

13.53 dyker vännen JG upp i bilden via Messenger, i en gruppchat där även HD ingår, fast bara passivt. Denna chat håller på till ca 14.00 och handlar om JG:s hus, efter vad jag kan förstå.

Sedan mailar SD lite som verkar vara jobbrelaterat - och 14.16 får han mess från HD.

De håller på och messar till 14.23 och det förefaller handla om caching.
14.25 kontaktar SD någon M M för han verkar brydd över några loggar, geocaching.

Efter det knåpar han vidare till 15.06 då han öppnar dörren, men inte går ut.

Ja, han jobbar vidare med Facebook, Spotify, googlar på tala-i-tungor etc.
Han har också kontakt med en A M på whatsapp från och till fram till 16.17

16.23 kontaktar SD en T J Industritornet och frågar om man kommer åt "ditt bygge sent ikväll"
De har lite "snack" fram och tillbaka och det visar sej på slutet att T J tror att SD är "betongkillen", avslutas 16.49

16.56 kontaktar SD HD och frågar om han "får ta en ny"
17.31 svarar hon "så klart"

17.32 Inpassering G-vik Lost City Gym Torr
17.56 Inpassering G-vik Lost City Gym Blöt

17.57 Mess till HD "Längtar till tisdag"
17.58 Messar en bild till HD

19.07 3 mess från HD till SD "Gulligt av tjejerna" "Snäll pappa" "Skönt att simma?

Efter detta är det ingen kontakt mellan SD och HD - som man kan se i alla fall - förrän 20.21 då han svarar "Nä" - (på vad vet jag inte)
Han skickar då också en bild till HD
HD svarar 20.52 "Pensionärskulor!"
23.03 HD hör av sej på Messenger, 2 ggr
SD svarar 23.10

Och det är allt för den dagen. Vad gäller kontakt mellan SD och HD.

Sen fortsätter han att ha kontakt med en del andra
Och så finns det ju någon som vill få kontakt med honom, nämligen LW. Men då har den 11/5 övergått i den 12/5 och klockan är 00.08

00.32 ringer SD polisen.

Angående vad LW gör under eftermiddagen, och om det skulle kunna kopplas ihop med SD:s göranden och låtanden så kan hon ju - enligt tidigare inlägg - ha varit på hans kontor på "lunchen".

Hon cyklar till rehab 13.30, lämnar 15.10 och kommer tillbaka till stan/Krämaren ca 15.15
15.11 pratar hon i telefon med J J och hon verkar befinna sej i en butik

15.32, 15.37 och 15.42 fångas hon på övervakningsfilm på Stadium
15.48 samtal med J J, hon berättar att hon får hjälp med sin väska som är tung "20 kg hantlar i den"

15.57 cyklar hon hem

Hon skulle ha kunnat slinka in till SD mellan 15.15 och 15.32 men då sitter han som bäst med Whatsapp och Facebook. Det är heller ingen notering om att han eller någon annan "forcerar" dörren, för det sker 15.06

Av det du sammanställt så verkar det som dörren öppnats 2 ggr:

1. 12.35 "forcerar" han dörren, men går inte ut. (Är det då han släpper in LW?)

2. Efter det knåpar han vidare till 15.06 då han öppnar dörren, men inte går ut.

Lena skulle ju inte ha lämnat vid nr 2 då hon kl 15 befann sig på Rehab:

Hon cyklar till rehab 13.30, lämnar 15.10

Jag gror inte att hon var på hans jobb alls. Om man nu ska utgå från att alla dörraktiviteter registreras, men det finn å andra sidan ingen anledning att ifrågasätta det. Dörren har inte öppnats/”forcerats” mellan 12.35-15.06. Isåfall har hon tagit sig ut fönstervägen och varför i all världen skulle hon göra det. Enligt mig så ljuger han...som alltid...han är en vaneljugare.
Citera
2020-03-14, 09:39
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det gjorde hon ofta. Det vittnade barnen om eftersom dom ringde UW då dom lämnats ensamma och inte visste var mamman var.

Det verkar så, har också läst det.
Citera
2020-03-14, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag minns rätt så har han väl nu mer eller mindre tagit tillbaka det där med blödningar vid sex?

Han tog väl inte tillbaka Allt blödande.
Det var väl bara blödande vid tvättmaskinen väl.?
Eller minns jag fel nu.....
Ha ha ha, börjar bli förvirrad.

Lena snickrade väl själv bredvid tvättmaskinen och därför kom det blod just där....
Har jag för mig, eller har jag fel nu (igen)
Citera
2020-03-14, 09:42
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Ni som varit på rättegången de senaste dagarna, hur verkar SD?
Hur reagerar åhörare när SD uppenbart sitter och ljuger, är tyken och uppnosig mot åklagarna?
Ang Mållgankvällen så är det sannolikt ingen som tror på att SD uppgett sin riktiga identitet, och att den polisman som vittnar i rätten ljuger, som SD påstår?

Jag tyckte att SD såg väldigt berörd ut när "skrik-vittnet" förhördes. I övrigt ser han rätt neutral ut.

Polisen som vittnade gav ett väldigt trovärdigt och professionellt intryck, och nej, ingen förutom SD påstår att polisvittnet ljuger. Vittnet var 100% säker på att SD uppgett sig bo i Vivalla.

Åhörarna uppträder som man bör i en rättssal, sitter tysta och lyssnar. Sedan blir det kanske lite smådiskussioner utanför salen under pauserna...
Citera
2020-03-14, 09:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Han tog väl inte tillbaka Allt blödande.
Det var väl bara blödande vid tvättmaskinen väl.?
Eller minns jag fel nu.....
Ha ha ha, börjar bli förvirrad.

Lena snickrade väl själv bredvid tvättmaskinen och därför kom det blod just där....
Har jag för mig, eller har jag fel nu (igen)

Ja blodet på tvättmaskinen förklarar han med att hon snickrade på en bänk bredvid.

Blodet på skorna ska ha kommit dit för att hon lånat dem för att gå korta sträckor (i trädgården, hämta posten eller dylikt antar jag).
Citera
2020-03-14, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Så det talade SD sanning om?

Han har sagt flera saker som är sanning.
Massor faktiskt.

Men just när han kommer till dom knepiga detaljerna så sviker minnet.

Kuriosan runt omkring fixar han perfekt.
Typ denna dataljen.

Det syns även i rättegången. Där minns han allt och gör långa utläggningar på saker som är meningslösa, men minns inget av värde.

Så JA, han har talat sanning jättemycket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Om hon hade sex med så många olika och så frekvent, så måste ju nån av dem noterat hennes blödningar oxå, kan man ju tycka...Men har inte hört/läst att nån annan sagt att hon blödde vid samlag...

Det var endast en man som uppgav att hon hade blött, och då avbröt de omgående.

(Minns tyvärr ej aktbilaga och sida.)
Citera
Medlem
Citat:
Så det talade SD sanning om?
Någon av gångerna ljuger han iaf om... ena gången säger han att LW var ute och cyklade med honom när barnet var själv hemma och senare vid mordnatten skulle hon inte lämna pojken ensam hemma.

Har du hittat ditt inlägg ang att vi i tråden ingår i din forskning?
Citera
2020-03-14, 09:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Han har sagt flera saker som är sanning.
Massor faktiskt.

Men just när han kommer till dom knepiga detaljerna så sviker minnet.

Kuriosan runt omkring fixar han perfekt.
Typ denna dataljen.

Det syns även i rättegången. Där minns han allt och gör långa utläggningar på saker som är meningslösa, men minns inget av värde.

Så JA, han har talat sanning jättemycket.

Ja jag vet att han även talar sanning ibland. Men om t ex Jenny en av Lenas bästa vänninor säger motsatsen. Vem tror du på då?
Citera
2020-03-14, 09:45
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har bestämt för mig att SD sagt i förhör att LW inte lämnade yngste sonen ensam, iaf inte några längre stunder. Undrar om det inte framkom i SD:s spekulationer ang mordnatten (att LW inte skulle lämna hemmet frivilligt när barnet sov).

Jag har också läst det ( sen kan man undra vad han menar med längre stunder ), vad som är sant det SD säger går inte att lita på för fem<<>>5 öre, han vill bara skydda sig själv med sina uttalande hela tiden
Citera
2020-03-14, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ja blodet på tvättmaskinen förklarar han med att hon snickrade på en bänk bredvid.

Blodet på skorna ska ha kommit dit för att hon lånat dem för att gå korta sträckor (i trädgården, hämta posten eller dylikt antar jag).

Tack.
Då minns jag rätt i alla fall.

Hade inte Lena foppatofflor hemma.

Känns mer naturligt att hon tog dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här