2020-03-14, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Klart att det går att göra ett sådant urval. Vad är svårigheten?

Det är som sagt en jäkla skillnad om det är 30 eller 3 elever i varje klassrum. Förstår du verkligen inte det?

Är det katastrof varje sommarlov tycker du? Samhället rämnar och döden går på våra gator? Hur kan ett samhälle klara av ett krig om man inte ens kan stänga lite skolor? Patetiskt.
Snälla, varför ska en massa skattemedel gå till att hålla lektioner för 3 i varje klass. Förövrigt så är vården det vanligaste jobbet bland kvinnor. Även matbutiker behöver hållas öppna. Polisers barn... etc... Nej. De har tagit rätt beslut om att hålla samhället igång. Det kommer ta lång tid innan detta är över. Vi kan inte ha samhället nerstängt så länge. Bättre att majoriteten av samhället sakta får smittan men i omgångar genom att sjuka håller sig hemma vid minsta symtom. Svaga isoleras etc.
viruset kommer komma igen och att stänga ner är ingen lösning.
Citera
2020-03-14, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luy
Ja, absolut, och det jag menar leder ju åt samma håll. Blinda experter, regimvänliga. Och i Sveriges fall, politiker som inte kan eller vågar tänka själva. Vilket överlag är jättebra (sunt att lyssna på experter), men har man myndigheter som har mossat sönder och blivit enögda, då måste man ta ansvar.

Och jag hoppas som sagt på fler som likt Agnes Wold, som nu skaffat skyddsmasker till sjukvården. Men väldigt mycket mer skyddsutrustning och tester behövs, äve i vård- och omsorgsboenden (kommunen).

Den där så fint omtalade omsorgen om äldre, hur i h-vete ska den tryggas om det inte finns rymddräkter för anställda den dag första TESTET (hallå testerna!!!!) visar positivt. Annars utsäts ju arbetskradten för höga halter virus. Observera att demenssjukdomar också är vanliga bland äldre, det är inte de lättare patienterna att behandla på Infektions-IVA, när det är knökfullt.
Lätt och sitta och säga hur andra ska göra, när man själv slipper.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Kommer inte hända, det utvecklas exponentiellt. Det man snackar om är att skapa en "heard immuntiy" innebär att typ 80% av befolkningen fått det och klarat sig. Vilket i sin tur innebär att vi därmed i realiteten är immuna. Tyvärr är det inte en möjlighet just nu. För att uppnå den siffran krävs en mängd dödsfall och allvarligt sjuka vilket är en direkt följd av att människor smittas.

Men tänk OM den slår en loop eller två. Eller tre. Då kanske vi har utvecklat immunitet. Eller menar du att det krävs fyra brakare till loopar för att det ska ske?
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Kan du utveckla?

Behöver inte utvecklas. Det är klartext. De som bunkrar tänker på sig själva och de som är unga och rädda för att bli smittade tror att de ska dö eller få men för livet om de blir det.
Citera
2020-03-14, 21:47
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Nej, nu ljuger du igen. Du påstod att jag hade fel då jag sade att Italiens siffror på antalet smittade var gravt underskattat. Snälla, visa att jag har fel eller håll käft

Är du lågbegåvad på riktigt? Det här är vad jag skrev:

Citat:
Nej, det är inte rätt klart. Sluta spekulera.

Citat:
Du försöker tillskriva a priori sanningsvärdet sant på ett påstående som endast kan bli bekräftat a posteriori. Med andra ord du är debil.

Citat:
Jag har inte påstått att jag har någon fakta. Du hävdade att ditt påstående var fakta. Jag påpekade att du inte kan veta det. I alla fall inte a priori som du verkar tro.

Du kan ha fel. Ditt påstående är inte fakta. Vilket du hävdade.
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Helvete..det bara fortsätter att accelerera i italien...bara 175 dödsfall men 3400 nya fall...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Hoppas de får en känga för att de valde att släppa på förbudet mot Wet markets med vilda djur som de införde efter SARS. Idioter.

Jag är rätt säker på att detta kommer grävas och analyseras rejält när det blåste över, men just nu ska prioritet vara att rädda liv inget annat. Resterande tar man efter
Citera
2020-03-14, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Helt jävla sjukt att vi alla blir försökskaniner i Tegnells galna experiment med "herd" strategi.

Alla som fattar bör stanna hemma o låta PK idioterna fylla upp så mycket som möjligt av de 60 procenten.

ja, instämmer. Det är uppenbart att man överskattat svenskars intelligens, nu på tiden med avrådan och när det inte blir så lätt att resa längre.... Hur kan vår statsepidemiolog ha en sån övertro på befolkningens säregna försiktighet och automatiska o-spridning av sin andningsluft? "Stanna hemma om du är förkyld" Jasså. Självklart kommer Tegnell & ev medarbetare att minnas vår tids stora monster,.. delvis med rätta, men det hjälper ju inte oss just nu, mitt i den tid då vi behöver att någon kliver fram och tar ansvar.
Citera
Medlem
Citat:
21:12 Koronasmittet forlater sykehus En 48 år gammel mann som har vært innlagt på et sykehus i Oslo, med koronavirus, skrives lørdag ut, skriver VG. Mannen som har vært innlagt i seks dager hadde vært på ferie i Alpene og Tyskland.
https://www.nrk.no/nyheter/
Jeg vet ikke om Worldometers alltid fører opp de som er blitt friske i sin statistikk?

Og VG skrev: "Det finnes ikke en oversikt over hvor mange av de som har testet positivt som har blitt friskmeldt i Norge. Derfor har ikke VG tall på det."
https://www.vg.no/spesial/2020/corona-viruset/?utm_source=coronav

Det er synd hvis vi ikke får se hvor mange som har blitt friske.
Citera
Medlem
Just nu är det ju helt oklart hur det kommer att gå för Swedistan, då vi ligger 2-3v efter Italien.
Det enda man kan säga är väl att Socialdemokrater kommer vara ett minne blott efter detta, deras röstare drabbas i första hand nu pga ålder, vänta tills smittan når invandrarområden så ska ni få se på hus i helvete, just invandrare har noll respekt för hygien och virus, de flockas oavsett.
Och speciellt om det blir vårdkris och folk faller av pinnen, om man trodde att armband, pizza och öppna gränser är rätt väg att bekämpa ett dödligt virus så varsågod 😂
För Regeringen tycks bekämpa alla världens problem med just helt fel metoder precis VARJE gång, vad är skillnaden nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Precis och deras siffror är mindre tillförlitliga än Sveriges också.
Verkligen! Tycker Sverige gör HELT RÄTT som INTE gör som Kina. Skulle sldrig ta råd från en faschist så varför tar då av ett faschist-land som tillråga på allt är roten till problemet.
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-act-today-or-people-will-die-f4d3d9cd99ca

Mitigation requires heavy social distancing. People need to stop hanging out to drop the transmission rate (R), from the R=~2–3 that the virus follows without measures, to below 1, so that it eventually dies out.

These measures require closing companies, shops, mass transit, schools, enforcing lockdowns… The worse your situation, the worse the social distancing. The earlier you impose heavy measures, the less time you need to keep them, the easier it is to identify brewing cases, and the fewer people get infected.

This is what Wuhan had to do. This is what Italy was forced to accept. Because when the virus is rampant, the only measure is to lock down all the infected areas to stop spreading it at once.

If you want to be safe, do it Wuhan style. People might complain now, but they’ll thank you later.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in