2020-03-14, 21:43
Medlem
DinKamrats avatar
Kina kan inte hålla landet stängt för evigt. Någon gång måste de öppna butiken, och då kommer dödstalen att växa igen. Det håller inte. Vi måste acceptera att den här sjukdomen kommer att finnas med oss väldigt länge, och göra allt vi kan för att minska belastningen på sjukvården under tiden. Förstås så kommer det att innefatta mötesförbud och i vissa fall rörelserestriktioner, men vi får mer valuta för pengarna om vi inriktar oss på de grupper med störst dödlighet.
Citera
2020-03-14, 21:43
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.ndr.de/nachrichten/schleswig-holstein/Coronavirus-Daenemark-hat-Grenze-geschlossen,daenemark1082.html

Läs gärna i kommentarfältet. Tyskar kommenterar Danmarks gränsstängning. Nästan alla är positiva, och tycker att Mutter Merkel gör för lite. Det är samma diskussioner som här, faktiskt!
Bara ett exempel:

Det var ett riktigt beslut att stänga gränserna, alla länder handlar i sina medborgares intresse, bara inte Tyskland.

Jag kräver att partigrupperna i parlamentet uttalar ett misstroendevotum mot förbundskanslern, och väljer en ny förbundskansler.

Det är så tydligt, att just de länder (alltså deras makthavare) som inte ville hålla de mänskliga parasiterna ute, inte heller vill hålla de mikroba parasiterna ute... En allmän naivitet, slapphet och låtsasgodhet.
Citera
2020-03-14, 21:44
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferhatinho1
Vad händer om grafen slår en loop mitt i allt? Är vi immuna då?

Kommer inte hända, det utvecklas exponentiellt. Det man snackar om är att skapa en "heard immuntiy" innebär att typ 80% av befolkningen fått det och klarat sig. Vilket i sin tur innebär att vi därmed i realiteten är immuna. Tyvärr är det inte en möjlighet just nu. För att uppnå den siffran krävs en mängd dödsfall och allvarligt sjuka vilket är en direkt följd av att människor smittas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Det handlar om folkutbytet i landet Sverige.. Islam skall in i landet och Sverige skall bli en Islamistisk stat i EU.. Många vita Svennar kommer att dö nu och landet ligger öppet för övertagande.. Sveriges vita åldrande befolkning har redan bytts ut till unga män i krigförande ålder från Islamistiska stater.. Regeringen har sanktionerat denna införsel av 90% ensamkommande män med evig ungdom.

Barn där många vet hur man hanterar vapen.. från länder där det finns mängder av barnsoldater som är lättpåverkade och saknar all empati. Detta virus lägger fältet fritt.. Sverige har inga vuxna män kvar som gjort värnplikt de är i 55+ åldern nu de med militär utbildning. De få soldater som utbildats de senare åren har mer utbildning i hur man hanterar folksamlingar vid upplopp och oro i landet än rena krigs handlingar..Dessa få soldater är många av utländsk härkomst och har tvivelaktiga sympatier.. Bidrag skickas utomlands till ministrar i andra länder. från vår egen Försäkringskassa.

Är det att undra på att det finns många som inser att Sverige är rökt för länge sedan med denna typ av politik..

Numera så våldtas ju även sossar och miljömuppars barn och svenska barn mobbas för att de inte bär slöja.. Hoppas ni som röstat på detta de senaste valen har fått som ni vill.. Landet kunde ha sett betydligt bättre ut eller hur ? Det fungerar inte att vara efterklok--Det är försent för det..

Vi rör oss nu från ebola-hiv-marburg-rabies-viruset med 101% dödlighet till att Tegnell försöker lira fram en islamistisk stat i EU. Jag ser vad du skriver. Antecknat.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T89
lycka till med att få alla 5-20 åringar att sitta hemma och rulla tummarna med föräldrarna i 2-3 veckor...

Det där argumentet är helt efterblivet. Är du föräldern?

Om barnen inte är hemma så har de inte förstått allvaret i situationen, det kan man tacka föräldrar och FHM för.
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Berätta mer om kinesernas lösning som sparar så många liv.. hur fungerar detta?
Om du är läskunnig, och vet hur en sökmotor fungerar så hittar du information om hur kina gått tillväga...

Dock, befarar jag att du tillhör kategorin mentally disabled
Citera
2020-03-14, 21:45
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Vet eller gissar du? Jag ser tecken på att andra aktörer runt om dem jobbar febrilt i helgen för att planera framtiden.

Låt mig säga så här: Det vore ju något bättre att man såg lite handlingskraft, än att "man ser tecken på att andra aktörer runt dem jobbar febrilt".

Lite komiskt, men just my take on it.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Kanske man kan tycka men just nu har både dom och resten av världen fullt upp med pågående infektion.

Dessutom håller kineska regimen fullt upp med att hävda det har Amerikanskt ursprung.

Bättre att ta sådant när allt passerat och vi ser hur det gick.

Möjligen har Sverige bättre kontakter än resten av världen, men erfarenhet och framförallt signalerna de ger visar hur mycket de bryr sig om befolkningen.

Känns typ som att ha en plastpåse som hjälm, ena halvan vrålar att en plastpåse räcker ju inte, resterande säger det blir bara en bula- och tillverka i något annat skulle totalt förstöra ekonomin.

Så jävla trött på självgoda experter.

Hoppas de får en känga för att de valde att släppa på förbudet mot Wet markets med vilda djur som de införde efter SARS. Idioter.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Till skillnad ifrån Sydkorea, få, per miljoner invånare. Och i USA ännu färre. Gissa vad nästa stora coronautbrott ligger och bubblar?

Det bubblar inte ens, de säger ju själva att det är kris när som helst. Undantagstillstånd, nationellt nödläge, guvernörer som varnar för kris inom vården und so weiter.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
[

Classification of HCIDs
HCIDs are further divided into contact and airborne groups:

contact HCIDs are usually spread by direct contact with an infected patient or infected fluids, tissues and other materials, or by indirect contact with contaminated materials and fomites

airborne HCIDs are spread by respiratory droplets or aerosol transmission, in addition to contact routes of transmission

Postar det här igen.
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Vad är argumentet!? Att vi ska sprida smittan fortare ut i samhället därför att svenskar har svårt med barnuppfostran? Jag bryr mig inte om någon lågbegåvad ungjävel går ut och drar på sig COVID-19. CP-barnet kommer i alla fall inte smitta ned hela skolan. Synd om föräldrarna dock.
Ja det där är ett riktigt skitargument. "Jag har inte koll på mina ungar så vi kan inte hjälpa till med den här pandemi-bekämpningen". Och folk menar det verkligen. De kan inte tänka sig att säga till ungen på skarpen eller ens börja förklara varför det är viktigt att vi alla hjälps åt. Ungens "bästa"(egna vilja) är det enda som spelar roll. Det är otroligt frustrerande. Samma nivå som på folk som åkt på resor i Europa den senaste veckan. Ingen självinsikt överhuvudtaget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Nää för FHM har ju verkligen rapporterat korrekt information från första början...

Hur korkade ÄR folk?
Nu har de gått ut och sagt att det är SD:are som inte har förtroende för FHM.
Med andra ord är man rasist om man inte litar på FHM. Hur jävla lågt får man sjunka.
Läs på själva för fan istället. Använd ert eget huvud.

Låt dom säga det, jag kan garantera det inte stämmer.
Bland de mest PK jag pratat med börjar bli oroliga inför detta svaga ledarskap samtidigt så tänker man, vilket pucko som inte fattat det tills nu.
Men detta kommer sannolikt vara slutet på den politik som drivs i Sverige nu och det är så klart något som stör de som sugit ur pengar på det.

Folk är inte dumma, vissa individer är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in