2020-03-14, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Tillförlitliga källa till detta påstående? Har hört precis tvärtom att majoriteten av fallen är lindriga och att många inte ens utvecklar symtom alls.
Exakt.. Jag fick influensa för några år sedan. Och då fick jag rätt extrema symtom.. Kunde inte andas alls nattetid ex.. Det är väll samma sak med corona. Att majoriteten inte blir speciellt sjuka men att vissa få får tyngre symtom..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Precis, och att i det läget inte begränsa smittan ger viruset chansen att mutera om och om igen. Har vi tur muterar det till en mildare variant. har vi otur går det åt helvete. Det enda rätta är att begränsa smittan, vilket alla gör utom Sverige. Att hoppas på "herd immunity" är att spela rysk roulette med människors liv - hur fan tänker man här? Jag förbannar er som röstat på dyngan som vi nu upplever, ni är lika medskyldiga som dem. Resten av världen håller med.

Editerad:
Försiktighetsprincipen måste gälla före ideologi.
Ja man kan se det analogt med influensa som muterar med ett års mellanrum, ungefär (ibland oftare, som med Spanskan).

Mutationer brukar oftast inte bli dödligare eftersom det egentligen inte gynnar virus spridning men ibland blir influensan mer aggressivt. Just Spanskan var ett undantag.

Hur SARS-CoV-2 kommer att förändras är omöjligt att förutspå.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Man undrar ju om UD - äntligen - har kört över Tegnell? För han menar ju att reserestriktioner inte har någon effekt. (Det har han sagt flera gånger.)

Exakt han har ju gang pa gang sagt att det är lönlöst att införa resestopp.

Nu var det sa att UD nog tog beslutet för atta alla andra länder i varan närhet tagit det beslutet redan.

Gillar hennes Kommentar där hon beklagar de som bokat resor isf att koncentrera sig pa att vi maste bekämpa smittan
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halpmeplz
Tror ikke det står der, ser ingenting om lengde. Militæret er innkalt til å hjelpe til med flyplassene og grensene så det blir en stund vil jeg tro

Tycker ju det känns som att dessa skulle kunna göra annan större nytta nu, eller snart, än att vakta skog mellan Sverige och Norge, och tomma flygplatser...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Exakt hur mycket utrustning vi har har vart känt sedan 1,5-2 månader sen.

Vi har möjlighet att vårda 100 personer i 14 dygn. Det är den exakta siffran.

Och ja vi kan ta upp inhemsk produktion av skyddsutrustning men då måste regeringen beställa ett sånt jobb av lämplig fabrik. Annars händer liksom inget. Och ännu finns ingen begäran och skyddsutrustningen är slut nästa vecka

Borde finnas gott om arbetskraft att hämta från olika branscher som står still nu..
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Tillförlitliga källa till detta påstående? Har hört precis tvärtom att majoriteten av fallen är lindriga och att många inte ens utvecklar symtom alls.

Han snackar skit. Fullt med såna inlägg här. Den här tråden är knappt värd att läsa längre nu när vi vet att det enda vi kan göra är att låsa in äldre släktingar och själva räkna med att bli smittade förr eller senare.
Citera
2020-03-14, 20:50
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Du undviker hela tiden frågan. Kan du visa dina fakta, eller är det bara trams i dina inlägg?

Se det som en retorisk fråga.

Jag har inte påstått att jag har någon fakta. Du hävdade att ditt påstående var fakta. Jag påpekade att du inte kan veta det. I alla fall inte a priori som du verkar tro.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaabbccdd
Enligt https://www.worldometers.info/coronavirus/ har Tyskland 4525 fall, men endast 8 döda. Medan Frankrike har ungefär samma antal smittade (4499) med hela 91 döda. Tyskland samt Sydkorea verkar ha väldigt få döda trots högt antal smittade jämfört med andra länder. Vad tror ni detta beror på?

Väldigt bra fråga faktiskt. Ska bli intressant att se svar på detta när tiden väl är mogen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Hur ska de veta det när det bara gått några månader från första smittofallet. Forskning kräver tid. Givetvis kan det bli skador på lungor osv. Men det är fortfarande bara ca 20% som utvecklar lunginflammation. Och utav dem bara ca 20% som får skador. Sen om de är permanenta eller inte får ju TIDEN utvisa
ok
jag frågade eftersom personen skrev det.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Även UD är ju känsliga för politiskt tryck, och opinionen.

Ja, det kanske gör någon nytta att vi alla visar vad vi tycker. Här, på Facebook o.s.v..
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tänkbart, inte osannolikt, dock säljer privata företag till vem de vill, förs till kvarn eller enligt avtal, kanske Sydkorea har förköpsrätt på vissa volymer, så kan det vara, och det kan göra av vi blir utan och måste stå i kö.

Stupar sjukvården kan det bero på dålig beredskap.

Nej, ett land kan alltid gå in och beordra om inhemsk produktion vid kris.
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ok, så du snackar med andra ord skit och har inga källor precis som 90% av de övriga hysteriska kärringarna här. Då vet vi.

Detta är ett diskussionsforum, vet du inte hur google fungerar så tycker jag du ska lära dig det innan du skriver mer här.

Länktiggare som du undanbedes. Detta är en lätt sak att hitta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in