2020-03-14, 20:42
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror det. Men de flesta sjuka som blivit friska friskförklaras inte (tror jag).

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Enligt Worldometer har vi 1friskförklarad.

Men hur gör man lindrigt sjuka förutsätter man att dom är friska efter 14 dagar eller gör man något mer test på dom?

För dom som efterlyser mer positiva nyheter så tycker jag Wordometer är bra.
Citera
2020-03-14, 20:42
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Blir helt matt hur svårt en del i tråden har att förstå läget och läsa mellan raderna.

Varför i helvete hurrar ni att UD nu avråder från alla resor ? Vad har det för betydelse för oss i samhället? Smittan är här, helt okontrollerad och i full gång.

Varför UD går ut och avråder från alla resor har att göra med den massiva kritik vi fått från kina och andra länder bla Italien eftersom vi i Sverige bidrar negativt till att öka spridningen globalt pga av att vi inte vidtar nog bra åtgärder som land.

Så UD s beslut har absolut inget att göra med att skydda svensken. Det har att göra med önskan om att minska resandet just nu i första hand och sen försöka undvika så långt det är möjligt att fatta beslut om att stänga flygplatser. Så då löser man det så... UD avråder, vi blir lite bättre i andra länders ögon och man behöver inte stänga flygplatsen formellt

Det känns faktiskt lite skitsamma vad clownerna säger (myndigheterna alltså) - det är att bara ett hurra rop att myndigheterna faktiskt gör någonting alls. De har tydligt visat i sin handlingsförlamning att de totalt skiter i befolkningen. Gruppimmunitet tror jag är deras ursprungliga dolda agenda.
Citera
2020-03-14, 20:43
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon
Sveridemokrater är fanimej det dummaste som finns i detta land.

Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Orkar dessvärre inte leta upp källorna. Men rapporterades från Kina, samt från Japan idag. En man i Japan som var friskförklarade blev sjuk igen 14 dagar senare.
En man.. Hur får du detta till 15%?

Kanske samma statistik där folk antar att antalet konstaterat insjuknade har något som helst att göra antalet insjuknade.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Stäng Norge. Trött på Johaug i alla fall. Nu kan våra killar och tjejer glänsa ostört.
'
'Jo håller med. Vi fick en vinst i sprintcupen iallafall. Men det var ju bara för Slovakien drog sig ur att resa till Kanada.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Ja, jag har också sett trovärdiga källor som hävdar över 15%. Dock finns det mycket artiklar som nämner hundratals fall av återinsjuknade. Bara att googla "COVID-19 reinfections" för er som tvivlar.

Nej, du får producera tillförlitliga källor eftersom du påstår dig ha sådana. Kom igen nu. Att du "har sett" saker betyder inte ett skit egentligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
I så fall kan man ju ge fullständigt fan i att rapportera någon statistik till att börja med.

Men det går ju inte att räkna dödsstatistik med enbart döda och tillfrisknade.

Av smittade, hur många har dött? Så räknar man.
Annars kan man ju lika bra säga att av dom som dött så har 100% dött...
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
jaja, vi vet att du bara vill stänga av rent politiska nasseskäl, du behöver inte säga det på avrenda jävla sida här.

Av hälsoskäl vill jag stänga skolorna.
Har du tur så hamnar det här inlägget på nästa sida.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Bör vi inte först fastställa att vi faktiskt blir immuna innan vi sjösätter en sån strategi?
Om vi inte blir immuna så kommer vi heller aldrig få fram något vaccin. Viruset kommer komma tbx. Ska vi stänga ner samhället varje gång? Bättre då istället att de i farozonen isolerar sig, och de med symtom håller sig hemma så får resterande delen av samhället dra oss framåt
Citera
Medlem
prominentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Jag med, länka gärna!

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12532881
Citera
2020-03-14, 20:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Man undrar ju om UD - äntligen - har kört över Tegnell? För han menar ju att reserestriktioner inte har någon effekt. (Det har han sagt flera gånger.)

Även UD är ju känsliga för politiskt tryck, och opinionen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Det är ungefär som trådsanningen att 2/3 tillfrisknade får permanenta lungskador. Källan är en studie från Hong Kong där testpopulationen är 12 personer.

så man får alltså permanenta lungskador?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Håller helt med, vad jag har läst mig till så muterar corona viruset mycket enkelt, och därför är risken stor att vaccin och immunitet endast hjälper tillfälligt, enligt en brittisk expert kommer Storbritannien aldrig bli fri från viruset
Tydligen blir en del män som tillfrisknat sterila och permanent nedsatt lungkapacitet(gäller båda könen). Jag tycker vår regering har varit fruktansvärt oansvariga och de är ansvariga för många liv som kommer förstöras.

Vi vet inte med säkerhet än, men det finns oroande signaler om bestående nedsättningar i lungfunktion och fibros. Vi vet inte heller hur allvarlig sjukdomen blir om man får den en andra gång. Hela grejen är bara ett riktigt sjukt experiment. Sverige avviker dessutom tydligt från WHOs rekommendationer. Ska man göra det, så behöver man presentera betydligt allvarligare skäl samt stark evidens som styrker ens taktik.

Grymt är bara förnamnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in