2020-03-13, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Soran är körd.

Det kommer finnas ett Sverige före och efter Coronaviruset där statliga pengar inte kommer ösas bort på ingenting. En kvalificerad gissning från mig är att de politiska element som göder Soran, och hans sort kommer vara bortröstade i nästa val, eller satta under lupp.

Om Sorans privatliv kan jag bara spekulera utifrån vad som framkommit om hans tidigare relation till den kvinnan han har barn med innan han blev sambo och fick barn med Terry. Med Sorans kapacitet att skaffa sig alla dessa polisanmälningar av sexuell karaktär, är prognosen för ett jämställt liv inte god. Det finns ett före och efter när barn kommer. Jag litar inte på män som gör skillnad på barn, och plötsligt ändrar sig till att bli snälla för att klättra socialt.

Att Soran sagt att han läser psykologi beror på att han trodde det var enkla studier. Han ville kanske ha skydd i ett yrke som stämplar honom som god. Men han ska tentera också och sen bli legitimerad. Detta har inte skett!

Av detta spektakel där det framgår att han känner sig förtalad uppvisar han att studierna inte gett något. Soran visar stor brist på psykologisk insikt i vad han ställt till med när han nu kränker de kvinnor igen, som han tidigare kränkt i sin framfart. Han är därmed olämplig att ens befatta sig med andra människor i behov av psykolog.

På ett sätt påminner Sorans juridiska anfall om hur Özz reagerade mot Janne Josefsson i intervjuform. I båda fallen verkar det handla om en grandios självuppfattning som fått sig en törn.
Citera
2020-03-13, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Delar din mening men vet vi att advokaten uppförde sig illa?
Att några feminister i publiken bli upprörda och kränkta räcker inte för att jag skall övertygas. De blir ju upprörda om man säger "man" istället för "en" som pronomen o.s.v.

Jag har själv varit publik i en process där försvarsadvokaten inte var på den sidan jag s.a.s. "hejade på" och jag kunde ju också känna att han var orättvist hård mot vittnet men förstod ändå att det är såhär det måste gå till i en rättsstat.

Med det sagt, jag hejar inte på Soran i det här målet.

En del personer jag har haft oturen att träffa förväxlar aggressivitet med intelligens. Det finns olika sätt för en advokat att driva en sak, förhöra vittnen m.m. utan att vara drängig.

När en advokat agerar oförskämt som Sorans advokat är det för att dölja sina egna tillkortakommanden yrkesmässigt. Den enda som imponeras är den korkade klienten.

I en domstol gäller det att ha full på koll vad som ska styrkas. I detta fall handlar det om att Soran inte längre har jobb. Då gäller det att advokaten får fram att det var spridningen av detta förtal som orsakade denna olycka med arbetslöshet för Soran.

Nu har inte advokaten lyckats hitta kausaliteten i den skada Soran påstår sig ha drabbats av. Advokaten måste härleda skadan till att det var motpartens agerande som orsakat skadan. Det vi nu vet är att Soran tycker att hans arbetslöshet måste bero på förtal.

Det märkligaste är att Soran inte ser sin egen roll i att han inte har arbete. Det kan vara så enkelt att ingen roas längre av hans plumpa skämt och därför inte anlitar honom. Att häckla svenskar är ju inte ett yrke!

Verkligheten har kommit ikapp oss alla de senaste åren. Det är daterat att stå på en scen och kalla hårt arbetade människor för rasister. Inget roligt alls.
Citera
2020-03-13, 19:49
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
På ett sätt påminner Sorans juridiska anfall om hur Özz reagerade mot Janne Josefsson i intervjuform. I båda fallen verkar det handla om en grandios självuppfattning som fått sig en törn.

Skillnaden här är att Özz tyvärr inte straffades särskilt hårt av sitt utfall
Citera
2020-03-13, 19:56
Medlem
akutaccents avatar
Nu vet jag först och främst att människor som har ett användarkonto på Wikipedia inte vid sina sinnes fulla bruk men OM det finns någon som läser tråden, kan inte vederbörande byta ut nuvaranda bild på Sorans wiki mot denna "jag är offret"-bilden?

https://www.gp.se/image/policy:1.249...4f%24w=834285a
Citera
2020-03-13, 20:08
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Nu vet jag först och främst att människor som har ett användarkonto på Wikipedia inte vid sina sinnes fulla bruk men OM det finns någon som läser tråden, kan inte vederbörande byta ut nuvaranda bild på Sorans wiki mot denna "jag är offret"-bilden?

Jävlar va vidrig han är.. Undra hur många gånger de fick ta om bilderna. ”Nej, vi får ta om den där, jag KAN se mer utsatt ut!!!”
Citera
2020-03-14, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Skillnaden här är att Özz tyvärr inte straffades särskilt hårt av sitt utfall

Dessa herrar har straffats på ett svenskt sätt där responsen är social utfrysning. Det ger en signal att moder justitia inte skött sitt jobb. Det allmänna rättsmedvetandet hos normala medborgare ger en signal om att rättsväsendet misslyckas när gärningsmännen byter skepnad till att vara brottsoffren. Och detta sker med en makalös fräckhet, när Özz och andra filurer går in i en domstol, med syftet att de ska ha pengar av sina offer när deras brottsliga gärningar är lägligt preskriberade.

Vågskålarna i rättsväsendet är ur balans när Özz klanen kommer undan, med att det är rasism som gör folk upprörda över att klanen betalade ut svarta pengar till Akilov för dubiösa arbeten på klanens fastigheter.

För Soran är det också ett argument att det är rasism när kvinnor inte vill bli offer för hans märkliga sexualitet. Han är för dum att fatta att han upplevs som motbjudande och att det är hans kurdiska kvinnosyn är orsaken till att hans sexuella närmanden till kvinnor är brottsliga i ett civiliserat västerländskt samhälle. Det handlar inte om att han kurd, utan om att han har en kurdisk världsbild i ett modernt samhälle.

Min slutsats är att det det som pågår är en ängslighet från hela samhället att tillämpa likhet inför lagen om det handlar om gärningsmän som som tillhör vissa favoriserade grupper i samhället. Det blir tokigt, som någon slags omvänd rasism. Slutsatsen blir att man måste vara svensk för att åka dit för penningtvätt och sexuella trakasserier eftersom kurder är för dumma för att förstå att de begår brott.
Citera
2020-03-14, 12:44
Medlem
Citat:
En del personer jag har haft oturen att träffa förväxlar aggressivitet med intelligens. Det finns olika sätt för en advokat att driva en sak, förhöra vittnen m.m. utan att vara drängig.

När en advokat agerar oförskämt som Sorans advokat är det för att dölja sina egna tillkortakommanden yrkesmässigt. Den enda som imponeras är den korkade klienten.

I en domstol gäller det att ha full på koll vad som ska styrkas. I detta fall handlar det om att Soran inte längre har jobb. Då gäller det att advokaten får fram att det var spridningen av detta förtal som orsakade denna olycka med arbetslöshet för Soran.

Nu har inte advokaten lyckats hitta kausaliteten i den skada Soran påstår sig ha drabbats av. Advokaten måste härleda skadan till att det var motpartens agerande som orsakat skadan. Det vi nu vet är att Soran tycker att hans arbetslöshet måste bero på förtal.

Det märkligaste är att Soran inte ser sin egen roll i att han inte har arbete. Det kan vara så enkelt att ingen roas längre av hans plumpa skämt och därför inte anlitar honom. Att häckla svenskar är ju inte ett yrke!

Verkligheten har kommit ikapp oss alla de senaste åren. Det är daterat att stå på en scen och kalla hårt arbetade människor för rasister. Inget roligt alls.

Sorans advokat kan mycket väl vara dålig men har du konkreta exempel på att han gått över gränsen? Eller är det som jag gissat bara fråga om feminister som inte kan hantera att inte alltid strykas medhårs, som helt enkelt inte är mogna att bevittna en domstolsförhandling?
Citera
2020-03-14, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Snackar du om? Shan Acti är tillbaka och större än någonsin.....

Sjölvklart kan han komma tillbaka .
Hahaha "större än någonsin". Verkligen inte, och då var det han anklagades för typ tio år sedan(?) inte ens i närheten av vad Såran anlkagas för.
Citera
2020-03-14, 17:58
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Mina slutsatser också.

Soran är i behov av psykologhjälp för att förstå varför det finns så många kvinnor som är arga på honom.

Sant
Citera
2020-03-14, 19:17
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Jävlar va vidrig han är.. Undra hur många gånger de fick ta om bilderna. ”Nej, vi får ta om den där, jag KAN se mer utsatt ut!!!”

Killen ser äckligare ut än ISIS-medlemmar. Fattar inte att svenska brudar sprungit efter och dreglat över den här horungens lilla smutsiga kuk. SE på honom, titta noga. Vem fan blir kåt av den här förutom efterblivna svenska horor?

Citera
2020-03-14, 20:39
Medlem
Väldigt likt honom i MQ's reklam som går på TV nu. Samma dumma uppsyn.

Vill de förknippas med vad han står för?
Citera
2020-03-14, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Killen ser äckligare ut än ISIS-medlemmar. Fattar inte att svenska brudar sprungit efter och dreglat över den här horungens lilla smutsiga kuk. SE på honom, titta noga. Vem fan blir kåt av den här förutom efterblivna svenska horor?

Svensk media har ett jätteansvar, de målade upp honom som någon form av elitmänniska, supersmart, trevlig, fantastiskt rolig, otrolig föreläsare o.s.v efter den där järnrörsincidenten. Detta har förstås resluterat i att han har kunnat träffa en massa tjejer som annars adrig hade varit det minsta intresserade av honom.
Senast redigerad av Geigerzehler 2020-03-14 kl. 20:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in