2020-03-14, 20:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Vart man än vänder sig så tjatas det om toapapper, kan nån förklara detta fenomen?

Det är många som gråter sig till sömns idag.
Citera
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Varför pratar ingen om att 15% av alla som "tillfrisknat" återsjuknat? Vad fan är det, ingen immunitet och återinfektion av andra sjuka eller lägger det sig latent och återaktiveras på nåt sätt? Någon?
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Nej, kanske inte enbart den fylleföraren som körde ihjäl ett barn i fyllan.

"Enligt Kinakännaren Kristina Sandklef handlar kritiken förmodligen om en stark och genuin oro för hur Sverige hanterar viruset, och inte bara om att Sverige och Kina har dåliga relationer på grund av Kinas fängslande av förläggaren Gui Minhai, som är svensk medborgare."

https://www.friatider.se/kina-om-sveriges-coronahantering-sarskilt-ansvarslost-hotar-hela-varlden
Ah, klassisk källa. Be Kina se över sina egna problem, viruset finns snart i hela landet, deras karantän var förgäves då man inte byggt upp någon immunitet, bara en tidsfråga innan de kommer gå Sveriges väg också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halpmeplz
"Alle" i Norge vil ha stengte grenser. Erna har allerede gjort for mye fuck-up i starten av virusutbruddet til å kunne vinne noe som helst, nå er det "all about saving face".

#HoldGrensenStengt

Ok..är det nån tidsgräns på stängningen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Svenska folket är en självmordssekt. Bara att inse. Gav upp för längesedan om att försöka tuta i vett i dessa handlingsförlamade hjon. De enda jag bryr mig om och oroas över numera är släkt och anhöriga.

Tråkigt men sant. Hoppas de vaknar när deras äldre anhöriga börjar dö av globalisering och öppna gränser.
Citera
Medlem
elopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Vart man än vänder sig så tjatas det om toapapper, kan nån förklara detta fenomen?

Ja, folk är mer rädd för att komma i kontakt med sitt eget arsel än covid-19.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Nej jag vill inte bli en fånge. Jag och väldigt många andra mår dåligt av det. Man ska isolera de som kan dö av corona.. Inte oss friska. 500 pers regeln är bra och nödvändig.. Även TILLRÄCKLIG.

Många håller inte med. T o m FHM hintade ju om att det kan bli mindre än så snart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Säkert. Men varför ska de inte gå i skolan? Bättre att vara hemma så fort man känner dig lite hängig.

Mjo men nog är skolorna en stor riskfaktor till smittspridning. Ologiskt att vara konservativ på andra områden men inte i skolan. Poängen är att det finns nyanser. Merparten av utbildning kan i värsta fall ske digitalt.

Jag hade stängt årskurs 5 och uppåt temporärt. Samhället kollapsar inte då
Citera
2020-03-14, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Folk är jävligt skitnödiga i dessa tider.

Okej, en förklaring så god som nån annan.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Varför pratar ingen om att 15% av alla som "tillfrisknat" återsjuknat? Vad fan är det, ingen immunitet och återinfektion av andra sjuka eller lägger det sig latent och återaktiveras på nåt sätt? Någon?
Var ser du denna statistik?
Citera
Medlem
Dramalamadingdongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Fan då har man dragit på sig något skit då även om det kan vara något helt annat. Tröttnade på att sitta hemma så drog till lokala biblioteket igår och sedan några timmar på baren och tog några öl. Var mindre folk än vanligt men ändå nästan helt fullt.

Vaknar dag med en hosta (rethosta), fryser av och till och känner mig allmänt halv-risig. Ska tilläggas att jag nog inte varit sjuk på säkert två år. Hoppas på ren slump.

Ockham's razor my dear! Krya på dig <3
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ja, varför ska de gå kvar i skolorna i Sverige? Länder runt om i världen stänger sina skolor. Fast jag antar att de då gör fel.

Hur är det med exempelvis Storbritannien, Tyskland, Holland, Belgien...har de stängt sina skolor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in