2020-03-14, 20:29
Medlem
johan.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Japp, och i Sverige kommer det bli ännu värre. Redan nu vittnar vi om materiel som är slut. Och skiten har inte ens börjat.

vad kan man vänta sig av regering som lägger resurser på lagförslag att tvångsoperera 12 åringar för könsbyte mot föräldrarnas vilja.

det är vad sossarna satsar på vad det gäller vård i Sverige
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Nej, kanske inte enbart den fylleföraren som körde ihjäl ett barn i fyllan.

"Enligt Kinakännaren Kristina Sandklef handlar kritiken förmodligen om en stark och genuin oro för hur Sverige hanterar viruset, och inte bara om att Sverige och Kina har dåliga relationer på grund av Kinas fängslande av förläggaren Gui Minhai, som är svensk medborgare."

https://www.friatider.se/kina-om-sveriges-coronahantering-sarskilt-ansvarslost-hotar-hela-varlden

Det handlar garanterat mest om våra relationer med Kina. Det de kritiserar oss för är ju samma sak i vart och vartannat land i Europa, och hela världen f ö. Fan, USA har ju knappt testat fler än Sverige.

Det positiva i det här, tillsammans med att man igår också började häckla USA och antyda att de spritt viruset, och nu kängor åt Sverige igen, är att det kanske börjar gå mot normalitet i Kina igen. Annars har de ju varit väldigt tysta under krisen. Om de nu har tid och ork att börja sitt politiska spel igen så har de nog kontroll där borta.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Tack paniken! Nu tar man min semestervecka på Madeira från mig. Tänkte bara fixa en sak på sjukan först. Men den blir jag antagligen portad från. Sen stänger dom väl in mig i kåken med munskydd och odrickbar handsprit. Varför inte slänga på fotboja meddetsamma?

Säger jag sen Fake News om detta så blir jag väl inspärrad för evigt.

Afrika verkar vara panikfritt. Kanske man ska fly dit. Men hur? Segla? Göra en Greta?
Citera
2020-03-14, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snailtrack
Gjorde egen ansiktsmask med hjälp av 3 kaffefilter.

Lär väl hjälpa litegrann iallafall, obs. gränsfall att jag får luft

Det är ju också en lösning. Sluta andas så slipper du smitta.
Citera
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Hur många friskförklarad har Sverige? Patient 1?
I sverige friskförklarar man inte, det kostar för mycket. Möjligtvis att de gör det på dom som behöver läggas in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Blir det OS?

Så snabbt som det här går så tror jag det kulminerat innan OS ska vara. Men detta kommer vara i så färskt minne och det kommer fortfarande finnas fall, så att jag tror ingen kommer våga ha ett OS och riskera att göra allt värre igen. Gissningsvis skjuts det till nästa år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snailtrack
Gjorde egen ansiktsmask med hjälp av 3 kaffefilter.

Lär väl hjälpa litegrann iallafall, obs. gränsfall att jag får luft

Dammsugarpåsar med 2 hål för ögonen ska fungera också ryktas det.
Citera
Medlem
needAlifes avatar
Fan då har man dragit på sig något skit då även om det kan vara något helt annat. Tröttnade på att sitta hemma så drog till lokala biblioteket igår och sedan några timmar på baren och tog några öl. Var mindre folk än vanligt men ändå nästan helt fullt.

Vaknar dag med en hosta (rethosta), fryser av och till och känner mig allmänt halv-risig. Ska tilläggas att jag nog inte varit sjuk på säkert två år. Hoppas på ren slump.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Jag vet.

Varför skrev du som du gjorde då och antydde att covid-19 är en infektionssjukdom, inte ett virus?
Citera
Medlem
Vart man än vänder sig så tjatas det om toapapper, kan nån förklara detta fenomen?
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luy
Agnes Wold svajar ju betänkligt i frågorna,.. men en riktigt bra sak är ju nu att hon verkar ha funnit gott om lager av skyddsmasker till sjukvården. "Regioner och landsting! Jag har fått flera erbjudanden om företag som kan leverera andningsmasker, som jag vidarebefordrat. Jag har också hört flera som försökt komma i kontakt med er för att tala om att de har varorna MEN DE FÅR INTE TAG I NÅGON." "Glöm alla upphandlingar och sådan skit - nu gäller det att få tag på grejerna" (Hennes Twitter)

Men vem ska fixa alla tester vi behöver? Om vi säger sanningen till omvärlden och WHO så kanske någon hjälper oss?
Bra Agnes!

Kan Agnes fixa tester också? Kolla med masstestarna Sydkorea. Specifikt bolaget Seegene.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Baaarnen! Baaaarnen! Neeej! Föräldrarna (om de inte arbetar inom vården) eller någon släkting.
Fast då riskerar man ju att sprida viruset ändå?!
Äldre släktingar kan ju heller inte ta hand om barnen då de befinner sig i riskzonen och övriga släktingar har ju fullt upp med sina egna. Ni tänker inte riktigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in