2020-03-14, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Sverige gör ju alltid rätt.. Det anser ju folk när det ex. gällde invandringen andra var ju äckliga rasister.. Sverige har mängder av sådana "rätta" beslut i historien..Därför har inte folket något eget vett i skallen utan man förlitar sig på hjärntvättande uttaöanden som sprids via den statsägda medie kanaler.

Man får inte kritisera dumheterna för då kan man mista arbetet, sjukpengen eller presstödet och spärras in..Heja Sverige..Viktigare att bevaka och stänga av folk från internet som skriver Neger eller är kritisk mot invandringen.. ge dagsböter till Agda 80 år för att hon är rasist då hon beskriver vad invandrar ungarna gör med hennes bostadsområde..

Exakt detta är sadannt vansinne sa det ej är sant. och de som läser historieböckerna kommer skratta när de läser texten.

För övrigt har detta vansinnesbeteende lett till att svensk sjukvardspersonal nu ej har annan skyddsutrustning än pappersdräkter och handskar. Maskerna e ju slut.

Kinas personal hade Hazmat dräkter
Citera
2020-03-14, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Grannfamiljen tog det över 6 timmar för att komma fram..De bytte person som vaktade luren..
Efter 3 timmar bröts samtalet och de fick börja om igen.. Så en hel arbetsdag för att ringa 1177..

Vad var det Tegnell sa nu igen "Sveriges beredskap för sådana här lägen är väldigt bra"..
Uppenbarligen har Sverige inte beredskap för folk som inte kan läsa utan måste prata med någon.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mbeki
<klipp> Men om jag dör pga dåligt förberedd vård så hoppas jag ni hämnas åt mig.

Jag lovar om jag inte är död.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbegubbe
Har liknande problem
Ont i benen några veckor
Typ nackspärr senaste veckan
Ont i axlarna
Blev värre med halsen igår
O lätt feber idag

Otroligt. Låter som det jag har, och haft, ont i axlar, armar. Lätt feber. Oändlig trötthet, halsont till o från. Nu bättre.
Citera
Medlem
Är det någon som tror att Turkiet bara har fem smittade? Hur illa kan det vara där egentligen? Totalt kaos? Som Chernobyl innan folk utanför staden fick reda på vad som hänt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einsturzende
Dagens tips till beslutsfattarna.

- Inse att Tegnell har haft fel. Erkänn att ni har begått ett gigantiskt misstag genom att förhala det här. Ni har redan blod på era händer. Gör det bästa av situationen och avgå sedan. Socialdemokratin dog i år.
- Stäng ned Sverige. Helt. Bara basala funktioner får fortgå.
- Karantän av större städer. Se till att distribuera mat. Vad som helst som är ätbart. Man kan överleva på potatis en längre tid.
- Dela ut M90-masker till sjukvården, CE-märkning eller inte -- de är bättre än munskydd som vården nu uppmanas att använda.
- Använd våra fulla skattkistor och köp in testmaskiner som Norge gjorde. Börja masstesta. Ge vården högsta prioritet.
- Se över medicinförråden. Gå på era bara knän och be Kina om hjälp.

Vi ska bli som Ryssland, Kina, Nordkorea? Stänga ner, stänga in. Förnedra och stigmatisera. Coola ner lite.
Citera
2020-03-14, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturban
Hvor lenge tror du Sverige kommer til å holde skoler åpne? Hvor lengre tror du opera og cinema o.l. kommer til å være åpent som vanlig?
Sverige avråder från att gå på bio & opera. Då större folksamlingar ska undvikas. Men skolan stängs inte då vi behöver fortsätta med våran vardag. Annars kollapsar allt. All sjukvårdspersonal, poliser, personer som jobbar i mataffär & på apotek behöver jobba. Vem ska passa deras barn? Far & morfäder är ju riskgrupp och bör därför inte vara barnvakter. Därför blir det problem. Bättre då att som vi har gjort, tagit bort karensdagen så att man blir ersatt från dag 1 om man blir sjuk.
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
jag vet, men det finns undantag och det går att snabba på besluten också. Det jag reagerade på var att de alltså inte ens lyckas få kontakt med berörda myndigheter.

Har arbetat för ex Örebro Kommun en gång i tiden och det är alltid tungrott Landstinget är inte ett dugg bättre.. Det finns kryphål.. En chef kan lägga ut egna pengar och sedan få tillbaka sitt utlägg via lönen.

Landstingscheferna lär också ha en del att göra.. Bättre de skaffar respiratorer, Hjärt lungmaskiner och respiratorer medd fullfiltrering.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Social distancing är det enda som kan hejda detta nu. I Sverige kommer man väl fatta det om 2-3 veckor och då är det typ försent.
Sluta överdriv. Var på gymmet idag och det var 4 pers där. Normalt hade det varit 30 pers. Folk håller sig redan undan. Vi behöver inte ännu fler restriktioner. Jag vill kunna leva mitt liv.. Inte bli en instängd fånge. Isolera de som är i riskzon istället. Det är så vi räddar folk från att dö..
Citera
2020-03-14, 20:28
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Indien, Västindien och alla andra ställen. Vad händer där? Mellanöstern? Syrien, Libyen, Tchad? Är de coronafria?
Alla platser som har folkutbyte lär vara drabbade.
Indien har bekräftade fall, i Mellanöstern är det Iran som sticker ut hittills.
Nordafrika är drabbat, men inte hört så mycket från övriga Afrika, men det kommer nog så sakteliga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kassmachin
Förskolor och grundskola i låg ålder kan hållas öppet. Barn, ungdomar och vuxna i högre ålder kan nog ta hand om sig själva.
Säkert. Men varför ska de inte gå i skolan? Bättre att vara hemma så fort man känner dig lite hängig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Saknar inte ni lite vägledning. Regeringen sluter sig som en mussla, och inte ens FHM har något att informera om.

De skulle ju stå där och vara tydliga, informativa, och säga att vi löser allt, vi har kontroll över sjukvårsutrustning, vi ska iväg och packa upp den nu.

De har jobbat hårt, övertid till och med. Klart de är berättigade till vila och kan flexa resterande av nästa vecka.

Seriöst jag håller med det är uruselt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in