Citat:
Ursprungligen postat av
tradera
Dussinhistoria?
Hon verkar saklig i sin berättelse.
Enda MEN jag känner är varför meddelande hon inte polisen direkt.
Var hon rädd för sin man? I och för sig verkar han inte vara någon nallebjörn direkt.
Slagit ihjäl en person i ett garage, i självförsvar dock, men verkar stämma in på många kriterier för en gm.
Någon i storstaden måste veta vem hon pratar om!
Tveksamt om någon vet idag.
*Död i snart 30 år
*Jobbade på Island
*Kommer från Tyskland
*Levde i Norge och Danmark innan han kom till Sverige
*Verkade vara lite ensamvarg, han och frugan verkade inte ha haft något större gemensamt umgänge
Hyfsat excentrisk kille. Drog alltså ner till Tyskland lite spontant ibland och köpte vapen som han tog till Sverige utan licens.
Var med i ordenssällskap. Tränade någon obskyr variant av japansk kampsport. Och var religionshistoriker till yrket. Utöver det konservativ och jaktintresserad.
Haha, vilken jävla sammansatt personlighet. På ytan låter det nog som en farlig person. Men jag får känslan av att han var en intressant och artig prick som också var nyfiken, samhällsintresserad, frihetstörstande, men jävligt excentrisk som sagt(på gott och ont).
Han trivdes nog i sitt eget sällskap, vare sig han rörde sig i Norden, sitt hemland Tyskland, eller i sin (isolerade) tillvaro på Island.
Hehe, frugan sa: "Tyst" dagen efter mordet när han ville berätta om vad han visste, och sedan nämnde han aldrig ett ord om det igen. Han hade respekt för sin fru måste man säga. 😎
Tror dock inte alls på det här spåret. Det finns så mycket tekniska detaljer i utredningen som tillsammans med vittnesmål kan avfärda någon som misstänkt GM bara genom simpla längdkriterier. Snubben var uppenbarligen för kort för att kunna vara gärningsman.
Sedan blandar hon ihop frimurarna med tempelriddarna. Det var de senare som höll till på kammakargatan. Hon hävdade att det var frimurarna. Tempelriddarna är väl inte så mycket mer än en oskyldig slumrande nykterhetsrörelse i princip?
Sedan sa ju mannen aldrig uttryckligen: "JAG mördade..", utan "jag vet vem som.." Det var det enda meningsutbytet de hade angående mordet.
Han berättade iofs att han gömt något, men då nämnde han aldrig någon kontext, även om vi nu vet att hon gjorde kopplingen: Gömman=Palmeanknutet. Men han lämnade inga sådana ledtrådar explicit.
Jävligt tunt case! Allt bygger på ett påstående som skrämde henne till att säga: "TYST". Det är allt. Inte ens den bortrakade mustaschen gör det här spåret intressant.
Sedan är en annan sak besynnerlig. De köpte alltså ett hus tillsammans efter mordet(de bodde i lägenhet innan) och hon bodde med honom i det huset till hösten -91(!!) då hon tog ut skilsmässa.
De åren(86-91) var naturligtvis Palmemordet superhett i TV, media och i folks medvetande. Man undrar hur de umgicks en random kväll när Palme kom på tal.., satt de bara tysta där i tv-soffan då? Var hon fine med att sitta bredvid den man som hon själv misstänkte för mordet, eller åtminstone misstänkte att han visste?
Nä, storyn faller ihop som ett korthus när man kontemplerar den lite.