2020-03-14, 19:27
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
5,811 döda nu, stiger hela tiden

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Klart det stiger, tänkte du att de döda ska vakna till liv igen?

5811 är rookie numbers. Folk som hoppas på hundratusentals eller miljoner döda lär bli besvikna.
Citera
2020-03-14, 19:28
Medlem
Citat:
19:22
NYTT CORONADØDSFALL I OSLO
En beboer på Ellingsrudhjemmet i Oslo er død etter at ha blitt koronasmittet. Dette er det tredje dødsfallet i Norge, skriver NTB.

Beboeren døde tidligere denne uken, og Oslo kommune har nå fått bekreftet at vedkommende var smittet, opplyser Sykehjemsetaten.
https://direkte.vg.no/coronaviruset/videos/193943
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Inget ont som inte har något gott med sig...

Haha idag är du ritkigt vass
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
När man läser inläggen i denna tråd förstår man vad feminiseringen gjort med Sverige och att testosteronet sjunker hos männen. Gnälliga, otrevliga personer som låter känslor styra i stället för att tänka logiskt och rationellt.

Ibland känner man bara för att bosätta sig i en enslig stuga långt, långt bort från alla idioter och på avstånd se dom gräva sin egen grav.
Jag är kvinna som så många fler härinne, du kan gärna skippa tråden om du mår dåligt av den, ingen som tvingar dig hit.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HrP
Alla är ganska tidigt i sjukdomsbilden. Vem tror du dör först? Agda 81 med högt blodtryck och ledgångsreumatism eller tvåbarnspappan Ollle 42 år som går på gymmet och cyklar till jobbet? Ganska självklart att de första som dör tillhör riskgruppen. Vad som händer med de övriga vet vi inte än. Det största problemet är ju när vårdplatserna är slut. Material verkar ju redan vara på väg att ta slut.

Olle 42 år löper nog större risk att få en stroke eller en hjärtinfarkt.
Senast redigerad av HerrGickhan 2020-03-14 kl. 19:31.
Citera
2020-03-14, 19:29
Medlem
Coronadødsfall på sykehjem i Oslo – det tredje i Norge
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BR14bl/coronadoedsfall-paa-sykehjem-i-oslo-det-tredje-i-norge
Citera
2020-03-14, 19:29
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nartheciumm
Man har ju skämts för att vara svensk länge nu men jag sliter mig i håret för jag vet inte vad man ska göra! hur ska man göra förändring i Sverige som enskild privatperson?! Man sitter ju här som en liten mes och ser hur skiten bara går under! Speciellt nu!

Folk förändrade ju landet i de senaste valen.. så majoriteten har ju det land de röstade på Faktum är att 80% ville ha detta land som du ser runt omkring dig.

Var istället glad och nöjd över att det finns främlingkramarem miljömuppar och batiktanter i ditt land.
Skaffa en get hona och folj med i mångkulturens Sverige. Allah som nästa statsminister och allt annat kul Svenska folket vill ha.. Jag har dubbelt medborgarskap via min fru i hennes hemland så överlever vi detta så flyttar vi framöver..
Citera
2020-03-14, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Det finns fortfarande en hel del oroande tendenser

+3,427 fall är väldigt högt. Kina har bara rapporterat högre siffror vid 2 eller 3 tillfällen sedan krisen inleddes. Ingen provins utanför Hubei har ens så många fall totalt sett.
+76 döda i Lombardiet
+40 döda i Emilia-Romagna
+190 nya intensivvårdsfall

Döda + ICU igår = 1266 + 1328 = 2566
Döda + ICU idag = 1441 + 1518 = 2959

Förhoppningsvis är det ett trendbrott men det är tveksamt. Trendbrottet i Kina började med att de nya fallen blev färre, därefter minskade intensivvårdspatienterna och till sist gick det flera hundra utskrivningar på varje dödsfall. Riktigt där är vi inte ännu på ett tag.

Idag går det 7 nya fall på varje patient som blir friskförklarad (527 igår). Kulmen nås när den kvoten närmar sig 1:1.

Det är för tidigt att ropa hej, det är det absolut. Nya fall kan dock bero på mycket, har man tur beror det på ökade möjligheter till testning. Dessutom är väl en del fotbollsspelare och liknande som testas för att deras lagkamrater har smittan. Samtliga sådana fall tycks vara lindriga.
Jag säger inte att det har vänt i Italien, men att kulmen är nära.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Jo. Det är fakta. Sluta hitta på.

Inget land har exakta data. Sydkorea har bäst data då de testat störst andel. Kolla på deras siffror och förstå att inte ens de har täckt in alla smittade.

Nej, det är inte fakta.

Du försöker tillskriva a priori sanningsvärdet sant på ett påstående som endast kan bli bekräftat a posteriori. Med andra ord du är debil.
Citera
Medlem
johan.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
WOW! Vi har en profet i tråden. Minsann!

Hela världen gör nåt, Sverige ingenting

därav min oro, detta kommer vara ett faktum!
Citera
2020-03-14, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
https://samnytt.se/svt-journalist-guds-gava-att-gamlingarna-dor-av-coronasmittan/

Kristofer Viita någon slags journalist tycker att det är utmärkt att gamla dör så att jobb och lägenheter kan ges till yngre.

FHMs strategi synas vara 1) få alla sjuka snabbt och få flockimmunitet 2) om inte, så blir i alla fall statsfinanserna bättre med 10% mindre 70-åringar och 20% mindre 80+.

Är du 70+ och gillar sossarna så borde du tänka om.
Citera
2020-03-14, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Klart det stiger, tänkte du att de döda ska vakna till liv igen?

5811 är rookie numbers. Folk som hoppas på hundratusentals eller miljoner döda lär bli besvikna.

Det var mer en orolig iakttagelse.. känns inte så bra detta. Tror det inte riktigt börjat i sverige än, tar ett tag från insjuknande till död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in