2020-03-14, 19:11
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Apropå snus...

Det florerar duktigt med rykten att snusare har större chans att slippa få Coronan då nikotinet i snuset är virusdödande. Sen har signaturen Magpest här i tråden talat sig varm för att blossa lite cigg med ungefär samma förutsättning-att nikotinet tar död på Coronan.

Kan man få ett avslut på detta nu efter 8000 sidor, stämmer ryktena eller är det humbug ?

Sluta röka!
https://tobacco.ucsf.edu/reduce-your-risk-serious-lung-disease-caused-corona-virus-quitting-smoking-and-vaping
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Corona Bob Tegnell är med på TV4-nyheterna nu. Helvete, vad han ser ut. Nedsupen?

Eller hur? slängt av sig brillorna och sitter i myskläder
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Ditt inlägg gav mig en god idé! Ska börja hamstra whisky. Man vet ju aldrig?

Jag har hamstrat rödvin. Har länge velat utöka mitt förråd och nu fick jag chansen.
Citera
Medlem
Nu stänger norrmännen sin gräns.
Citera
2020-03-14, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Om det du säger är sant och de är så sinnessjukt dumma så kan det ju sluta med inbördeskrig

Vi listade ut strategin tidigare i tråden. Grejen är att det "bara" är 60+ som kommer att dö. För 0-40 är dödligheten lite högre än influensan, men inte något problem.
En 70-åring har 100x sannolikhet för att dö än en 20-åring.

Vilket inbördeskrig kommer att startas av 60- och 70-åringar?
Citera
Medlem
Jag var på sportbar nyss. Omkring 1/4 fullt. Enda den sportbaren kunde visa var v75.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Han har tydligen raderat det på sin facebook, det kommer troligtvis rotas mer i detta framöver.
Man hoppas ju att det är fejk men i det här landet så är det ju mer troligt att det är korrekt.

Han lever tydligen ihop med en kvinna som är aktivist och aktivt sprider lögner om SD.
Mannen det handlar om är uttalad kulturmarxist så ja ingen rök utan eld.

Vi får se om det kommer mer info.

Det fetade säger att du själv tillhör gruppen som inte drar sig för att sprida uppgifter utan att vet om de är sanna. Du inser väl själv att det inte är bra?
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Det kommer helt an på om hvor mange der har været smittet når restriktionerne ophæves, og ja det er svært at styre, men man har kun en mulighed for at styre hvis der er ansvarsbevidste politikere som påtager sig ansvar og løbende foretager stramninger eller lettelser ud fra ententionen om ikke at nå hospitalernes max belastnings grænse, så unødvendige dødsfald undgås.

Sådanne politikere har Danmark og mange andre lande.
Vi får hoppas det fungerar! Allt gott till Danmark!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Bra beslut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Om man tar hänsyn till befolkningsmängd då de 10 mest drabbade länderna:

Island
Italien
Norge
Schweiz
Sydkorea
Iran
Danmark
Spanien
Bahrain
Qatar
(Sverige på elfte plats)
Även om det dör 40 människor om dagen i covid-19 så skulle landet vara det minst drabbade enligt ditt resonemang. Varför det? Bra att du frågade; vi har snart slut på testkit och resurser därtill och testar mycket lite numera. Kanske andra också slutat testa i samma omfattning som oss men ge mig då en källa till det, jag har inget sett även om många har brist. Det blir enklare att räkna döda som jämförelse senare.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum

Nej, de förstärker kontrollen.
Citera
2020-03-14, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Tror dessa "flyktingar" som befinner sig vid grekiska gränsen kan skrota sina planer på att nå norra europa.

Det som garanterat kommer hända är att ett kraftfullt virusmoln kommer svepa in över dessa lycksökare.

Hoppas dom i kaoset rör sig tillbaka till Turkiet och att Turkiet plötsligt har 1 miljon smittade.

Erdogans dröm om ett starkt Osmanskt rike kommer sluta som en rykande soptipp.

Skadeglädjen verkar vara enorm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in