2020-03-14, 19:07
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stahlhelm1916
vad köpte du dem för och vad sålde du dem för?

svara om du törs
Sånt tränger jag bort, fort som satan. Frun säger: Äsch pengar på börsen. Det är inte riktiga pengar.
Hon planerar nu att samla sedlar och förvara dom i plåtlåda på vinden.
Varför plåt?
Citera
2020-03-14, 19:10
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Sånt tränger jag bort, fort som satan. Frun säger: Äsch pengar på börsen. Det är inte riktiga pengar.
Varför plåt?

ok

hoppas det går bättre idag
Citera
2020-03-14, 19:10
Medlem
Citat:
Nu låter du som en expert.
Har du sett hur mycket dom kostade år 2000?

Eric? ... jo, det tar ett tag till innan de är uppe på de nivåerna.

Men jag köpte Eric nu. Jag hoppas på en vettig utveckling framåt.
Citera
2020-03-14, 19:24
Medlem
Citat:
Varför plåt?
Din fru är en klok kvinna, men ha dom inte på vinden,vid en brand är det vinden som brinner upp först, jag har aldrig sett en nerbrunnet hus där vinden är den delen av huset som står kvar!
Citera
2020-03-14, 19:29
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Eric? ... jo, det tar ett tag till innan de är uppe på de nivåerna.

Men jag köpte Eric nu. Jag hoppas på en vettig utveckling framåt.

Eric och LUPE.. Risken att du chansar bort dig känns överhängande.
Citera
2020-03-14, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus

Det är inga kortsiktiga köp.

Frågan när botten är nådd försöker jag parera genom att köpa kontinuerligt i mindre poster över tid nu.

Jag gissar att mina sista köp kommer att ske när det redan vänt.
Citera
2020-03-14, 19:40
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Hur påverkade det din vardag att Khadaffi sköts? Eller att Grekland höll på att ställa in sina betalningar? Eller ens att Lehmann Brothers konkade. För mig blev bolåneräntan lägre, det var allt. Gynnas av det fortfarande.

Denna kris påverkar mig mer redan nu. Kan knappt hitta toalettpapper att köpa. SHL & Champions Leaguematcher ställs in. F1 likaså. Kanske fotbolls-EM och allsvenskan också. Cmore och Viasat sänker priserna priserna. Hur länge räcker det? Vem betalar för abonnemang som visar 0 event? Massivt kapital har investerats i tv-rättigheter för allsvenskan. Hur kommer detta falla ut om spelet skjuts upp. Får jag ens resa utomlands i juni?

Skillnaden med denna kris mot tidigare är att den riskerar att slå överallt och samtidigt. Hur tänker du att riksbanken ska dränka D-play med likviditet och hur ska det hjälpa?
Du upprepar dig bara. Aktiviteten i ekonomin minskar i alla lågkonjunkturer. Skillnaden är att denna "lågkonjunkturen" är framtvingad av myndigheter p.g.a. ett virus. Om vi tar Norwegian som exempel så kommer de få kredit av banker (som i sin tur fått det av centralbanken) så att de kan betala ut löner. Vi får vara ense om att vara oense. Köp inga aktier utan satsa på banksparande med nollränta.
Citera
2020-03-14, 19:42
Medlem
Citat:

Frågan när botten är nådd försöker jag parera genom att köpa kontinuerligt i mindre poster över tid nu.

Din strategi funkar ju bara om du tror vi ä nära botten snart, tror du att vi är nära botten? om inte varför hålla på och köpa på vägen ner, bättre att vänta och köpa på vägen upp.
Citera
2020-03-14, 19:43
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus

vad menar du?

jag är själv investerad i lupe så det skulle vara intressant att förstå vad du menar.
visst är lupe långsiktig, dem kommer inte nå 300 om en månad, men dem kommer gå upp så småningom
Citera
2020-03-14, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Din strategi funkar ju bara om du tror vi ä nära botten snart, tror du att vi är nära botten? om inte varför hålla på och köpa på vägen ner, bättre att vänta och köpa på vägen upp.

Jag vet inte var botten är.

Jag tror kanske att den inte ligger lika långt borta som andra. Krisande företag som ändå är långsiktigt starka kommer att hållas under armarna med lagstiftning och krediter.

Kina har toppat i antal fall redan. Folk kommer att vara försiktiga och hålla sig hemma i väst.

Och även om detta drar ut mera än vad jag tror så kan man lika gärna köpa på väg ner som på väg upp. Jag ser inte skillnaden där, det är GAV som räknas.
Citera
2020-03-14, 19:54
Medlem
Glossuss avatar
Citat:

Uppskattar alla dina generösa inlägg. Å rent teoretiskt är det lätt att ha en uppfattning om hur botten ser ut.. Jag blir dock alltmer tvivlande. Det här kan bli riktigt jävligt.
Citera
2020-03-14, 20:01
Medlem
TheAlamos avatar
Jag skrev för två veckor sedan att jag tänkte investera i några företag. Jag hade köpt en aktie faktiskt men drog mig ur när jag kände mig osäker och har inte köpt en enda efter det, vilket jag är mycket glad för. Min teori är att det kommer fortsätta ner nu ett tag till innan det eventuellt går upp igen, och det förutsätter att det faktiskt inte blir en lågkonjunktur men jag tror inte det med alla medel som finns att tillgå för tillfället i världen för att undgå. Blir isf att köpa senare i vår och hålla till hösten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in