2020-03-14, 17:41
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innominata
Södra

Tack så mycket! Fortsätt gärna och rapportera hur det utvecklar sig i framtiden är du snäll🤗
Citera
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeedd
https://bakomkulisserna.biz/2020/02/02/beviset-coronavirus-som-infekterar-varlden-ar-ett-militart-bio-weapon-utvecklat-av-kinas-arme/

Någon som läst detta? Vågar man tro Kina på riktigt är såhär kassa? Att låta det komma ut. Känns som foliehatteori.
Det enda som talar för är att just spridning är så jävla snabb.

Någon som vet mer om sidan bakom kulisserna? Aldrig hört om innan.

Jag tror att författaren till bloggen väntar på att det kommer en man med initialerna R.F efter honom snart.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Trump ändrade sig snabbt :

4. mars 2020 kl. 17:26 USA skjerper innreiseforbud

USA kommer til å forby innreise også fra Storbritannia og Irland, ifølge APs kilder. De to landene fikk unntak fra reiseforbudet som USA innførte på fredag.

https://www.nrk.no/nyheter/usa-skjerper-innreiseforbud-1.14944690
Citera
2020-03-14, 17:42
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MEGADiamantidis
Någon som startat en namninsamling för Tegnells avgång? Eller ska man vänta 2-3 veckor för det?
Sverige behövde handlingskraft för längesen!

Denna har blivit länkad i tråden tidigare: https://www.skrivunder.com/avga_anders_tegnell
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettberg
Vården e redan nära kollaps, de återanvänder ju engångsgrejer för fan

ja alla jävla preppers kan ju ta och göra lite nytta istället och ta och donera sina till närmaste sjukhus.
Citera
Medlem
Det finns nu en Japanskt Studie som påstår om man dricker het vätska över 38 grader så dödar det viruset.
Citera
Medlem
KnarkandeAnderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Trump ändrade sig snabbt :

4. mars 2020 kl. 17:26 USA skjerper innreiseforbud

USA kommer til å forby innreise også fra Storbritannia og Irland, ifølge APs kilder. De to landene fikk unntak fra reiseforbudet som USA innførte på fredag.

https://www.nrk.no/nyheter/usa-skjerper-innreiseforbud-1.14944690
Han motiverade det med att situationen har förvärrats i Storbritannien och Irland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Egentligen är det där ett best case scenario, att Norge lyckas producera tillräckligt med vårdplatser.
Det är en körsbärs plockad beräkning som baseras på antalet vårdplatser i Norge. Det är ett önsketänkande att en ansträngd Norsk vårdapparat precis klarar att vårda de flesta covid-19 patienterna.

Du påstår att 33% av smittade blir sjuka. Det är rimligare att påstå att 100% som blir infekterade uppvisar symptom och att de som är exponerade för viruset men inte infekteras hamnar i samma kategori människor som inte exponeras.

Då blir siffrorna annorlunda. Nämligen 2,2 miljoner infekterade, 66 000 inlagda på sjukhus och 22 000 döda i Norge baserat på en dödlighet som är 1%.

Om Norges vårdapparat precis klarar av beräkningen du hänvisar till innebär det att Norge behöver mer än dubbelt så många tillgängliga vårdplatser för covid-19 patienter varav merparten behöver intensivvård. Facit får vi efter pandemin.

Jeg påstår ikke at 33% blir syke, det er "Lege og epidemiolog Preben Aavitsland, Aavitsland, har tidligere vært statsepidemiolog ved Folkehelseinstituttet" ---> https://www.dagensmedisin.no/contentassets/b41a786b831c4b409d704669f651185d/skjermbilde_korona3.png
Citera
2020-03-14, 17:43
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är en otroligt stor skillnad mellan att vara rädd och att vara medveten. Rädda människor handlar irrationellt. Det är märkligt hur många i tråden som fått för sig att rädsla är bra.

Medveten, försiktig, orolig, rädd, skräckslagen det är bara grader av samma sak, semantik. Den som säger sig vara rädd kanske inte alls är räddare än den som påstår sig bara vara "medveten".

När jag var i ett stort centrum häromdagen var 75% av den mängd som brukar där puts väck. Var dom rädda? Var dom försiktiga, eller skräckslagna. Inte vet jag men de uppvisade samma beteende höll sig borta.

Jag tycker det är klokt, men det räckte för mig att håll avstånd vilket var väldigt enkelt med så glest med folk. Ska dock ändra mitt beteende och inte köpa snabbmat eller något som andra har hanterat, folk jag inte vet något om inte ser och inte kan kontrollera.

Ta medvetna risker är inte att vara rädd. Det är att inte vara en idiot!
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Tänk er i Sverige till sommaren när alla skall ut och bada, kosta vad det vill - alla negrer kommer ligga och sprida viruset på våra stränder. Negrer är, de facto, de som har minst förtroende för myndigheters råd och rön och kommer verkligen skita i detta om sommaren blir varm. Kanske svensken klarar sig bra om de håller sig hemma, men dumsvensken är även denne känd för att strunta i uppenbar fara...

Nu trivs ju inte viruset i värmen, men faan tror - borde ju frodas då, så jag håller inte andan. Sommare kommer bli katastrofal och folk kommer fly storstäderna och jag har tyvärr inte hunnit köpa en fastighet på landet. Dessa kommer bli guld värda. I Norge så flyr de som är satta i karantän ut till "hytta" sin, med mängder med förnödenheter och alkohol - smart och skönt. Extrasemester!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Varför pratar man inte om att det är åldersbetingat?

Alla dödsoffer i italien har varit över 65

Är man rädd att de som är yngre ska skita i det och sprida smittan?

Ex Milano behandlar ingen över 60, allt krut läggs på de under så det kan vara en anledning till att det skiljer så
https://www.vg.no/nyheter/i/EWnEal/italiensk-lege-til-norge-vaer-saa-snill-forbered-dere
Citera
2020-03-14, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Det räcker inte med medvetenhet. Vi har bevis på det. Folk som är avslappnade men ej rädda följer sina vanliga rutiner. Tyvärr har jag inte sett något som helst bevis på att folk ändrat sina rutiner och i nuläget förväntar jag mig en karantän av något slag till följd av detta.
Jag håller med dig i att folk inte verkar ändra sina rutiner i stort. Dock har jag en annan tolkning av det, det är just deras motstånd till medvetenhet, drivet troligtvis av rädsla, som gör det. De stoppar lite huvudet i sanden så att säga.

Att acceptera att läget är som det är, att skära ner på social samvaro och undvika att vistas bland andra verkar inte riktigt fastna. Hellre verkar man vilja hitta någon eller något att skylla på, så man för en stund till slipper ta i det själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in