2020-03-14, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Du påstår att FHM vill medvetet smitta barn. Jag ifrågasatte det. Nu svamlar du om annat. Håll dig till ämnet. Om inte annat, sluta påstå galenskaper.

Lär dig diskutera utan att ta till härskarteknik.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Kan ju påstås bevisa att genomliden sjukdom ger viss immunitet. Vore bra om det är så

Men tänker också att det inte har spridits runt i hela kina än. Kanske de är bra på att isolera . Men ändå, stort land, dålig hygien mycket människor etc
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Exakt, i utlandet.

Det jag menar, man älskar att droppa undantagen så att alla ska känna sig rädda.

Media tar inget ansvar, de vill ha sensation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Kan ju påstås bevisa att genomliden sjukdom ger viss immunitet. Vore bra om det är så

Måste fråga hur du tänker då? 80000 bekräftat smittade, typ 1,5 miljarder människor. Tror inte att 60000-70000 tillfrisknade gör någon större skillnad immunitetsmässigt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Exakt, i utlandet.

Det jag menar, man älskar att droppa undantagen så att alla ska känna sig rädda.

Det är BRA om folk känner sig rädda. Just nu kan de inte ens följa en simpel jävla anvisning att hosta i armhålan, vilket hade minskat spridningen kopiöst. Så länge folk tar lätt på detta kommer det sprida sig som en löpeld
Citera
2020-03-14, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Jag tror inte Tegnell har förstått varför danskarna stänger gränserna. Det kommer ha marginell påverkan på smittspridning utifrån men däremot sänder det signalen att nu jävlar är det allvar och att alla måste dra sitt strå till stacken.
Och när det inte ger någon faktisk effekt, vad kommer danska folket tycka då? Hur kommer andra viktigare beslut att tas emot, med tilltro eller skepsis? Det finns en fara i att ge efter för populistiska beslut.

Med det sagt önskar jag all lycka till Danmark, ett jäkligt fint land med bra människor.
Citera
Medlem
Jag var på systemet idag och kunde inte märka att folk hamstrade?
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Detta är inte bevisat. Sluta sprid outforskade teorier som om det vore fakta.

Idioter som du ska hålla käften. Bara en idiot tar ens risken att bli Steril.

Det finns flera studier om detta.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.02.12.20022418v1.full.pdf

https://www.preprints.org/manuscript/202002.0299/v1

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/gene/59272
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Ja jag kollade upp dina inlägg tidigare och du är egentligen inte alls dum. Jag kan förstå att du tröttnar på apokalyptiska inlägg, det kan jag också göra. Men du verkar ändå så pass seriös och förståndig att jag ville bemöta ditt påstående om att "sverigevänner" ska vara skyldiga till att vänsterblivna inte tog det här på allvar.

Det är inte "sverigevänner" som med rätt partibok idag innehar flera poster och tjänster där de egentligen är helt fel person på den positionen.

Hur många är idag nöjda med Anders Tegnell, jag tror att vi kan enas om missnöjet utan att gå vidare i den politiska debatten. Idag är liksom inte rätt tillfälle att försöka plocka politiska poäng, den dagen kommer nog men idag bör vi enas om att tillsammans kämpa för vårt folk och land.

Okej?

Nej inte Sverigevänner som sitter i dom posterna och klantar sig. Inte deras fel i det avseendet.

Sverigevänner är däremot deras kritiker.
Tyvärr, verkar det som att de förstnämnda gräver sig och oss andra djupare och djupare, enbart för att inte ge sina kritiker politiska poäng. Och själva frågan och vad som är bäst att göra just nu glöms bort.
Dom är veka som handlar så. Men dom gör det.

Så om vi vill stå enade och hjälpa vårt folk nu, måste vi hålla politik borta från det här. Dvs det hjälper inte när Sverigevänner säger "feministbögar har släppt in så mycket araber att hela vårt land kommer att dö i Corona nu" Ingen kan ta det på allvar och det bara underminerar alla som vill säga något om pandemin.

Då blir det extremt svårt att få tala vett och mitt i det hela förmedla till folk att det faktiskt är en allvarlig situation vi står inför. Så att även vanliga människor vågar och orkar ta till sig information.

Självklart okej.
Det är därför jag lägger ner tid på att skriva här. Jag vill att den som läser ska få andra perspektiv än det som sägs på presskonferenser. Så att folk själva agerar, när myndigheter inte gör det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kluff
Helst av allt så skulle de gärna kunna få boka in mig till höstens prov istället.

Går säkert att ordna om du kontaktar myndigheten
Citera
Medlem
MrSokratess avatar
När ungefär brukar Italien uppdateras?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast det är väl ingen som gör det »medvetet«.

Fast läkarna har ju offentligt sagt att tillhör man en viss åldersgrupp eller om en viss riskgrupp (t.ex. multipla organsvikter) så var det väldigt hög respektive 100% dödlighet. Låter det som ett omedvetet val?

Citat:
Du måste ju skilja på det som är ren information för att lugna människor som inte riskerar något värre

Okej?

Citat:
om de smittas och att man då samtidigt måste nämna vilka som har en risk.

Givetvis.

Citat:
Det är ju inte detsamma som att man därmed säger att de senare inte är värda något.

I princip. Du är helt enkelt inte värd lika mycket som en 40-årig skattebetalare är vad som sägs till en 81-åring.

Citat:
Ska vi sluta leva och isolera oss i permanent karantän? Ska vi alla alltid ikläda oss kemikaliedräkt? Ska det vara förbjudet att peka ut riskgrupper?

Du börjar bli lite väl desperat här. Tänk över det du säger.

Citat:
Om du tror att detta kommer att vara sista gången det kommer ett svårt virus, då tror du fel. Vågar du leva?

Okej. Bra påstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in