Citat:
Ursprungligen postat av
Omtanke
Ja jag kollade upp dina inlägg tidigare och du är egentligen inte alls dum. Jag kan förstå att du tröttnar på apokalyptiska inlägg, det kan jag också göra. Men du verkar ändå så pass seriös och förståndig att jag ville bemöta ditt påstående om att "sverigevänner" ska vara skyldiga till att vänsterblivna inte tog det här på allvar.
Det är inte "sverigevänner" som med rätt partibok idag innehar flera poster och tjänster där de egentligen är helt fel person på den positionen.
Hur många är idag nöjda med Anders Tegnell, jag tror att vi kan enas om missnöjet utan att gå vidare i den politiska debatten. Idag är liksom inte rätt tillfälle att försöka plocka politiska poäng, den dagen kommer nog men idag bör vi enas om att tillsammans kämpa för vårt folk och land.
Okej?
Nej inte Sverigevänner som sitter i dom posterna och klantar sig. Inte deras fel i det avseendet.
Sverigevänner är däremot deras kritiker.
Tyvärr, verkar det som att de förstnämnda gräver sig och oss andra djupare och djupare, enbart för att inte ge sina kritiker politiska poäng. Och själva frågan och vad som är bäst att göra just nu glöms bort.
Dom är veka som handlar så. Men dom gör det.
Så om vi vill stå enade och hjälpa vårt folk nu, måste vi hålla politik borta från det här. Dvs det hjälper inte när Sverigevänner säger "feministbögar har släppt in så mycket araber att hela vårt land kommer att dö i Corona nu" Ingen kan ta det på allvar och det bara underminerar alla som vill säga något om pandemin.
Då blir det extremt svårt att få tala vett och mitt i det hela förmedla till folk att det faktiskt är en allvarlig situation vi står inför. Så att även vanliga människor vågar och orkar ta till sig information.
Självklart okej.
Det är därför jag lägger ner tid på att skriva här. Jag vill att den som läser ska få andra perspektiv än det som sägs på presskonferenser. Så att folk själva agerar, när myndigheter inte gör det.