Citat:
Ursprungligen postat av
IlDivino
På svaret på din första fråga: självklart inte! Hur tolkar du in det i det jag skrev?
Din andra fråga förstår jag inte så den får du gärna omformulera.
När det kommer till din tredje fråga så ska givetvis sjuksköterskor, hemtjänst osv fortsätta jobba. Vad tror du egentligen?
Jag tänker ingenting om mat- och varuleveranser mer än att de ska fortgå? Tycker du att riskgrupperna ska svälta?
Jösses.
Jag ska försöka måla upp vad jag menar med min första fråga.
Om Evert 68 blir sjuk, var ska vi köra Evert 68 då menar du? Vi kan ju inte köra Evert till sjukhusen, om vi låter dem och resten av samhället vara en smitthärd. Vilken ambulans ska vi hämta Evert med? I de vanliga ambulanserna är ju varannan person smittad i det scenario du förespråkar.
Jag ska försöka måla upp vad jag menar med min andra fråga.
Om Margit 72 blivit svag eller blivit ensam så hon inte klarar sig själv länge, säg 12 maj i år, vad tycker du ska hända med Margit? Margit har ju bott ute i den kontaminerade världen, och kan ju knappast nu släppas in på sjukhem eller ålderdomshem, om den taktik du förespråkar ska fungera. så vad ska vi göra med Margit?
När det gäller min tredje fråga, där du nu klargjort att du tänker dig fortsatt vård trots lås och bom, så handlar den om vårdpersonalen ska få komma hem på kvällarna och träffa sin a barn eller inte.
Ska Malin 27 hållas inlåst bakom lås och bom inne på vårdhemmet? Eller tänker du dig att Malin 27 ska få åka hem och umgås med sin son William 11 som i sin tur dagligen träffar sin klasskamrater Ebba 11, Saga 11, Ahmad 11, Wilma 11, Noura 11, Alicia 11, Abdulla 17, Freja 11, Mohammad 35, Amina 11, Shadia 11, Astrid 11, Nils 11, Aschmed 14, Arvid 11, Mahmud 23, Theo 11, Aisha 11, Omar, 19, Frans 11?
Och angående varutransporterna så ser du inget konstigt alls med att varannan chaufför som kommer in med lådor är smittad av epidemin utanför? Jag förespråkar inga dellösningar med ditt lösningsförslag. De måste du stå för.