2020-03-14, 15:52
Medlem
roels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Är det inte bättre om du bemöter det som faktiskt står i artikeln, än att ägna dig åt hatiska personangrepp?
Nej, eftersom jag är övertygad om att Christer Pettersson är den skyldige. Från min synvinkel sett så är det som att diskutera med någon som hävdar att jorden är platt, totalt meningslöst.
Citera
2020-03-14, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktapirenelskling
allt finns på internet.

Så är det. Men jag råder dig att se upp litegrann:

Citera
2020-03-14, 15:58
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roel
Nej, eftersom jag är övertygad om att Christer Pettersson är den skyldige. Från min synvinkel sett så är det som att diskutera med någon som hävdar att jorden är platt, totalt meningslöst.

För mig får du tro på CP. Det gjorde jag också förr.

Men jag undrar hur du ser på att KP flera gånger sagt att man inte jobbar med CP. Man har hintat detta även nu på slutet. Tror du man kommer peka ut fel GM eller tror du det är CP som kommer pekas ut?
Citera
2020-03-14, 16:03
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Om vi är kreativa.

Vilka möjliga tekniska bevis kan det finnas att hitta 30+ år efter mordet?
Om vi bortser från vapentyp och skottordning som redan dryftats.

Och utöver idiotin om GM:s DNA på Palmes rock.

Kulor med rätt isotopsammansättning? Mordvapnet?

Nåt mer kreativt?

Kulor från samma batch, använda på annat ställe.

DNA på brev till utredningen, från misstänkt GM, men med fingerad avsändare.

Passagerarlistor, intressanta flighter mordnatten.

Släkting, bror eller hustrus funderingar. En löst sammansvurens funderingar.

De inlämnade WT.

Omtag i SÄPOs arkiv.

Omtag i särskild skytteförening. T ex SRs.

Stort antal kulor av samma batch, funna på oväntat ställe, eller kvitto, eller annat dokument.

Omtag i knarkspaningen.

Jämförande med liknande mord i Europa, specifikt samma batch kulor.

Erkännande. Gammalt eller nytt.

Palmes dagbok, återlämnad/funnen.
Senast redigerad av SGDF 2020-03-14 kl. 16:08.
Citera
2020-03-14, 16:07
Medlem
roels avatar
Citat:
För mig får du tro på CP. Det gjorde jag också förr.

Men jag undrar hur du ser på att KP flera gånger sagt att man inte jobbar med CP. Man har hintat detta även nu på slutet. Tror du man kommer peka ut fel GM eller tror du det är CP som kommer pekas ut?
Eftersom min övertygelse är att det är CP som är den skyldiga så bryr jag mig inte så mycket om vem som blir utpekad, om det inte finns tydliga bevis för någonting annat.
Citera
2020-03-14, 16:09
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Eftersom min övertygelse är att det är CP som är den skyldiga så bryr jag mig inte så mycket om vem som blir utpekad, om det inte finns tydliga bevis för någonting annat.

Så ett eventuellt justitiemord bryr du dig inte så mycket om? Det var en oväntad åsikt.

Vilket är det starkaste beviset mot CP i dina ögon?
Citera
2020-03-14, 16:13
Medlem
Min bedömning av OP är att han var en intelligent person,
Men att springa på Sveavägen sent en fredagkväll är så omdömeslöst.Han fru hade reagerat på vissa män vid bostaden och hade då en tanke om att kontakta säpo.
Han ville leva som en vanlig medborgare men jag tror LP kände annorlunda.Hon verkade vara mer medveten kring hotbilden.
Det här gör mig förbannad och besviken på nåt vis! Det är naivt och jag trodde inte att OP var naiv.

Vittnet IM uppger i sin utsaga att GM tar tag i OP vänstra axel och sen brinner första skottet av.
Spekulationer..... men tror ni, att OP insåg vad som skulle ske och såg han GM i ögonen?

Jag hoppas vi får en lösning på denna gåta.Palmemordet är som ett virus när man väl har börjat läsa om det kan man inte sluta spekulera och tänka.

Jag var i 20 årsåldern när det här hände och på äldre dar funderar man på hur det svenska samhället fungerade då.Jag kände tillit till polis ,larmcentralen och rättsstaten.Det känns som jag var en otroligt blåögd,NAIV svensk.
Jag trodde polisen skulle fixa det inom loppet av några veckor .Nu har det gått 34 år och vad vet vi?
Ja vad vet vi egentligen? Det enda vi kan säga med säkerhet är att OP är DÖD!
Citera
2020-03-14, 16:20
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Skrivet av en foliehatt vid namn Tomas Vidén, 70 år gammal historielärare på rekarnegymnasiet i Eskilstuna. En av Eskilstunas hårdaste kommunister och en äkta psykopat. Ingår i redaktionen på de så kallade tidningen efolket, därför skriver jag ut hans namn. Därför en offentlig person. Att grisen inte vill skriva under sina sinnessjuka artiklar är hans bekymmer. https://efolket.eu/var-redaktion/

Jag misstror kommunister generellt, och specifikt anser jag att journalistkåren osakligt och samstämigt pekat ut alternativa uppslag kring mordet med hela vänsternäven.
Citera
2020-03-14, 16:39
Medlem
Mordvapnet gömt på vind i Spånga.
Nytt vittne på swebbtv.

https://youtu.be/uaYZVtaIn0U
Citera
2020-03-14, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Mordvapnet gömt på vind i Spånga.
Nytt vittne på swebbtv.

https://youtu.be/uaYZVtaIn0U
Är det någon som kan forska på denna information!Mannen måste vara känd av någon.
Kvinnan verkar vara saklig i sin utsaga.
Intressant............
Citera
2020-03-14, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Absolut. Men glöm ej att det finns en lång skala däremellan som ALLTID är där vid olika bedömningar, skattningar, sannolikhetsresonemang, etc.

Jo. Det ingår lyckligtvis i yttrandefriheten.

Vissa vet det.

Förnekar du den globala vetenskapliga konsensus som säger att mänsklighetens aktiviteter leder till en växthuseffekt som om inte hejdad, kommer att leda till oöverskådliga förändringar avseende jordens medeltemperatur, försurning av världshaven, höjningen av världshaven = världens mest befolkade kustområden blir obeboeliga, torka, fler och starkare stormar, etc, etc.

Är du klimatförnekare (AGW)?

Instämmer. Men här har ju frenologer och rasbiologer lyckligtvis satts i skamvrån sedan WWII och är idag helt marginaliserade.
Ja värderingar och argument har vi haft många me också många som tror, fantiserar och aldrig ger sig. Säskit varje gång det hettar till. Nia nic dyker upp och upprepar gamla teorier ofta i symbios med ryggdunkande och samverka att avleda. Det vet vi alla.

Jo man måste inse det att det är propagandister som försöker kidnappa olika frågor. X-rebellions är ett exempel som omtolkar de problem som finns med global uppvärmning till domedagsprofersior och ett annat den propanda som vänder alla problem till invandring. Gemensamt för dessa antagonistiska ståndpunkter är att de odlar alternativa fakta som sanning och att de duckar för saklighet och alltid jaga i flock där personangrepp är giltiga argument. De här extremisterna kidnappar viktiga frågor som miljö och invandring samt orelateradecfrågor som kultur och pensioner för sin agenda.
Egentligen är de lika farliga. Vi ser samma fara här. Proletären som förblindad av sina dogmer och de allt mer uppenbara SD propagandisterna som är märkligt engagerade i mordet på ett av sina historiska hatobjekt.
Saklig argumentation kräver två parter.

Vi är ganska många som förstår vilka fula interiörer som kommer att avtäckas vid ett avslut och vartåt det lutat de senaste 10 åren. Många inte minst utredningen kommer att få stå med skam.
Citera
2020-03-14, 17:17
Medlem
Citat:
Jag sa inte att ett vittne var GM. Jag sa att man kan tolka på andra sätt än du gör. Gav ett exempel.

Som vanligt är andra människors tolkning hypoteser, men din tolkning är fakta.
Fast just den tolkningen är ju inte realistisk. Har du inte någon mer realistisk som alternativ. Vi måste väl ändå kunna avgöra vilka möjligheter som är mer eller mindre troliga med verkliga prövningsbara hypoteser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in