Citat:
Ursprungligen postat av
IlDivino
Problemet är att arbetslösa, misogyna incels som skyller sina egna tillkortakommanden på ”invandringen” inte har möjlighet att tolka data.
Datan säger: friska barn, unga och vuxna dör inte.
Datan säger: äldre och sjuka dör, framförallt i kombination.
Varför ska vi då stänga skolor? Det räcker med att vi sätter lås och bom på sjukhus, ålderdomshem och sjukhem för att skydda riskgrupperna (alltså de datan menar ligger risigt till vid smitta).
Du tycker dig kunna tolka data antar jag, du använder de parametrar du har tillgängliga men har inte förståelsen att se det ur ett bredare perspektiv. Du har inte kapacitet till större förståelse och för att "vinna" en diskussion så drämmer du till med "arbetslösa, misogyna incels som skyller sina tillkortakommanden på invandringen".
Du kan inte argumentera för du har inte kapacitet eller förmåga till vettiga svar.
Jag kan fortsätta att stöta och blöta den här frågan med dig på ett resonabelt vis men då har jag som krav på att du skippar invektiven
https://sv.wikipedia.org/wiki/Skällsord
Det går att debattera för och nackdelar med att stänga eller ha öppet på skolorna, vill du bli tagen på allvar får du återkomma med vettiga argument.