2020-03-14, 15:30
Medlem
johan.sthlms avatar
de närmsta veckorna blir avgörande, i ca tre veckor kan ni fort förbereda er

1)
-Detta kommer fortsätta eskalera till okontrollerbar nivå men avstanna under året. Samhället befinner sig i ett slags zombie läge. Allt stängs i stort sett ner, upplopp och allvarliga brott i redan i segregerade områden råder.

-En andra eller tredje våg av viruset gör ingen större skillnad i ett redan rådande kaos.

-Endast förlossningar prioriteters, livshotande kirurgi tas om hand i sjukvården.

-Hos svenskarna växer hatet mot regeringen som gjort totala misstag och förvärrade situationen. En kontrollerad statskupp ligger för dörren.

-Ekonomin är nattsvart arbetslöshet, börskollaps och konkurser avlöser varandra

-Det genus och mens certifierade försvaret är kollapsat, endast yttre och inre hot prioriteras av det gamla gardet som lever kvar. Vatten och mat försörjning till svenskar är obefintlig.

2025 börjar Samhället och ekonomin återhämta sig

2)
Detta kommer stanna av under april, samhället kommer sakta men säkert återgå till det normala.
Med 100% säkerhet kommer en andra våg till vintern, den blir något mildare, men samhället klarar rida ut den stormen utan problem.

Räkna dock ändå med hög arbetslöshet och flera konkurser och ostabil börs.

Slutet på 2022 avstannar arbetslöshet och konkurser, under 2023 börja ekonomin återhämta sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Rådfrågning här, min syrras son bor hos mig och han med flera polare åkte i måndags upp till Åre för att åka skidor. Jag vet att han inte tänker så mycket på det här eller oroar sig, men nu oroar jag mig för när han kommer hem. Gissningsvis tillhör jag riskgrupp eftersom jag för ca ett år sen fick instabil kärlkramp. Vad ska jag tänka på tycker ni?

Byt lås och släng ut en sovsäck.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Det dör folk som inte är gamla eller har sjukdomar. Menar du att vi ska offra dem alltså? ”Det får man ta” typ?

Det kommer inte gå att separera folk från det här viruset.
Vilken data talar för att det dör friska barn, unga och vuxna? Visa mig gärna den för då tar jag mitt pick och pack till fjällstugan och sitter där resten av året.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Kikade in på flightradar. Ser ut att vara ungefär som vanligt med massvis med plan i luften. Hur kan det vara så? hmmm

Det är väsentligt färre flyg i luften över
Europa än vanligt. Jag reser 20 timmar i veckan genom olika platser i Europa och detta är extremt. Helt tomt på Arlanda just nu tex. En handfull personer syns i loungen som normalt är full. På Shiphol Amsterdam slapp man trängas.

Hälften av passagerarna på morgonens flight var SAS personal.
Senast redigerad av einberliner 2020-03-14 kl. 15:31. Anledning: Stavning
Citera
Medlem
Stantormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Hur mycket rör det sig om? Hur kommer detta påverka vården där du bor? Vilka åtgärder har gjorts för att hindra stölderna?

Kommer ej att påverka vården. Uppmärksammades tidigt. Inventerar förråden och antecknar vad som finns och beställer mer vid behov. Samtidigt förvaras sådana här varor som kan vara stöldbegärliga inlåst, vem som helst kan ej gå in och plocka åt sig. Vi hoppas att det räcker.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Fullt med folk ute i skogen i solskenet. Känns lite bättre nu.

att vara ute och ga i skogen e en fritidsktivitet som e helt ofarlig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Jag skulle bli förvånad om Tegnell ens vet hur man torkar sig efter toabesök.

Barn blir sjuka, det har rapporterats dödsfall, men de flesta barnen får milda symptom.

Ja de extremt få och ingen under 11år, några enstaka under 20år. Men jag vet inte om de hade några bakomliggande sjukdomar.
Citera
2020-03-14, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
I efterhand så kan man ju konstatera att det har dött uppskattningsvis totalt 4 000 pga Tjernobylolyckan, medans projektion av döda från covid-19 är 7 000 000 000 x 60% x 1% = 46 miljoner, så det förefaller ju vara helt rimligt att oroa sig mer en tusen gånger så mycket för detta - baserat på vad vi vet just nu.

Worst case ja. Worst case med Tjernobyl var att hela europa skulle.vara obebobart i 100 tals år. Lite skillnad....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Precis vad jag hört av ambulansare i Sthlms område också.

Man har kört in nån enstaka coronapatient men annars är det ungefär precis som vanligt.

Ni får inte skriva såhär. Massvis med kaospiloter kommer bli ledsna och besvikna när de får höra att det inte är ett domedagsvirus!

Fler och fler berättelser vittnar om att detta virus är tämligen ofarligt för de flesta, förutom äldre. En läkare som jobbar på Karolinska som har stött på 200 corona-positiva patienter säger samma sak. I princip ingen behövde läggas in, utan de skickades hem i karantän, och de som skickades hem behövde i princip inte komma tillbaka sen. Alla hade vad han beskrev som ’förkylningssymptom’.

Folk med allmänt dålig hälsa och äldre skulle få kämpa om en jävlig influensa kom också. Men eftersom det händer varje år så läser vi aldrig om det. Det är inte nyhetsstoft. Av samma anledning skriver inte Aftonbladet eller Expressen om varje person som dör i hjärtinfarkt i Sverige. Det vore inte hållbart.

Med det sagt så måste spridan kvävas, för att inte riskgrupper och äldre ska riskera att dö.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vad är det du vill veta då?

Allt som berör svenska folket. Inte att de ska vlogga i realtid om vad vilka de träffar och svepande formuleringar krig det. Exakt fakta och sanningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
För Sverige officiellt någon statistik på friskförklarade?

Undrar hur många sjuka vi i egentligen har i Sverige idag. Inte lätt nu när de slutat räkna.

De falla som rapporteras in idag kommer väl bara för intagna på sjukhus? Man kan ju anta att de är mer illa däran än de som kom hit med smittan efter sportlovet.

Det tror jag inte. Bara de som skrivs ut efter sjukhusvistelse. Går ju att börja anta att de som varit testade positivt för mer än 6 veckor sedan är friska nu, men de flesta fallen har tillkommit senare veckan så det inte till någon nytta just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Har du information som säger något annat? Vet du vilka straff sjukvårdspersonal skulle få om dom skulle tala om den verkliga situationen på sjukhuset?
Antagligen sparken. Man får inte prata illa om sin arbetsplats, så man säger nog mer att det flyter på.
Annars går man till facket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in