2020-03-14, 15:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Glöms snabbt bort. Han sitter givetvis kvar med hög lön. Ev. får han någon annan lugn, välavlönad tjänst någonstans. De tar hand om varandra.

Anhöriga till döda kommer inte glömma. Frågan är hur många det blir.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eolair
Tegnell tror sig veta bättre än resten av världen. Mannen som är så hopplöst inkompetent han haft fel om Corona hela vägen.
Först sa han att viruset aldrig skulle lämna Kina, sedan skulle den aldrig nå Sverige "risken är obefintlig", sedan skulle kulmen nås för 2 veckor sedan, för 1 vecka sedan, och nu beslut om inga mer tester, tvärtemot WHOs rekommendationer.

Vad fan pågår i det här landet egentligen??

Glöm inte att han för en månad sedan sa att viruset inte fanns i Alperna, så det var safe att åka dit på sportlovsresa.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Nu är det så att WHO har större kompetens än dig.....

WHO questions UK response to coronavirus
World Health Organization spokeswoman Margaret Harris has questioned the UK’s approach to developing “herd immunity” against Covid-19.

Dr Harris told BBC Radio 4’s Today: “We don’t know enough about the science of this virus, it hasn’t been in our population for long enough for us to know what it does in immunological terms.

https://www.theguardian.com/world/live/2020/mar/14/coronavirus-live-updates-uk-us-australia-italy-europe-school-shutdown-sport-events-cancelled-latest- update-news?page=with:block-5e6c9e8a8f085c6327bbfcb8#block-5e6c9e8a8f085c6327bbfcb8
Vet inte vilken fantasivärld WHO lever i, tror de verkligen att antalet inrapporterade fall har något som helst med verkligheten att göra?

Lika korkat som en del skribenter här inne, känns som det finns någon dold agenda..

Man kritiserar Sverige och UK för sin taktik då den är "osäker" och man inte vill att så många smittas.

Citat:
But allowing the population to build up immunity in this way – rather than through widespread testing, tracking down the contacts of every case and isolating them, as many other countries in Asia and Europe have chosen to do – could increase the risk to the most vulnerable: older people with underlying health problems.

Till och med Sverige, med sina fåtal fall, har insett att det är en dödfödd taktik.

Förstår att WHO inte har någon enkel situation, men ge fan i att, likt Kina, kritisera länder som besitter världsledande kunskap inom ämnet, var nations situation är unik och WHOs råd kommer uppenbarligen inte fungera i största delen av världen.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
För Sverige officiellt någon statistik på friskförklarade?

Undrar hur många sjuka vi i egentligen har i Sverige idag. Inte lätt nu när de slutat räkna.

De falla som rapporteras in idag kommer väl bara för intagna på sjukhus? Man kan ju anta att de är mer illa däran än de som kom hit med smittan efter sportlovet.
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
De är ju "mitt i en EU upphandling"

Han lovade faktiskt pengarna innan detta. På början av veckan.
Citera
Medlem
BFG9000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
De gymmen jag varit på nu senast har sprit servetter m.m. överallt, folk använder dessa på maskiner m.m. efter varje övning, jag själv tar inte mig själv i ansiktet och rengör händerna och maskinerna flera gånger under passet.

Har du sett sådana virusdödande spritservetter i butiker eller mataffärer? nej exakt där har du mitt resonemang, så gå du och ta i din korg när du handlar eller peta på det ena och det andra i butiker där det aldrig rengörs.
Härligt att du litar på att alla spritar noga efter varje övning, det gör inte jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Dödstalet kommer troligtvis öka exceptionellt, dessvärre.

Så hur många fler än de 2000 som vanligen dör i influensa i Sverige tror du vi kommer landa på om ett par månader?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Problemet är smittspridningen.
Hundratals ungar från olika håll i varje skola, när de slutar sprids de ut i samhället och tar då givetvis med sig ev. små virus de stiftat bekantskap med.
Var inte så svårt att räkna ut.
Men vadå svårt att räkna ut?
Friska barn, unga och vuxna överlever. Riskgrupper (äldre och sjuka, oftast i kombination) gör det inte.

När nu riskgrupperna skyddats genom hårda restriktioner på sjukhus, sjukhem och ålderdomshem betyder det att hundratals smittade ungar åt varsitt håll hanteras.
Citera
2020-03-14, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Nej, Tegnell menar det. Barn ska gå till skolan och ta med sig COVID-19 hem till sina föräldrar. Tegnell har tänkt ut en plan Flockimmunitet here we come
Inte läst detta själv nånstans. Källa på att Tegnell säger att det är ok att gå till skolan med symptom?
Citera
Medlem
Kikade in på flightradar. Ser ut att vara ungefär som vanligt med massvis med plan i luften. Hur kan det vara så? hmmm
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Nej, Tegnell menar det. Barn ska gå till skolan och ta med sig COVID-19 hem till sina föräldrar. Tegnell har tänkt ut en plan Flockimmunitet here we come

Ja och det är det flera sagt här hela tiden vi kommer sannolikt bli som italien snart, kanske värre men det dyker ju fortfarande upp folk här som jämför med influensa och negligerar faran.

På vissa sätt så vet jag inte om jag bryr mig längre hur Sverige gör, det kanske vore bättre att det går helt åt helvete och samhället bryter ihop helt så folk kommer tillbaka till verkligheten.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
De representerar världen.

Och om alla övriga länder spärrar av, även länder med mindre smittade, vad signalerar det?

Du kanske har missat Tegnells senaste uttalande.

Alla länder stänger inte av samhället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in