2020-03-14, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
För att några barns mammor jobbar på ålderdomshemmet.
Men vi ska ju inte lämna hemmen med symptom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Klarade du verkligen matten på högstadiet?

Det är klart mycket troligare att det snart dör tiotals personer om dagen i Sverige. Ge det två veckor så ska du få se.

Mmm vi får se om två veckor hur många som har dött. Och hur många fler än de 2000 som vanligen dör per år i influensa har uppnåtts. Vill du sätta en slant på att 2000 överskrids?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Varför skulle man dö av en vanlig sjukdom om man är arbetslös men inte om man har ett jobb?

I USA ja.. där sjukvård INTE ÄR GRATIS.
Förstår du inte att socioekonomisk ställning inverkar på hälsa?
Citera
2020-03-14, 15:22
Avslutad
Citat:
Totalt har 924 personer i Sverige konstaterats smittade av coronaviruset, meddelar Folkhälsomyndigheten i sin dagliga sammanställning.
https://www.di.se/nyheter/over-900-smittade-av-viruset-i-sverige/

Vi når alltså 1000 officiellt innan helgen är slut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Förstod jag dig rätt att labbet som testar coronaviruset i Halmstad går nu på full kapacitet, 100 prov per dag, och klarar nu inte av fler?

Ja min läkar kompis sa att det är deras max kapacitet per dag och det är för dem gör dubbla tester för vi är så noga i sverige så får man ett positivt elelr ett negativt så ska det testas igen etc.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Hela Spanien sätts i karantän. Alla invånare uppmanas hålla sig hemma utom i nödfall.

Wtf?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gainsallday
En väldigt närstående är confirmed Corona. Svaret tog 4 dagar att få om han hade Corona. Under tiden har ambulanspersonal och samtliga på den avdelningen personen fanns i ett par dar inga skyddsmasker. Personen fick själv be städpersonal att han misstänker han har Corona och att städerskan borde gå ut. Så nu är med andra ord hela sjukvårdspersonalen där smittade. Men personen är hemma nu och febern var borta efter 2-3 dar och personen mår bra nu.

MEN, sjukdomen är överdriven. Jag själv tror jag blivit smittad och är i karantän hemma nu. Det är inte värre än en förkylning/vanlig influensa. Jag hade nämligen influensan i decemember och det var betydligt värre än de sympton jag har nu.

Problemet är att media gör en sån jääävla grej av det hela. Alla mediabolag njuter nu då alla har fått panik och det är cashflow.

Senaste åren av låt säga filmer som I am legend, eller serier som the walking dead eller birdbox osv osv.Gör att folk glorifierar när sådant händer. Och vill gå hardcore typ

Roligaste är att läsa den tråden med "preppers" eller vad den heter , folk som köper 90kg ris och potatis osv hahah

Folk handlar upp all toapapper exempelvis, jävla idioter haha.

Ja för er ja, säg det till dom som har dött att det inte är så farligt... läste just att en 29 årig sköterska från Kina dött, så skyll inte på ålder.

– De är vakna, de går inte in i sovande tillstånd. Det är som att de drunknar, men som att de har tid att förstå det, säger hon enligt Sky News
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Nej, inte enligt Tegnell. Barn får endast milda symtom.

Jag skulle bli förvånad om Tegnell ens vet hur man torkar sig efter toabesök.

Barn blir sjuka, det har rapporterats dödsfall, men de flesta barnen får milda symptom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Nej, jag bryddde mig knappt.
Jag vaccinerade mig inte ens, då jag antog att biverkningarna kunde vara värre.
Skulle troligen agerat likadant idag.

Jag anser dock inte bara det faktiska dödstalet som är det mest intressanta.
Viruset är nytt. Även yngre helt friska kan smittas och få stora problem med pneumonia, även om de överlever och inte finns med som döda i statistiken.
Kanske att viruset muterar? De som insjuknat säger att detta INTE är som en vanlig förklyning.

Svininfluensan var också ny och kunde också muterat. Du är meddragen i hypen. Tänk lite istället för att följa andra galningar.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Hur är det med bordellerna i Tyskland...är det nya regler där nu som man ska tänka på??

Nu skojar du väl? Hoppas att Tyskland stänger ner gränsen mot Sverige snart... För VI lär väl inte stänga vår gräns...
Citera
2020-03-14, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Så gångra det med 6 och se om om du kommer i närheten av 550k dödsfall.

I Sverige har vi 2 dödsfall än så länge. Fortsätter det såhär kommer vi på ett år ha typ 10-20. Mot 2000 för den vanliga influensan

Dödstalet kommer troligtvis öka exceptionellt, dessvärre.
Citera
2020-03-14, 15:23
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Sansat? Var då?
Ja. Exakt! Har samma problem när jag lyssnar på någon gammal klassiker som man inte hört på länge, då kommer det feeling. Den känslan kan du stänga av så läser du på ett annat sätt. Svårare för kvinnor dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in