2020-03-14, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Lyssna på Italien och de italienska läkarna som förklarar både på YouTube och i samtal (inspelat från sjukhusen) att de ser mer och mer yngre människor utan underliggande sjukdomar som behöver respirator.

Finns längre bak i tråden. Sök "Italien".

Det jag har tagit del av är två LJUDinspelningar från "läkare i Italien" som påstår det. Om det är detta du menar så väntar jag fortfarande på en legitim källa.
Citera
2020-03-14, 13:47
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ja så tänker jag också.

1% av 10 miljoner (Sverige) innebär cirka 100 000 dödsfall.

Rätta mig någon om jag har skrivit fel?
Nja - fast du glömde att "bara" 60-80% kommer bli smittade, så projektionen är att det blir 80 000 dödfall
Citera
Medlem
Citat:
Ja så tänker jag också.

1% av 10 miljoner (Sverige) innebär cirka 100 000 dödsfall.

Rätta mig någon om jag har skrivit fel?

Men så är det ju inte...

Om en svårt sjuk får det så är det kanske 50% att personen dör eller nått. Men om jag som är frisk ung och frisk får det så är sannolikheten 0.0001%.

Det är därför vi ska isolera de sjuka/gamla och de som bor ihop med de individerna. Inte hela befolkningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Sverige kommer bli en cancersvulst för världen. Har vi tur går omvärlden in med trupper och befriar oss från den korrupta regeringen.

Vi kunde stoppat viruset på några månader men nu kommer det leva kvar länge tack vare Sverige.

Ja de kommer visa sig snart om vi inte tar med hårdhanskarna trots Kinas varning. Kronkursen kommer falla och då är vi alla med byxorna nere !
Citera
Medlem
Vad behöver man i hemmet om läget förvärras?
Inga sarkastiska svar tack!!
Folk verkar köpa på sig allt från toapapper till Alvedon.
Vilka är de viktigaste varorna som är viktigt potentiellt att ha om läget förvärras?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Kina offrade sin ekonomi för att rädda befolkningen, Sverige offrar sin befolkning för att rädda ekonomin.
Ja det är en cynism utan motstycke. FHM har mer eller mindre sagt att man inte gillar åtgärder utan det är bättre att låta viruset spridas fritt. Karantän är inte effektivt säger de. Skolorna måste ara öppna så att föräldrarna kan jobba. Detta säger man trots att andra länder har visat att det fungerar.
Politiker och myndigheter i Sverige har en mycket hård och grym människosyn.
Men vad som är ännu värre är att man Inte kommer ifrån de ekonomiska effekterna även om man inte vidtar åtgärder. Man bara skjuter upp effekterna någon månad när man hela tiden bromsar.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilarosa
Norge och Danmark har precis vidtagit åtgärder, det har inte Sverige. Alltså hjälper dom till begränsning av viruset globalt. Det gör inte Sverige.

Varför skulle man inte ha silkesvantar mot Italien? Dom gör ju precis allt dom kan?

Ja sen är frågan om inte Sverige har fler fall per capita i mörkertal. Kan helt enkelt handla om att man inte har testkit att testa alla.
Citera
Medlem
Kina kritiserar Sveriges hantering av Corona, enligt TT.

Vore skönt om Steffe svarade att de kan väl sluta med sina vidriga djurmarknader så skulle vi inte ha detta problemet!
Citera
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Hur korkad är du?
Corona är tyngre än lunginflammation och smittar effektivt och snabbt, och smittar när patient inte visar symptom.
Hjärt-kärlsjukdom smittar inte. Likaså inte cancer.
Hur kan du ens jämföra de?

Fattar du själv vilken risk det är för företag att hålla öppet och ha möten face to face?
Hela organisationen blir smittad, alla måste sjukanmäla sig och 10% dör.. låter det bra?

Corona är tyngre än lunginflammation? Förklara.

Tror du har missförstått mycket här va?

Kanske inte borde skriva när du fattar noll.
Citera
2020-03-14, 13:48
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klockan2523
Regeringen gör aldrig sånt på röda dagar

Det här skulle kunna gälla som ett skämt, tyvärr gör det inte det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
VAD HÄNDER DÄR DU BOR? VILKA EFFEKTER AV CORONAVIRUSET HAR DU SETT ELLER HÖRT OM?

Denna tråd kommer att bli ett historiskt dokumentation av den svåraste tiden i vår värld på det senaste hundra åren.

Jag tycker det skulle vara viktigt att få ögonblicksbilder av vilka konsekvenser coronaviruset ger i ett land som styrs av en helt handlingsförlamad ledning...

Hur reagera människor, vad händer i butikerna, på jobbet, i förvaltningen, i sjukvården och i det övriga samhället?

Vad har ni fått veta av dom som har insyn i de olika verksamheterna i samhället?

Mindre stad i södra Sverige: glesare med folk i matbutiken, toapapper tycks inhandlats mest, ingen brist på konserver och liknande. Barnens träning: mycket lägre deltagarantal, annars verkar allt som "vanligt".
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det är mycket högerfolk här inne som kräver nedstängning av samhället. Är ni ironiska?

Hade alliansen suttit vid makten så hade man gjort allt för att inte stänga ner samhället och krascha hela ekonomin.

Men det är klart, man måste ha rakt motsatta åsikter från den sittande regeringen när man står och skriker.
Håller med! Det här utbrottet är ju miljöpartiets våta dröm, färre människor, mindre konsumtion, folk slutar jobba osv en försmak av det samhälle de gröna vill se i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in