2020-03-14, 13:32
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Ja och då ska man vara tydligare och bättre på att informera de om att hålla sig borta från gym och annat. Man kan inte ge hela jävla landet utegångsförbud bara för att 2 av 8000 dött, som dessutom varit just i riskzon. Man ska vara effektiva på att isolera de sjuka och gamla. Det är just det vi varit och som gjort att vi lyckats väldigt bra..

Lyckats väldigt bra? Vi har en exponentiell utveckling.

Dock med en liten knix i diagrammet just nu, för att vi nu byter mätkriterie för att vi inte längre hinner mäta som innan.
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Man får ju ha i åtanke att det bor många kineser i Sverige som säkert rapporterat mycket till hemlandet, därför man valt att kritisera Sverige för sitt agerande.

Kineserna vet ju hur illa viruset är och vilka tuffa åtgärder som krävs för att stoppa det, så även fast det givetvis är en attack pga dåliga relationer så ligger det mycket sanning bakom orden.

App app app, klaga inte på den Humanitära Stormakten. Sverige är UNIKT och det ska vi vara RÄDDA om. Som ENDA land i världen har vi ...

Kvinnliga underdåniga regeringsrepresentanter i hucklen, män i Fittmössor och enorma feminist-rosetter ... https://twitter.com/Ericson_ubbhult/status/985185749954977792/photo/1

Så Sverige kommer att klara covid 19 utmärkt; på med fittmössor, rosetter och hucklena bara
Citera
Medlem
Symptms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haaahaa
Wtf gick in på svtplay för att se vilken tid idag presskonferensen är. NÄSTA PK MÅNDQF 16 MARS? Och de tjatar om att allting går fort nu... Hur fan kan idioterna tycka det är okej att inte meddela svenska folket på 72 timmar?! Vilka jävla pisshuvuden fan va de ska sota när den här skiten är över. (första corona fallet i vår regering kommer jag fan fira, fan vad jag kokar just nu...)

tror inte du hade kunnat göra det bättre själv över huvud taget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Nej det måste vi INTE. De som för av detta är främst gamla och sjuka. De ska isoleras och skyddas från smittan, på så sätt kommer inte folk dö av detta. Det är därför Italien gått åt helvete, medans vi klarat oss ganska bra.
.

Och hur ska vi skydda alla äldre o sjuka då? Fattar du ens hur många som har astma och diabetes? De e ju säkert tiotusentals eller mer.

Och inser du hur många 60plussare som inte är inlagda i ålderdomshem? Den enda åtgärden jag hört från tegnell är att stänga ålderdomshem. Hur resonerar han runt dom andra hundratusentals människorna med astma, diabetes, eller som bara råkar vara 60+ och har lite svagare hjärta än gemene man?
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Francesca Cortellaro säger att det mest dramatiska är att se människor som ropar efter sina barnbarn när de dör i ensamhet.

– De är vakna, de går inte in i sovande tillstånd. Det är som att de drunknar, men som att de har tid att förstå det, säger hon enligt Sky News.

Har du en länk....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godBrotherX
Du vet väl att andra söker vård på grund av andra saker va, pucko?
Vad vill du ha sagt, debil?
Citera
2020-03-14, 13:33
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoniumPinnar
Jag har börjat mentalt förbereda mig för att detta kan vara de sista veckorna vi ser samhället i sin nuvarande form. Någon gång måste vi alla nå acceptans att åren framför oss kommer vara mycket svåra.

Svensken är just nu i förnekelsefasen.
Den fasen måste alla som blir svårt sjuka gå igenom.
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Mest förvånande för mig är hur Italien har så många testkit när övriga världen (bortsett från Sydkorea) skriker efter fler.
Italien har väldigt många familjeägda företag (till skilnad från sverige där man gärna säljer ut till börsen, italienska myndigheter hatar inte heller familjeföretag). Familjeägda företag har inte samma starka motiv att flytta ut tillverkningen till kina. Alltså större andel tillverkning i hemlandet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Hoppas att hela världen går ut och fördömer Sverige så att vi kan ta itu med coronan istället för att som vanligt sticka huvudet i sanden.
Det kommer nog fler under dagens lopp
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jo, det förstår jag så väl. I så fall borde det väl vara bra att stänga skolor, gränser, för att inte få allt för många fall samtidigt? Alltså har Smittskyddsinstitutet fel?

Smittskyddsinstitutet har varit drivande att avkriminalisera medveten spridning av HIV/AIDS. Jag tycker det summerar dem ganska väl.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Som vanligt bör man tänka på att denna pandemi är till 100% Kinas fel, och varken deras "experter", rapporter eller siffror är pålitliga.

Mer sannolikt att vill att Sveriges ekonomi ska bli mer beroende av dem än att de bryr sig det lilla minsta.

Vi får se när det hela är över vem som dragit det längsta strået, Vilket lands ekonomi är bättre vem exporterar mer, vem har minsta antal konkurser.
Citera
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilarosa
Men trodde du på fullaste allvar att antalet skulle sjunka TVÅ dygn efter att man vidtar dessa åtgärder?

Antalet kommer fortsätta stiga i ca 2 veckor till, som är inkubationstiden för dom som är smittade just nu.
Men eftersom man delvis begränsar spridningen vid den här tidpunkten. Kommer färre att gå in i inkubationstid nu och antal fall borde börja sjunka om 2-3 veckor.

Det kommer inte att ske i Sverige och det kommer att fortsätta uppåt, om inte samma åtgärder vidtas här.

dubbelt antal pga att vi slutat testa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in