2020-03-14, 07:15
Medlem
scoremaxs avatar
Det har ju
Citera
2020-03-14, 07:48
Medlem
Har själv inte förstått om jag som SATS-medlem pröjsar under den här tiden? Kommer SATS fakturera full månad?

Stod något om fryst medlemsskap i mailet.

Vet någon?
Citera
2020-03-14, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Du förstår ingenting. De är inte sjuka, företaget skickar hem dem. De står redo till företaget men företaget skickar hem dem. Dvs de får lön för att stanna hemma. Förstår du eller ska jag förklara 25 gånger igen?

De är mer eller mindre uppsagda med två veckors lön. Vad är det för win-win med det menar du?

Förstår DU? Annars kan du läsa meningen ovan 25 gånger till. Mvh leira
Citera
2020-03-14, 07:56
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Själv har jag varit medlem på SATS i många år och har sedan länge betalat av min bindningstid. Säger jag upp mitt medlemskap så har jag en månads uppsägningstid tror jag. Om SATS går i "vila" en längre tid så kommer jag och förmodligen flera säga upp våra medlemskap och ja SATS behöver ju få in pengar kontinuerligt till löner och lokaler, så även om de "bara" fryser medlemskapet så kommer de tappa pengar under den tiden. Två veckor eller en månad klarar de säkert ekonomiskt men blir det längre så kommer även ett stort företag som SATS att börja känna av det, framförallt om medlemmar börjar säga upp medlemskapet och mer populära instruktörer går till någon konkurrent istället.

Tänker du Coronagymet på hörnet då där folk har ansiktsmasker och regnrockar?
Citera
2020-03-14, 10:16
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leira
De är mer eller mindre uppsagda med två veckors lön. Vad är det för win-win med det menar du?

Förstår DU? Annars kan du läsa meningen ovan 25 gånger till. Mvh leira

Mer eller mindre? Har inte hört att de är uppsagda än. Källa?
Citera
2020-03-14, 10:16
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Tänker du Coronagymet på hörnet då där folk har ansiktsmasker och regnrockar?

Du tror bara det finns en gymkedja i Sverige?
Citera
2020-03-14, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Frågan är vad AG grundar det på? Jag kan inte hänvisa till något som inte finns. Finns inget lagstöd i Smittskyddslagen för detta. Ett solklart brott mot LAS. En tillsvidareanställd har rätt att arbeta. AG kan neka detta och skicka hem personen men inte utan lön. Såvida det inte är frivilligt.

Sker detta så begär full lön och utgår inte det så kontakta facket eller jurist samt hitta en seriös arbetsgivare.
Att man ALDRIG lär sig!

Jag i min enfald trodde att min AG hade koll på saker o ting men här har dom tydligen helt fel.

Bra att du förde in mig på "ljusets väg"! ;-)

Fast min chef trodde varken på mig, dig eller juristen som var på TV.
Chefen har valt att tro på HR-avdelningen............................
Citera
2020-03-14, 12:24
Medlem
Svantevits avatar
Frågan i trådens rubrik är ju skrattretande idiotisk. Anställda på stängda gym är naturligtvis inga vinnare i detta läge. Det borde väl alla förstå? Med den spridningstakt vi har haft senaste veckorna kommer gymmen inte att kunna öppna på flera veckor. Gympersonalen kommer att varslas på samma sätt som vi ser för hotell- och flygbolagspersonal.
Citera
2020-03-14, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innominata
Vilket jävla skitsnack som du försöker komma undan med fina termer som 'períodiserade intäkter'.
Det är alltid hyresgästen som betalar alla kostnader för lokalen. Eller menar du att hyran är nedsatt för att lokalerna inte slits.
Vet inte vilka synonym jag skulle använda för att ett unikum likt dig skulle förstå vad jag menar. Det är nog bättre att du lämnar tråden och googlar de termer jag har använt istället för att fortsätta skämma ut dig här.
Citera
2020-03-14, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amen-sluta
Har själv inte förstått om jag som SATS-medlem pröjsar under den här tiden? Kommer SATS fakturera full månad?

Stod något om fryst medlemsskap i mailet.

Vet någon?
Du betalar inte för perioden som ditt kort är fryst. Om du har bindningstid på ditt medlemskap så kommer bindningstiden att förskjutas med samma period som kortet är fryst. Om du inte har bindningstid utan löpande medlemskap med en månads uppsägningstid kommer du att debiteras för en full månad - men inte förrens det att kortet aktiveras igen. NÄR du debiteras beror på vilket datum du tecknade kortet, olika för alla.
Citera
2020-03-14, 13:08
Medlem
Innominatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pengarnaforsvann
Vet inte vilka synonym jag skulle använda för att ett unikum likt dig skulle förstå vad jag menar. Det är nog bättre att du lämnar tråden och googlar de termer jag har använt istället för att fortsätta skämma ut dig här.
Det är väl du som skämmer ut sig när du hävdar att lokalhyran inte är en av de största utgifterna för gymmen.
Citera
2020-03-14, 17:28
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Två veckor eller en månad klarar de säkert ekonomiskt men blir det längre så kommer även ett stort företag som SATS att börja känna av det, framförallt om medlemmar börjar säga upp medlemskapet och mer populära instruktörer går till någon konkurrent istället.

Om en månad - förmodligen långt tidigare - har alla andra gymkedjor också stängt så det finns ingenstans att gå för de populära instruktörerna. Eller medlemmar med huvudet i sanden, för den delen (eller om det är i röven).

Om någon undrar varför såna här smittor kan spridas, eller funderar på uttrycket att leva i förnekelse så är den här tråden en bra början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in