2020-03-14, 13:00
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Aftonbladet kom in i Danmark.
Räckte att hon sa att hon var journalist.
Vad var värdet (journalistiskt eller samhälsnyttan) med denna kunskap?
Citera
Medlem
Man får en ganska skrev bild av läget när man suttit inne en vecka och läst i den här tråden. Modigt gav jag mig ut för att anförskaffa lite förnödenheter för att överleva den vad jag trodde redan komna apokalypsen. Vad fann jag? En stad full av folk. Familjer, gamla och unga, strosandes omkring i det fina vädret, levandes sina liv som om de inte har någon aning om att de när som helst kan ramla ihop och dö på trottoaren.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Sverige behöver ingen hjälp att skada sig själv.
Kan du oxå säga att den faktiska kritiken saknar grund eller räcker det med avsändare för att ignorera kritik?

Eftersom jag tycker Sverige gör rätt just nu saknar kritiken grund.

Eftersom Vi inte har facit saknar kritiken grund
Citera
Medlem
godBrotherXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apropos
Den stora merparten kommer inte att behöva någon vård, utan det kommer räcka med att isolera sig i hemmet för dem. De som oftare behöver vårdas är äldre och sedan tidigare sjuka människor. Därför ska dessa vara isolerade redan nu för att undvika smitta, medan övriga ska fortsätta med sina liv (men tänka på hygien m.m.) så att samhället upprätthålls.

Du vet väl att andra söker vård på grund av andra saker va, pucko?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haaahaa
Wtf gick in på svtplay för att se vilken tid idag presskonferensen är. NÄSTA PK MÅNDQF 16 MARS? Och de tjatar om att allting går fort nu... Hur fan kan idioterna tycka det är okej att inte meddela svenska folket på 72 timmar?! Vilka jävla pisshuvuden fan va de ska sota när den här skiten är över. (första corona fallet i vår regering kommer jag fan fira, fan vad jag kokar just nu...)

De tar helg nu finfolket. Bla vården arbetar på.

Är inte Löfven nära 60 år nu. Han prioriteras bort av vården när han blir sjuk och sjuk det kommer han att bli. Med egen förda politik biter det honom i röven. Ingen respirator heller eftersom han anses för gammal och någon yngre (fast bara på pappret) Muhammed får den istället. Perfekt.

Muohahahhahaha.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Hur många dör på sjukhus varje dag?
Det beror på hur man ser på saken.
Men säg att det dog lika många i Italien igår som omkommer i trafiken per år i Sverige.
På två dar dör lika många i Italien som antal svenskar som omkom i tsumanin 2004.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twenty4Seven
Alla fattar väl att anledningen till att regeringen och Tegnell valt att sluta testa personer som inte ligger på sjukhus eller som behöver akut vård är följande...

Då sjunker statistiken över bekräftade fall i sverige vilket ser fint ut i siffror men är något helt annat egentligen.

För omvärlden ser det alltså ut som att vi fått kontroll över spridningen när vi egentligen kanske har större andel smittade en tex norge som idag har över 1000 bekräftade fall.

Löfven gör alltså som vanligt, väljer att stoppa huvudet i sanden och hoppas på det bästa.....
Såvitt jag läst så har Danmark, Norge och Storbritannien också slutat testa. Så det är knappast något unikt agerande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Ännu en snart 90 år gammal person som avlidit och där Covid-19 endast varit bidragande, inte utlösande. Ändå tror folk att vi står inför digerdöden.

Som sagt, bara i USA dör en äldre person var 20e minut av att trillat och slagit sig. Äldre personer dör oavbrutet. De har trillat, de har lunginflammation, cancer, virus, olika infektioner mm. När man närmar sig den åldern så är man alltid i riskzonen oavsett vad det handlar om.

Ingen av dessa 80-90 åringar som utgör majoriteten av samtliga dödsfall i världen hade så många år kvar ändå. Med eller utan det där viruset. Därför är det på inget sätt värt att hela världen får masshysteri och kraschar världsekonomin på grund av detta.

Det är sorgligt och hemskt men äldre människor dör, det är naturens gång och hade de inte dött av covid-19 hade de dött av något annat, inte minst de andra sjukdomarna de ofta lider av.

Märkligt med den enorma hetsen, medier skapar krigsrubriker av ingenting, organisationer passar plötsligt på att vara medmänskliga av enbart trenden så att dom inte blir medialt lynchade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Alarmisterna har blivit sjuka i huvudet.

De vill helst att vi alla ska förlora jobbet för att rädda Gösta 90 år med underliggande sjukdom.

Jag tänker inte kasta paj på någon i detta läge.
Men jag tror och hoppas det räcker i detta läge med allmän försiktighet av varje enskild individ för samhällets bästa.
Citera
2020-03-14, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Med tanke på att både Norge och Danmark har många fler fall per capita får det kommunistiska partiets ledartal ses som ett politiskt utspel med ringa innehåll. Förresten, varför kinesiska silkesvantar mot Italien?
Nä, du tror inte på det själv.

Oavsett så är regeringen ansvariga för.den dåliga relationen med Kina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Exakt

Man är beredd att gå över lik för att få skolor stängda i syfte att rädda livet på kryckliga åldringar som ändå kommer att dö inom kort, ofattbart naivt och ett svek mot barnen, oftroligt lågbegåvat.

Vi kan skydda de svaga trots att skolorna är öppna. Vi vet nu att barn till största delen, i stort sett alla, inte blir allvarligt sjuka, således ingen anledning att stänga skolor, och blir de sjuka stannar de hemma, och smittar de en förälder stannar föräldern hemma, och ingen besöker de svaga, så bygger man flockimmunitet samtidigt som de svaga skyddas.

Oj du fatta helt fel.
Jag tycker att skolorna ska stängas och att du är helt hjärndöd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
At have mad nok til mange dage er kun sund fornuft, især når der er nok mad i butikkerne at købe.

Man opnår forsinkelse af smittespredningen når der går flere dage imellem de nødvendige besøg i fødevarebutikkerne, idet der bliver færre besøgende i fødevarebutikkerne, og dermed en potentionel lavere riciko for at blive smittet eller selv at smitte andre personer.

Ja hamstra till en viss gräns. Men detta är för mycket nu. Det finns mat både i Kina och Italien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in