2020-03-14, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är bra, håll fast vid din tro. Sen kan du läsa på om spanska sjukan, kanske ändrar du din tro sen, eller inte?

Den dag en massa personer från Wuhan som haft corona får det igen så ändrar jag min tro. Där är det ju för närvarande i princip inga nya fall alls just nu. Delvis för karantärnerna, men också delvis för att många redan haft det och är immuna eller nästan immuna.
Citera
2020-03-14, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faanvachill
Italien har en av världens äldsta befolkning. Läste någonstans att snittåldern på de som dött var över 80, dock vet jag inte om det ligger någon sanning i det.
Detta är oroväckande. Inte ens friska och unga personer går säkert!
https://www.itv.com/news/2020-03-11/italy-doctors-coronavirus-covid-19-quarantine-milan-health/

Folk verkar fortfarande inte ha vaknat.
Citera
2020-03-14, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
nåja om man ska försöka se positivt på detta så är det här bra på så sätt att man får bättre beredskap och är bättre förberedda när det kommer ännu mer dödliga farsoter i takt med att jorden blir mer och mer överbefolkad

nästa gång kanske det blir unga som drabbas hårdast med hög dödlighet?

Detta bör vara prio nummer ett i spåren av Coronan.
Ingen verkar vilja/våga ta i detta megaproblem, ödesproblem trots att det lär vara avgörande för oss alla. Och som prio två; Nedmonteringen av allt som handlar om öppna gränser, fri rörlighet och globalistismen i stort.
Citera
2020-03-14, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talamus
Visa källa då!

Tja,han säger att många patienter är 40 år men Agnes Wold, vår tids gandalf bland allmänheten, verkar helt missat det och uppger att det i princip endast berör äldre

https://www.youtube.com/watch?v=wohTFdqCurA&t=76s
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
Tegnell trodde på riktigt inte ens att viruset skulle ta sig till Europa, än mindre till Sverige. Om du har den utgångspunkten så inser du snart att ingenting är omöjligt vad gäller deras inkompetens.

Tegnell är inte ensam på FHM.

De kan omöjligt vara inkompetenta allihop. Samma gäller regering och MSB.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talamus
Visa källa då!

Kolla mina tidigare inlägg, ett ljudklipp där ifrån. Jag har läkarvänner i italien som bekräftar samma sak, som jobbar mitt i skiten..
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Träning.

Finns väldigt friska och krya 85åringar.. Min farfar speladee Tennis då han var 87 och vann ofta över betydligt yngre..För några år sedan så var det en 85-årig kvinna som hoppade bunji jump och fallskärm..gick på "gruppsex partyn" mm Så att per automatik tro att folk i den åldern är redo för hospis är ganska korkat.

Min farfar dog som 98-åring lungt i sömnen och skötte sitt hushåll fram tills han dog..Dammsugade varannan dag och till och med torkade golven själv..

På vår vårdcentral finns flera raska äldre läkare som är klara i knoppen och som håller god kondition.
i Åldrarna runt 60 så är andelen friska och krya betydligt högre. Finns yngre som har sämre hälsa på grund av stillasittande och snabbmats vanor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Jo, men vi har sedan en tid infört hårda restriktioner på äldreboenden och sjukhus. Du kommer helt enkelt inte in om du inte jobbar där idag (eller är dödssjuk men då är det via ambulans).

Dessutom har de åldringar och bräckliga som inte befinner sig på hem varit varnade i goda 3-4 veckor i sämsta fall, tror inte vi ska underskatta den individuella beredskapen.

I Italien och Kina sitter inte farmor, farfar, mormor och morfar på hem utan på kökssoffan. Visste du det?

Har du någon som helst koll på hur fördelningen ser ut mellan de äldre som bor på hem och vårdas av personal och de som bor hemma och besöks av hemtjänsten (oftast minst 10 olika personer) flera ggr om dagen? I Italien är det åtminstone till större del den egna familjen som tar hand om de äldre. Skulle tro att de också till större del värnar om deras välbefinnande.
Senast redigerad av kaReri182 2020-03-14 kl. 10:44.
Citera
2020-03-14, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boilaggagg
SVD idag

"Högt förtroende för Folkhälsomyndigheten - utom bland SD-väljare"

https://www.svd.se/hogt-fortroende-for-folkhalsomyndigheten

Sista delen av titeln finns bara att se i titelfältet, se "öppna sidkälla"
view-source:https://www.svd.se/hogt-fortroende-for-folkhalsomyndigheten

Vad man inte låtsas om är att undersökningen gjordes innan testningen upphörde, samtidigt när regeringen förbjöd större sammankomster.

Visar hur indoktrinerade vi blivit. En PK-bekanting till mig var ganska hånfull för några veckor sedan och låtsades om att hon inte brydde sig. Hon har en pigg 80+ mamma. Hoppas hon inte smittar henne då hon själv åker allmänna kommunikationer ca 30 min till jobbet och håller inte distans till folk. Hon kanske räddas nu av att andra vettiga jobbar hemifrån och det har blivit glest på tunnelbanan.
Citera
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Du förstår inte exponentiel tillväxt. Vid peaken är kanske halva, befolkningen sjuka samtidigt.

Att inte göra allt man kan är vansinnigt

Flatten the curve = rädda livet på befolkningen.

https://mobile.twitter.com/DHSCgovuk/status/1238540941717356548

Exempel visar att detta fungerar:
https://www.biomerieuxconnection.com/2018/10/25/how-public-health-policies-saved-citizens-in-st-louis-during-the-1918-flu-pandemic/

Tegnell-fans, emot att stänga skolor och som ordbajsar favoritanklagelsen "panik", önskar tydligen att befokningen dör.
Senast redigerad av ankademiker 2020-03-14 kl. 10:45.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Den dag en massa personer från Wuhan som haft corona får det igen så ändrar jag min tro. Där är det ju för närvarande i princip inga nya fall alls just nu. Delvis för karantärnerna, men också delvis för att många redan haft det och är immuna eller nästan immuna.

Dom sprikrar dörrarna hos folk som e sjuka och tror du verkligen Kina är ärliga?? Jag tror italien är rätt modell att se på om verkligheten
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är bra, håll fast vid din tro. Sen kan du läsa på om spanska sjukan, kanske ändrar du din tro sen, eller inte?

Edit:
Det här är inte svininfluensan, det är något nytt.

Svinfluensan var också något nytt. Om det kom en andra våg var den ytterst modest, och folk fick den inte två gånger. Eller kanske fick de den en andra gång flera år efteråt, vissa får den fortfarande, men inte så många samtidigt att det påverkar samhället i stort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in