Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Är jag sjuk för att jag säger det uppenbara som vi alla tänker? Jag tycker också synd om dem, jag har själv släkt och ingen vill att de ska fara illa. Men vi alla vet samtidigt att 80-åringar som dör knappast hade många år kvar ändå och inte sällan lider de redan av andra komplikationer. Eller blir människor 200 år numera? Det måste jag ha missat.
Det finns krut i många av dem som lever längre, men nu generaliserar vi.
Det är också därför man väljer att betona detta i sina utlåtanden - för att lugna folket. Annars vore det helt ointressant hur det skiljer sig i åldrar. Men nu råkar det vara så, med undantag, att de flesta inte löper någon större risk såvida man inte befinner sig i dessa riskgrupper.
Skillnaden är väl att britterna är ärliga och säger som det är, medan Bagdad Bob Tegnell bara upprepar lögner. Britterna har upplevt två krig, Tegnell inget. Du är en ganska okänslig person som säger att du bryr dig, men samtidigt inte, de kan ju dö då de ändå har fått sina liv. Du saknar empati trots att du vill påvisa att du har det - det har du inte. Men det är ok, alla får ha sin åsikt, även om jag inte gillar det. Om du är nära att dö, vill du ha 1-2 år till med din favvoserie eller gå nu för att du är en empatilös jävel?
Editerad.
I min värld gör man vad man kan för att stoppa det här. Om det inte går, fine, då kan jag i alla fall se tillbaka med stolthet på mig själv, jag gjorde allt jag kunde. Du väljer att vända ryggen till och gå, till dina egna släktingar - jag har inte ord för det, bara gud kan döma dig.