2020-03-14, 02:21
Avstängd
Man är självklart vglad att virutset inte har kommit hit, Sotji, men endera dagen så kommer det. Och speciellt när det gäller knarkaue , iunga killaar som är rätt så aggeressvia hmm.
Citera
2020-03-14, 02:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetBlirBraSnart
Det står dig fritt.
Okej! Glöm inte uppdatera oss när de verkligt svåra symptomen börjar, två veckor in i sjukdomen.
Citera
2020-03-14, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Det är en vedertagen medicinsk sanning. Du får väl googla på det själv. Herregud. Eg är alla som inte är fysiskt optimala i riskzonen(inte lika illa däran som 80-åringar med KOL såklart men heller inte som den kärnfriske med perfekta värden)

Och varför anges inte övervikta som en riskgrupp då? Jag tror snarare att överviktiga ofta har högt blodtryck eller diabetes, som är riskgrupper. Men då är det inte övervikt i sig som innebär risk. Det finns överviktiga med bra värden och kondition också.
Citera
2020-03-14, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmergom
Hur kommer det sig att SVERIGE eller ja vår minister och respektive kollegor är så naiva? Varför stänger alla andra ner skolor utom Sverige...

För det hjälper inte? De kommer träffas utanför skolan ändå och glida runt på stan, käka kebab o leva loppan. Föräldrarna kommer ju inte tvinga dom o stanna hemma för du vet ju hur svenska päron är, barnen har alltid rätt
Citera
2020-03-14, 02:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Är jag sjuk för att jag säger det uppenbara som vi alla tänker? Jag tycker också synd om dem, jag har själv släkt och ingen vill att de ska fara illa. Men vi alla vet samtidigt att 80-åringar som dör knappast hade många år kvar ändå och inte sällan lider de redan av andra komplikationer. Eller blir människor 200 år numera? Det måste jag ha missat.

Det finns krut i många av dem som lever längre, men nu generaliserar vi.

Det är också därför man väljer att betona detta i sina utlåtanden - för att lugna folket. Annars vore det helt ointressant hur det skiljer sig i åldrar. Men nu råkar det vara så, med undantag, att de flesta inte löper någon större risk såvida man inte befinner sig i dessa riskgrupper.

Skillnaden är väl att britterna är ärliga och säger som det är, medan Bagdad Bob Tegnell bara upprepar lögner. Britterna har upplevt två krig, Tegnell inget. Du är en ganska okänslig person som säger att du bryr dig, men samtidigt inte, de kan ju dö då de ändå har fått sina liv. Du saknar empati trots att du vill påvisa att du har det - det har du inte. Men det är ok, alla får ha sin åsikt, även om jag inte gillar det. Om du är nära att dö, vill du ha 1-2 år till med din favvoserie eller gå nu för att du är en empatilös jävel?

Editerad.
I min värld gör man vad man kan för att stoppa det här. Om det inte går, fine, då kan jag i alla fall se tillbaka med stolthet på mig själv, jag gjorde allt jag kunde. Du väljer att vända ryggen till och gå, till dina egna släktingar - jag har inte ord för det, bara gud kan döma dig.
Senast redigerad av revodneb 2020-03-14 kl. 02:30.
Citera
2020-03-14, 02:27
Medlem
Man får hoppas det går över snart för blir ingen kul sommar annars med vare sig fotbolls Em eller nåt. Bergis kommer sommaren regna ned så man inte heller kan bada
Senast redigerad av KanghastanArticuno 2020-03-14 kl. 02:30.
Citera
2020-03-14, 02:31
Bannlyst
Hittade ett klipp från 7:e mars där statsepidemiolog Anders Tegnell delar med sig av sina kunskaper.

https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/fler-coronafall-att-vänta-men-färre-smittade-från-italienresa-12531710
Citera
2020-03-14, 02:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Vaccinet spelade en viss roll, men i många länder var det 90% som inte vaccinerade sig.
Immuniteten växer i samma takt som antalet fall, vad vissa här än påstår så är jag övertygad om att de som haft Corona kommer vara immuna eller nästan immuna ett bra tag.

Det är bra, håll fast vid din tro. Sen kan du läsa på om spanska sjukan, kanske ändrar du din tro sen, eller inte?
Citera
Medlem
Sverige har alltsa ca 500 sangar for folk med akuta vardbehov. Italien har just nu ca 1300 kritiska och lika manga redan doda. Plus att dom inte fatt stopp pa det an, det stiger med 2500 nya fall om dagen just nu. Vad fan ska sverige gora, det ar redan brist pa materiel. Far ett alderdomshem eller demensboende bara en smittad sa ar det ju kort. Andra lander satter in extrema atgarder medans sverige endast satt in en "Stoppa folksamlingar over 500"
USA stoppar flyg, stanger skolor, stoppar alla evenemang ska stoppa moten med mer an 10, sager at alla som kan att jobba hemifran. Och allt detta i varldens mest pangakata land, dom ar ok med att krasha ekonomin. Bara det visar ju hur illa det ar.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Vaccinet spelade en viss roll, men i många länder var det 90% som inte vaccinerade sig.
Immuniteten växer i samma takt som antalet fall, vad vissa här än påstår så är jag övertygad om att de som haft Corona kommer vara immuna eller nästan immuna ett bra tag.

Det är bra, håll fast vid din tro. Sen kan du läsa på om spanska sjukan, kanske ändrar du din tro sen, eller inte?

Edit:
Det här är inte svininfluensan, det är något nytt.
Citera
2020-03-14, 02:33
Bannlyst
Då blir det isolering för mig och dottern imorgon.

Jag är i riskgrupp så vill inte chansa med livet.

Ska börja med 2 veckor. Utan att kolla på negativa nyheter eller att följa upp corona.

Hömtade ut min medicin idag så har medicin för 6 månader framåt för mitt hjärta.

Nu till frågan: bor i lägenhet. Om vi stannar i lägenheten är det 0% chans att bli sjuk med skiten. Men känner att vi måste komma ut något så vi får lite frisk luft och hon får leka lite ute. Hon är bara 4 år. Jag tänker att gå från min lägenhet till min bil. Köra till skogen där det inte är människor sen hem igen borde väl inte vara någon risk?

Kommer inte öppna dörren i trappen med händerna så kommer inte ta i något.

Om en granne går i trappen och hostar tex och jag går i trappen 10 minuter efter blir jag sjuk då?
Citera
2020-03-14, 02:34
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Samtidigt har spanien tagit till krafttag, undantagstillstånd från imorgon. Hela barceloan är stendött

Heja Spanien! Jag tror vi kommer att gå om dem om vi inte gör något a.s.a.p.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in