2020-03-14, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag gör det samma, dock vile jag korrigera just detta så att det inte skulle uppstå en missuppfattning/ trådsanning för de som inte bott i tråden sedan start.

Instämmer med allt du skriver, tillika dina konklusion avs agenda.
Postaren skriver endast i denna tråd, oerhört många inlägg. Med ett enda tema.
Och har kunskap om uttryck som inte blivit officiellt förrän FUP släpptes.
Avvisad är troligt. Hällörad likaså.

Ser fram emot v 13 då vi ska få höra JG. Han sitter i en rävsax då han oavsett,
mest troligen, kommer att behöva förklara varför han undanhöll information om
SDs mordplaner/mordtankar avs sin familj, och varför han raderade..”heteroporr”...
inne på toaletten vid kort paus under förhör på polisstationen.

Golvbrunns-Hanna kommer troligen att ha en dag av tempofär och selektiv minnesförlust.
Vilket inte verkar gälla när det kommer till GC och mystlösning.
Jag förväntar tyvärr mig att behöva genomlida timmar av snömos
Hon påstår ju att hon svarat på ALLA frågor. Jomenvisst.
”Besvarat” kanske: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Hanna aka ”jag vet inte/det tänker inte jag kommentera/jag tänker inte säga nåt mer/jag kan inte svara på den frågan/jag kan inte säga nånting om det/jag vet inte ens nånting om jag vet det-Hanna”.....

#TeamÅsaHiding💪🏻

Ha ha ha.
Du e la fö go eller.

Ja deras vittnesmål kommer bli spännande.

Vågar dom riskera att förutsätta ljuga, undanhålla, och förvilla.
Är det verkligen värt det.????
Eller är det dags att lägga korten på bordet.

Spännande.
Citera
2020-03-14, 10:09
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Hon kan ha blivit insläppt 12.35 - det funkar med hennes tids-schema.

Men, nästa gång det sker en loggrapport är klockan 15.06 och då är hon på väg från Rehab, pratar i telefon med mera - i vart fall kan hon inte ha varit på kontoret hela tiden mellan 12.35 och 15.06 eftersom hon är på Rehab under en stor del av denna tid.

Inte vet jag, men SD kanske har ett system för att kunna släppa ut besökare utan att öppna dörren. Eller åtminstone utan att det loggas...

Precis hon befinner sig ju på Rehab vid denna 2:a dörröppning på hans jobb.
”Hon cyklar till rehab 13.30, lämnar 15.10”
Citera
2020-03-14, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Nu kan jag inte läsa NA:s artikel då jag inte är prenumerant och du inte citerat något ur artikeln, men jag hörde aldrig skrikvittnet få frågan om varför inte polisen kopplade ihop deras larmsamtal med försvinnandet.
Den frågan borde väl ställas till polisen, inte till vittnet?

Ursäkta, missuppfattade det hela, har inte NA:s abonnemang.
Jag trodde att det var en polis som uttalat sig, därav min fråga.

Men förstår nu att det var det manliga "skrikvittnet" som förhördes.
Självklart är det polisen som skall besvara den frågan.
Citera
2020-03-14, 10:14
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Nyfiken att höra vad J*ohan D*ahl svarade, om varför polisen ej kopplade
ihop larmsamtalet med de hemska skriken som paret boendes på andra
sidan motorvägen ringde in samma kväll, med försvinnandet av Lena?

Frågan var nog riktad till polisen, varför inte kopplingen gjordes, med försvinnandet och de inrapporterade gallskriken i området natten innan. Det är ingen fråga som ställs till vittnet.
Citera
2020-03-14, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
I går.... osv. .. Dåligt ljud i videosalen, MGM har dessutom en röst som inte är speciellt behaglig att lyssna på. Jag var kvar fram till.... osv... Mållgankvällen ja....MGM uppgav till de 2 poliserna att han varit på krogen i Vivalla, iklädd "orienteringsjacka", pannlampa och ficklampa....

Ha ha ha.
Dessa två älskar jag.

Jag fattar inte hur i helvete den "självupptagna Superhjälte-clownen" kunde vara så poppis.
Jag fattar inte.

JG skall nu ställa sig inför en fylld rättssal och säga - JA, det är min kompis och han är superduper bra. Fast det är klart, man kan ju alltid höra hans gälla röst om man gått vilse i skogen.
Jösses.
Citera
2020-03-14, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Frågan var nog riktad till polisen, varför inte kopplingen gjordes, med försvinnandet och de inrapporterade gallskriken i området natten innan. Det är ingen fråga som ställs till vittnet.

Nej precis, jag missuppfattade det hela, trodde det var en polis som
tillfrågats, men förstår att det var "skrikvittnet" som förhördes, svarade
postaren @IWannaBeSedated detsamma.
Citera
2020-03-14, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Oavsett om de träffades eller ej, den där "övningen" natten mellan den 11 12 maj skulle alltså ha varit ett led i en märklig plan, är det så åklagaren menar?

Eller menar hon att mordet egentligen var tänkt att utföras redan den natten men sköts upp av någon anledning?

Någon prenumerant som kan återberätta åklagarens teorier i NA?

https://www.na.se/logga-in/aklagarens-teori-sa-planerade-45-aringen-mordet-pa-lena-wesstrom
Citera
2020-03-14, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det var väl då kl.19:07 som HD skickade tre mess till SD:
"Gulligt av tjejerna. Snäll pappa. Skönt att simma?"
Sedan verkade det inte vara någon kontakt dem emellan
förrän kl.20.21 då SD svarade "Nä".
Ja det var då HD skickade mess till SD. Vad jag funderade på var om HD trodde att barnen var med till Gustavsvik... skriver "snäll pappa". HD kanske svarade så om hon trodde/visste att han hade barnen med sig.
Har barnen varit hos SD kvällen/natten den 11:e när han var ute på sin jakt?

Har för mig att SD sagt att han har haft brådis hem tlll barnen (på natten) och senare har han inga barn hemma den natten.

Jag kan komma ihåg fel från alla förhör jag läst och där SD ändrar sig alltefter förhören pågår. Det känns som man måste komma till slutet av alla förhör för att få reda på vad han till slut bestämmer sig för.
Kanske inte ens det hjälper då han verkar ändra sig de senaste dagarna enl rapportering NA/Aftonbladet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Att han talar sanning får man tolka hur man vill, att han inte är trovärdig i förhören lyser igenom otaliga ggr.

Om han är schizofren får stå för dig.

Så olika svar på samma fråga är normalt? Iofs kan en av 4 vara sann, så ska vi kalla honom kvarts SD hädanefter. Gällande schizofreni var det lite ironiskt men det kanske försvann över ditt huvud.
Citera
Medlem
Finns det någon kommunikation mellan Stefan och Lena 11-12 maj? Eller är den raderad? SD påstår ju att han raderade meddelanden på slutet (?). Hur vet åklagaren tex att det var Lena som uppmanade Stefan att ringa polisen? Eller är det något Stefan sagt i förhören?
Citera
2020-03-14, 10:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Har även hittat några av de vittnesmål som visar på att det pågick ett ställningskrig (mitt ord) mellan LW och HD. Jag har försökt sammanställa det som visar på konflikten om loggarna + bekräftelse på att det är just 17 loggar. Har valt datumordning, inte efter respektive person. Hoppas det går att följa. Tyvärr hittar jag inte SDs kommentar. Jag vet att jag har läst den någonstans men hittar inte just nu.

2017-07-05 Systerhax reggar sitt konto.

2018-04-06 för Systerhax över hundratals loggar till sitt egna konto (kan ses i statistiken på geocashing-.com samt i messenger mellan LW pch HÅ (se aktbilaga 168 s. 764 och uppåt)).

2018-04-08 kontaktar LW LÅ som är s.k re-viewer och skriver bland annat *”bara jag. hon har raderat ut mig ur allt hon kunnat kontrollera, unfriendat, tvingat honom att göra samma sak, förbjudit honom att ens prata med mig på event. jag tar helt korrekt bort hennes loggar om hon inte vairt där.” Hela messengerkonversationen kan man läsa i aktbilaga 168 sid 749-755 (läses i bakvänd ordning, dvs från s. 755 och uppåt)

2018-05-23 Aktbilaga 150 Från vittnet FH
Då berättade LW att hon raderat deras respektive loggar där dom inte varit tillsammans och hittat hennes cachar. Hon hade kontaktat dem också att sagt att dom var välkomna att logga om dom faktiskt varit där, hon ville inte ha loggar om dom faktiskt inte varit där på plats.

2018-06-04. Aktbilaga 150. Från vittnet HÅ
HD kontaktade HÅ i hennes roll som reviewer den 8:e april -18 och önskade råd gällande hur hon skulle göra med loggarna i samband med splittrande! av "TeamD*vidsson". Samtalet varade i 15 minuter. HD uttryckte att hon inte visste hur hon skulle handskas med situationen då personer kontaktat henne gällande loggandet, någon hade varit hotfull. Anledningen var att personerna ansåg att HD inte hade rätt att logga sådant hon inte varit med och tagit. HD nämnde inga namn men HÅ förstod att LW måste varit en av personerna. HÅ har inte haft kontakt med HD efter det tillfället. HÅ uppfattar HD som professionell i sitt förhållningssätt även på fritiden. Hon har haft en extremt låg profil och låg aktivitet på sociala medier vilket HD reagerat på. Även LW har pratat med HÅ om hur hon såg på uppdelningen av kontot och återskapandet av loggarna. Det blev känsligt. HÅ förstod det som att SD loggat cacher då LW varit med och att hon på så sätt visste att HD inte varit med. Även FR (geocachingalias Superg*ofy) kontaktade HÅ och frågade hur han skulle förhålla sig till HD loggar. Situationen utvecklades till att HD loggade cacher och att LW sedan raderade dessa loggar. HD loggade igen och LW raderade igen. Det är endast den som äger eller administrerar cachen som kan radera loggar. HÅ noterade det utifrån att hon såg att HD loggade samma logg flertalet gånger, vilket det inte finns något syfte med.

2018-05-14. LW skickar en bild till HD på en loggremsa som HD har loggat men inte varit på. Detta blir hennes sista meddelande till SD.

2018-06-15. Aktbilaga 162 vittnesförhör med LÅW sidan 96 och framåt
sid. 100. Lista på de 17 casherna när Systerh*x loggar dem på kvällen den 10 juni.
sid 110-137. Enskilda utdrag för respektive 17 loggar.

LÅW berättar att i samband med att Team D*vidssons splittrades så var "S*ftis" förbannad. "S*ftis", alltså LW har raderat massa loggar där Team D*vidsson har varit och där HD inte varit närvarande. "S*ftis" var förbannad över att HD hade förstört hennes procent av cacharna, så att säga, med favoritpoäng genom att logga dom på nytt. Dom kom upp bland annat 17 st loggar där HD inte varit, fast hon har loggat dom. "Stora Mell*sa" har också berättat på Ikea att det raderats loggar. Senast den 10 juni har HD loggat cachar som "S*ftis" raderat loggen från gruppen eftersom Hanna inte varit där. …//…

…//… Det LÅW menar som sticker ut är att HD "Systerh*x" loggar på nytt i sitt egen namn dom gamla cacharna som Team D*vidsson tagit, där LW raderat bort loggar där HD faktiskt inte varit på plats. LW skulle vända sig i graven om hon fick veta vad HD gjort. LW och HD har aldrig varit såta vänner menar LÅW. …//…

…//… LÅW funderar över om det är värt det som HD gör, att logga gamla cachar som TeamD*vidsson har tagit, på hennes nya konto "Systerh*x" loggar som LW tagit bort eftersom HD inte varit på plats.

2018-06-20 Aktbilaga 150. s 702 Från vittnet HÅ
Vi var på plats vid finalen för denna cache (GC677JM) igår kväll 1976 och själva behållaren – en silvertejpat PET-preform - finns på plats ca 5 m upp i trädet (jfr bifogat foto): Tyvärr hade vi inte utrustning (teleskopstege) med för att kunna kolla innehållet och se om där fanns en ny loggremsa. Man skulle kunna tänka sig att LW gjort likadant med alla de cacher hon uppmanat HD att besöka själv och logga fysiskt (=signera loggremsan) innan HD nätloggar dem.

2018-06-23 Aktbilaga 162 sid. 49. Från vittnena H och L Å*ström
Cachen innehåller en ny loggremsa som ingen annan än LW skrivit på. Raderna under "logghuvudet" + hela baksidan är tomma. Det är hennes handstil så som vi känner igen den och den nya loggremsan förefaller vara utlagd 13/5.

2018-09-14 Aktbilaga 150. Från vittnet PJ
HD kontaktade PJ efter att han tog bort en av SDs loggar. Dom loggade tillsammans förut på ett gemensamt konto, sen när dom flyttade isär så skaffade hon ett nytt konto. Då loggade hon en av mina cacher, då tog han bort den och skrev att det inte är okej att logga cacher där hon inte varit. Hon skrev att det var viktigt för henne och det var kutym att man får ta över dom loggar man har om man delat ett konto. Det viktiga för henne efter att LW hade mördats var hennes geocach-konto vid namn SysterH*x. Han skrev något om vad som hade hänt, hon skrev att livet var ett helvete och stackars min familj, inte ett ljud om LW eller hennes barn och anhöriga, bara hur synd det var om henne och så jävla viktigt om hennes geocach konto. Hon fick t.om JG att maila honom att hon skulle få tillbaka sin logg. Dom är helt maniska dom där jävla människorna, dom har inget annat i livet. En av deras närmaste mördas och dom tänker på sina geocach-kontot, väldigt konstigt agerat av HD.

2020-03-13 Systerhax har idag totalt 10021 hittade casher (senaste idag) på geocashing.com

”Situationen utvecklades till att HD loggade cacher och att LW sedan raderade dessa loggar. HD loggade igen och LW raderade igen. Det är endast den som äger eller administrerar cachen som kan radera loggar. HÅ noterade det utifrån att hon såg att HD loggade samma logg flertalet gånger, vilket det inte finns något syfte med.”

Det viktiga för henne efter att LW hade mördats var hennes geocach-konto vid namn SysterH*x. Han skrev något om vad som hade hänt, hon skrev att livet var ett helvete och stackars min familj, inte ett ljud om LW eller hennes barn och anhöriga, bara hur synd det var om henne och så jävla viktigt om hennes geocach konto. Hon fick t.om JG att maila honom att hon skulle få tillbaka sin logg.

Min konklusion är att efter 7 års psykos och depression så är HD inte bara lite ”skör” utan där är något allvarligt fel i huvudet på denna kvinna. Hon har dessutom egenhändigt stickat sig en offerkofta i strl XXL. Jag är helt övertygad om att hon är anstiftare (genom ställda krav typ ”det blir aldrig vi igen förrän hon är borta”) (golvbrunns)städerska och sålunda medbrottsling.

Ps alltid denne ständige JG, deras handgångne man, den koleriske hantlangaren som ”kontaktar” folk...
Citera
2020-03-14, 10:32
Medlem
Reimers avatar
Här kommer lite citat från NA.

Citat:
Åklagaren menar sig på flera olika sätt kunna bevisa att 45-åringen planlagt mordet på Lena Wesström. Det ska alltså inte handla om något tillfälligt infall under själva mordnatten. Istället menar åklagaren att flera olika händelser innan natten för mordet gör att det går att bevisa att mannen planerade mordet. Det framgår av åtalet.

Mordet skedde natten mellan 14 och 15 maj 2018 – och det är händelserna före och efter den natten som åklagaren menar att mannen beter sig misstänksamt.
Dagarna före mordet 11-12 maj

Det börjar med att 45-åringen ringer in till polisen och anmäler att han träffat hotfulla män i området. Det sker natten mellan 11 och 12 maj då han träffar Lena Wesström. Men det mötet sker tre dagar innan han misstänks mörda henne.

45-åringen har berättat för en utomstående person om de hotfulla. 45-åringen möter också upp två poliser och pekar ut den plats där han påträffat de misstänksamma männen.

Men hela händelsen ska egentligen ingått i själva mordplanen, menar åklagaren.

När de möts igen, tre dagar senare, så slår 45-åringen ihjäl Lena med 17 slag, menar åklagaren.

https://www.na.se/artikel/aklagarens-teori-sa-planerade-45-aringen-mordet-pa-lena-wesstrom

Erkänner att jag inte riktigt hänger med i Hiding,s resonemang men det beror nog på att jag tror att Hiding,s motivbild är helt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in