2020-03-14, 09:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Tack.
Då minns jag rätt i alla fall.

Hade inte Lena foppatofflor hemma.

Känns mer naturligt att hon tog dom.

Ja hon hade foppatofflor i sitt hem men hade hon sådana hos SD? Jag tror han menar att hon lånade dem hos honom.
Citera
2020-03-14, 09:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja jag vet att han även talar sanning ibland. Men om t ex Jenny en av Lenas bästa vänninor säger motsatsen. Vem tror du på då?

Min helhet bild på sammantaget information.

Lena gjorde allt för sina barn och satte dom först.
Sen gjorde väl hon misstag som alla andra föräldrar gör.
Varför tror du dom tisslade och trasslade för att barnen inte skulle påverkas.
Jo, för att hon verkligen brydde sig om barnen.

Det är jag 100% övertygad om.
Citera
2020-03-14, 09:52
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Nyfiken att höra vad J*ohan D*ahl svarade, om varför polisen ej kopplade
ihop larmsamtalet med de hemska skriken som paret boendes på andra
sidan motorvägen ringde in samma kväll, med försvinnandet av Lena?

Nu kan jag inte läsa NA:s artikel då jag inte är prenumerant och du inte citerat något ur artikeln, men jag hörde aldrig skrikvittnet få frågan om varför inte polisen kopplade ihop deras larmsamtal med försvinnandet.
Den frågan borde väl ställas till polisen, inte till vittnet?
Citera
2020-03-14, 09:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Min helhet bild på sammantaget information.

Lena gjorde allt för sina barn och satte dom först.
Sen gjorde väl hon misstag som alla andra föräldrar gör.
Varför tror du dom tisslade och trasslade för att barnen inte skulle påverkas.
Jo, för att hon verkligen brydde sig om barnen.

Det är jag 100% övertygad om.

Jag är också 100% övertygad om att hon älskade och brydde sig om sina barn. Men de sista åren förändrades hon p g a den destruktiva relationen med SD. Frågan handlar inte för mig om hon lämnade barnen själva hemma egentligen utan bedöma hur mycket hon har förändrats. Innan hon träffade SD skulle hon säkert aldrig drömt om att lämna barnen själva.
Citera
2020-03-14, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ja hon hade foppatofflor i sitt hem men hade hon sådana hos SD? Jag tror han menar att hon lånade dem hos honom.

Jamen, vad du TROR att han menade spelar väl ingen roll.
Skulle hon springa ut och hämta posten hos Stefan menar du? Eller sprang hon runt på Stefans Tomt med hans skor på.
Nä, det är inte rimligt.

En billig lögn när det kommer till detaljerna.
Citera
2020-03-14, 09:54
Medlem
Citat:
Eftersom SD bodde granne med UW tror jag inte LW hade intresse varken att ta sig ut till brevlåda eller annat så hon behövde låna hans skor.
Var hon där så höll hon sig säkert inne för att inte bli upptäckt varken av UW, barnen eller grannar.
Citera
2020-03-14, 09:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jamen, vad du TROR att han menade spelar väl ingen roll.
Skulle hon springa ut och hämta posten hos Stefan menar du? Eller sprang hon runt på Stefans Tomt med hans skor på.
Nä, det är inte rimligt.

En billig lögn när det kommer till detaljerna.

Jag vet att det är lögn men funderar på om det finns en risk att det skapar rimligt tvivel eftersom det är en ganska rimlig förklaring. Vad tror du?
Citera
2020-03-14, 09:58
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Enligt NA menar alltså åklagaren att något möte mellan SD och LW aldrig blev av natten mellan den 11 och 12 maj. Men enligt August Håkansson på Aftonbladet är hon inne på att de faktiskt träffades den natten. Finns det tydligare beskrivet med t.ex. citat någonstans hur åklagarens teori egentligen ser ut? Och var kan man läsa de här sms:en?
Oavsett om de träffades eller ej, den där "övningen" natten mellan den 11 12 maj skulle alltså ha varit ett led i en märklig plan, är det så åklagaren menar?

Eller menar hon att mordet egentligen var tänkt att utföras redan den natten men sköts upp av någon anledning?
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-03-14 kl. 10:20.
Citera
2020-03-14, 10:00
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Man kan helt enkelt bara scrolla förbi "snyt-pojkens" inlägg, jag gör det och jag vet fler som gör det. Frågan är om han nån gång har blivit avvisad av Lena och som hämnd måste svartmåla henne. Fast o andra sidan så skiter jag i vilket för "corona-näsan" blir bara fjantig med sina inlägg.
Lena älskade sina barn otroligt mycket och satte barnen först.
Lenas största intresse var visst inte att plocka i ordning hemma, so What, 2 av mina ungar är såna, ett par polare är såna. Dom har andra intressen som är viktigare.
Lena tog hand om ungarna, jobbade, ge-cachade, och satt med näsan i telefonen och bokade pipp-tider med olika killar.
En typiskt sökare.
Men oavsett vad hon gjorde så förtjänade hon inte att dödas.
Sen kan sken-heligt kristna i tråden tillsammans med "snyt-bäbisen" skriva vad dom vill.
Scrolla bara förbi, det gör jag.

Jag gör det samma, dock vile jag korrigera just detta så att det inte skulle uppstå en missuppfattning/ trådsanning för de som inte bott i tråden sedan start.

Instämmer med allt du skriver, tillika din konklusion avs agenda.
Postaren skriver endast i denna tråd, oerhört många inlägg. Med ett enda tema.
Och har kunskap om uttryck som inte blivit officiellt förrän FUP släpptes.
Avvisad är troligt. Hällörad likaså.

Ser fram emot v 13 då vi ska få höra JG. Han sitter i en rävsax då han oavsett,
mest troligen, kommer att behöva förklara varför han undanhöll information om
SDs mordplaner/mordtankar avs sin familj, och varför han raderade..”heteroporr”...
inne på toaletten vid kort paus under förhör på polisstationen.

Golvbrunns-Hanna kommer troligen att ha en dag av tempofär och selektiv minnesförlust.
Vilket inte verkar gälla när det kommer till GC och mystlösning.
Jag förväntar tyvärr mig att behöva genomlida timmar av snömos
Hon påstår ju att hon svarat på ALLA frågor. Jomenvisst.
”Besvarat” kanske: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Hanna aka ”jag vet inte/det tänker inte jag kommentera/jag tänker inte säga nåt mer/jag kan inte svara på den frågan/jag kan inte säga nånting om det/jag vet inte ens nånting om jag vet det-Hanna”.....

#TeamÅsaHiding💪🏻
Senast redigerad av T34Panzer 2020-03-14 kl. 10:59.
Citera
2020-03-14, 10:01
Bannlyst
Citat:
Jag är också 100% övertygad om att hon älskade och brydde sig om sina barn. Men de sista åren förändrades hon p g a den destruktiva relationen med SD. Frågan handlar inte för mig om hon lämnade barnen själva hemma egentligen utan bedöma hur mycket hon har förändrats. Innan hon träffade SD skulle hon säkert aldrig drömt om att lämna barnen själva.

Jag är ledsen.
Kan inte riktigt se den förändringen.
Känns som att dom har haft det upp o ner i princip hela tiden.

Glöm inte att Lena inte visste att detta var slutet. Hon visste inte att det skulle ta slut just då. För Lena var det nog bara en vanlig kväll/natt. Hon var ju kärleksfull och med ömma ord bjöd honom på "hjärt-kaka".
Det kändes inte så kass från hennes håll.
Sorry, jag ser inte det du ser.
Fast jag är känslomässigt halvblind, skall erkännas. He he.
Citera
2020-03-14, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ang HD:s mess till SD vid 19-tiden, "snäll pappa" utgick hon från att SD hade barnen med sig till Gustavsvik och badade? SD:s svar "nej" kanske var svaret att barnen inte var med.

Det verkar vara väldigt osäkert gällande barnen och var de var under den 11:e.
Var de hemma hos SD när han var ute och jagade bovarna eller ej?

Det var väl då kl.19:07 som HD skickade tre mess till SD:
"Gulligt av tjejerna. Snäll pappa. Skönt att simma?"
Sedan verkade det inte vara någon kontakt dem emellan
förrän kl.20.21 då SD svarade "Nä".
Citera
2020-03-14, 10:04
Bannlyst
Citat:
Jag vet att det är lögn men funderar på om det finns en risk att det skapar rimligt tvivel eftersom det är en ganska rimlig förklaring. Vad tror du?

Ja där håller jag totalt med dig.
Det kan självklart hamna under rimligt tvivel för det "skulle absolut kunna vara så"
Det är det enda han behöver uppnå med sitt försvar - Rimligt Tvivel.

Och med handen på hjärtat, hur fan skall åklagaren kunna utesluta att det INTE var så.

Jag håller helt med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in