2020-03-13, 22:36
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Hon kan ha blivit insläppt 12.35 - det funkar med hennes tids-schema.

Men, nästa gång det sker en loggrapport är klockan 15.06 och då är hon på väg från Rehab, pratar i telefon med mera - i vart fall kan hon inte ha varit på kontoret hela tiden mellan 12.35 och 15.06 eftersom hon är på Rehab under en stor del av denna tid.

Inte vet jag, men SD kanske har ett system för att kunna släppa ut besökare utan att öppna dörren. Eller åtminstone utan att det loggas...

Med reservation för att jag kan ha missat något.
Citera
2020-03-13, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
har detta varit uppe i tråden tidigare?

Aktbilaga 163 sid 860 och framåt...

2018-03-31
2018-04-22
2018-05-11

finns flera slagningar på

find my android

Hitta, låsa och rensa en borttappad Android-enhet - Google-konto Hjälp

Hitta en borttappad Android-enhet - Google-konto Hjälp

Ännu en pusselbit. Utan mycket bevisvärde tyvärr.
Citera
2020-03-13, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Har det verkligen med medelklass att göra alltså? "Ha sex" (stod det väl innan någonstans) ..då tänker man på två ömsesidigt och bilden av situationen blir väl lätt till standardsex.
Annars kanske man uttrycker det i annan form direkt ...?

Är en flirung till Reimer mr medelklass pappanissen och könsmaktskrigaren, warrior if the brave osv.

Till honom, dna på marken efter x antal dagar, tror du måste läsa på lite om det.
PS hennes huvud var smashat, kan bero på det att dna inte hittats. Jag skönjer en sedvanligt försvar av mannen in i döden från sin sida. Dina analyser av SD lyser ner och ner med din frånvaro, ner analyser om könsmaktkanp ön honom numera. Bra iofs men lite malplacerat som oftast. DS.
Citera
2020-03-13, 22:49
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Det finns ju övervakningsbilder från när LW var inne i polishusets entre den 14/5 på eftermiddagen och läste man som jag tidsangivelserna var det omkring 40 minuter hon var inne.
Den bilden stötte jag på överallt, så den trodde jag de flesta sett.Just därför minns jag inte var.
Kanske de där bilagorna som en "privat" person lade in ... hm... återkommer om det.

Besöket för snatteriet var väl på annan tidpunkt, innan?

Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Jo, visst stod det någonstans att både LW och UW var hos polisen tillsammans med N*a eftersom grabben hade snattat på Willys? Och det kan dessutom vara en förklaring till varför N*a ville gå hem till pappan innan polisen kom till Lenas hem. Han hade väl haft nog av ”de blå” för ögonblicket.

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Stämmer, det var av den anledningen som besöket på polishuset
på måndagen den 14/5 ägde rum. Där vi även sett de allra sista
bilderna av Lena när hon går in i entrén till polishuset.

Nej det var den tiden. UW och NW anlände tidigare än LW som cyklade. Därför sågs endast LW på bilden..

Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 98
Om Noas snatteri
FL = Förhörsledaren
Försvarare/ombud närvarande Godtar den försvarare som rätten förordnar
Förhörsdatum Förhör påbörjat
2018-06-29 15:15

Utskrivet av
Matilda = Matilda Hansson (Matilda arbetar som utredare på Polisen i Örebro)
FL: Enligt DurTvå så har du den 14 maj, klockan 15.01 till klockan 15.24 hållit ett förhör
med Noa Wesström, samt med dennes föräldrar närvarande på Vivalla Polisstation, stämmer
det?
Matilda uppger att det stämmer.
FL: Matilda tillfrågas om hon minns du förhöret och vad hon kan berätta om det?

Matilda förklarar att Noa kom till henne eftersom han hade snattat på Willys i stan och kom
för att delges misstanke och om berätta om det. Båda föräldrarna var med, Noa och pappan
kom först och mamman kom lite senare. Noa vill hon minnas erkände misstanken och dom
pratade lite om det och sen redovisade hon ärendet, det var som många andra ringa stölder
dom har.

FL: Matilda tillfrågas hur hon mamman Lena vid förhöret?
Matilda berättar att mamma Lena kom lite senare än dom andra två och upplevdes kanske
virrig. Matilda och Noa och pappan satt och väntade, mamman ringde och verkade leta efter
ingången till stationen.

Noa sa något i stil med att det är såhär ibland, att hon kan vara sen
ibland eller så, inget märkligt egentligen.

Matilda gick ut och mötte henne, hon sa att hon
varit runt byggnaden några gånger. En annan kanske bara stått utanför vid polisskylten och
väntat och ringt. Efteråt, som många andra föräldrar, reagerade Lena på att ordningsvakten
eller kontrollanten tagit något grepp kring Noas arm, "hur kan det få vara så, borde det inte bli
något mer med det", och pappan var lite mer på att dom var där för att svara på frågor
angående Noa och så, men så är det flera föräldrar reagerar om deras barn har varit med om
något sånt berättar Matild

FL: Matilda tillfrågas om hon kommer ihåg hur Lena var klädd?
Matilda uppger att det gör hon inte, Lena hade hade hjälm för att hon cyklat dit, det är det
enda hon kommer ihåg, inget annat om klädseln.

FL: Matilda tillfrågas om att förhöret avslutades klockan 15.24, vet hon mer exakt när dom
lämnade polisstationen?

Matilda uppger att senast 15.30 skulle hon tro, det var en kortare pratstund efteråt, sen gick
dom. Matilda uppger på fråga att hon släppte ut dom vid dörren här i Vivalla centrum, tror
dom gick ut mot parkeringen till höger, något mer såg hon inte.
FL: Matilda tillfrågas om Lena något mer i samband med förhöret?
Matilda uppger att det gjord hon inte.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-13 kl. 22:54.
Citera
2020-03-13, 22:50
Medlem
Någon som vet vad HD arbetar med?
Det stod här att hon på morgonen på jobbet "vid medicinvagnen" sa till sin chef att LW var borta innan
hon borde ha vetat det.
Citera
2020-03-13, 22:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
//
Det var natten mellan 11 och 12 maj som 45-åringen ringde till polisen och larmade om att han hamnat i bakhåll av flera män i Vivallaskogen. Samtidigt ska 45-åringen ha stämt träff med Lena Wesström – men något möte blev aldrig av. Åklagaren misstänker att hela händelsen var iscensatt av 45-åringen och att "bakhållet" ingick i hans mordplan.
https://www.na.se/logga-in/polismannen-om-motet-med-45-aringen-i-skogen-vi-tycker-det-ar-jattekonstigt
Citat:
Det är efter att polisen gått igenom bland annat sms-konversationer som åklagaren menar att 45-åringen träffade Lena Wesström samma natt.
Tre dygn senare ska de återigen ha träffats under liknande omständigheter i samma område. Då ska 45-åringen ha slagit ihjäl Lena Wesström med 17 slag, enligt misstankarna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awxz0O/aklagaren-sa-planerade-han-mordet-pa-lena-wesstrom
Enligt NA menar alltså åklagaren att något möte mellan SD och LW aldrig blev av natten mellan den 11 och 12 maj. Men enligt August Håkansson på Aftonbladet är hon inne på att de faktiskt träffades den natten. Finns det tydligare beskrivet med t.ex. citat någonstans hur åklagarens teori egentligen ser ut? Och var kan man läsa de här sms:en?
Senast redigerad av Draifos 2020-03-13 kl. 22:58.
Citera
2020-03-13, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Nej det var den tiden. UW och NW anlände tidigare än LW som cyklade. Därför sågs endast LW på bilden..

Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 98
Om Noas snatteri
FL = Förhörsledaren
Försvarare/ombud närvarande Godtar den försvarare som rätten förordnar
Förhörsdatum Förhör påbörjat
2018-06-29 15:15

Utskrivet av
Matilda = Matilda Hansson (Matilda arbetar som utredare på Polisen i Örebro)
FL: Enligt DurTvå så har du den 14 maj, klockan 15.01 till klockan 15.24 hållit ett förhör
med Noa Wesström, samt med dennes föräldrar närvarande på Vivalla Polisstation, stämmer
det?
Matilda uppger att det stämmer.
FL: Matilda tillfrågas om hon minns du förhöret och vad hon kan berätta om det?

Matilda förklarar att Noa kom till henne eftersom han hade snattat på Willys i stan och kom
för att delges misstanke och om berätta om det. Båda föräldrarna var med, Noa och pappan
kom först och mamman kom lite senare. Noa vill hon minnas erkände misstanken och dom
pratade lite om det och sen redovisade hon ärendet, det var som många andra ringa stölder
dom har.

FL: Matilda tillfrågas hur hon mamman Lena vid förhöret?
Matilda berättar att mamma Lena kom lite senare än dom andra två och upplevdes kanske
virrig. Matilda och Noa och pappan satt och väntade, mamman ringde och verkade leta efter
ingången till stationen.

Noa sa något i stil med att det är såhär ibland, att hon kan vara sen
ibland eller så, inget märkligt egentligen.

Matilda gick ut och mötte henne, hon sa att hon
varit runt byggnaden några gånger. En annan kanske bara stått utanför vid polisskylten och
väntat och ringt. Efteråt, som många andra föräldrar, reagerade Lena på att ordningsvakten
eller kontrollanten tagit något grepp kring Noas arm, "hur kan det få vara så, borde det inte bli
något mer med det", och pappan var lite mer på att dom var där för att svara på frågor
angående Noa och så, men så är det flera föräldrar reagerar om deras barn har varit med om
något sånt berättar Matild

FL: Matilda tillfrågas om hon kommer ihåg hur Lena var klädd?
Matilda uppger att det gör hon inte, Lena hade hade hjälm för att hon cyklat dit, det är det
enda hon kommer ihåg, inget annat om klädseln.

FL: Matilda tillfrågas om att förhöret avslutades klockan 15.24, vet hon mer exakt när dom
lämnade polisstationen?

Matilda uppger att senast 15.30 skulle hon tro, det var en kortare pratstund efteråt, sen gick
dom. Matilda uppger på fråga att hon släppte ut dom vid dörren här i Vivalla centrum, tror
dom gick ut mot parkeringen till höger, något mer såg hon inte.
FL: Matilda tillfrågas om Lena något mer i samband med förhöret?
Matilda uppger att det gjord hon inte.

Tack! Då var det utrett.
Citera
2020-03-13, 22:59
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ff aktbilaga 147 s 771, ( har inte läst klart 147 ännu, som tur är har jag ett liv utanför fb )

FL2: Men är det i Hjärsta-området eller tar du dig utanför.

MT: Nej över hela staden ..

FL2: Över hela staden ..

MT: Jag .. jag går ofta längre än en mil eh .. på kvällarna.

FL2: Och då bruka Lena vara med dig?

MT: Mm ganska ofta.

MT: Ah men det så .. ja hon följde med mig ut fast hon hade barn hemma.
FL2: Men så långt bo11 som genom .. en mil bort från Hjärsta?
FL2: Fast hon hade barnen hemma?
MT: Ja ..

En omtänksam mamma som lämnar sina barn ensamma för att träffa sin sexpartner, hon var mer intresserad av hans fysiska kontakt med SD, sen att barnen låg ensamma bekom henne inte.

Det gjorde hon ofta. Det vittnade barnen om eftersom dom ringde UW då dom lämnats ensamma och inte visste var mamman var.
Citera
2020-03-13, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Yes, säker identifiering av MGM och en annan nisse som jag glömt namnet på.

ÅJ, jisses!
Hon höll igång med en annan, samtidigt som hon gjorde slut - och bjöd hem - SD på kaka!
Detta innan resa till Norge med en viss man med i sällskapet.
Hon har beskrivits som manisk (av sig själv också tror jag, i vilket fall
skrev hon att det hela är "sjukt", så något fattade hon) och det kan vara svårt
att motsäga efter det man läst.
Citera
2020-03-13, 23:05
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Någon som vet vad HD arbetar med?
Det stod här att hon på morgonen på jobbet "vid medicinvagnen" sa till sin chef att LW var borta innan
hon borde ha vetat det.

Sjuksköterska på USÖ (Universitetssjukhuset Örebro), avdelning 92, Strokeenheten.
Citera
2020-03-13, 23:13
Medlem
Har även hittat några av de vittnesmål som visar på att det pågick ett ställningskrig (mitt ord) mellan LW och HD. Jag har försökt sammanställa det som visar på konflikten om loggarna + bekräftelse på att det är just 17 loggar. Har valt datumordning, inte efter respektive person. Hoppas det går att följa. Tyvärr hittar jag inte SDs kommentar. Jag vet att jag har läst den någonstans men hittar inte just nu.

2017-07-05 Systerhax reggar sitt konto.

2018-04-06 för Systerhax över hundratals loggar till sitt egna konto (kan ses i statistiken på geocashing-.com samt i messenger mellan LW pch HÅ (se aktbilaga 168 s. 764 och uppåt)).

2018-04-08 kontaktar LW LÅ som är s.k re-viewer och skriver bland annat *”bara jag. hon har raderat ut mig ur allt hon kunnat kontrollera, unfriendat, tvingat honom att göra samma sak, förbjudit honom att ens prata med mig på event. jag tar helt korrekt bort hennes loggar om hon inte vairt där.” Hela messengerkonversationen kan man läsa i aktbilaga 168 sid 749-755 (läses i bakvänd ordning, dvs från s. 755 och uppåt)

2018-05-23 Aktbilaga 150 Från vittnet FH
Då berättade LW att hon raderat deras respektive loggar där dom inte varit tillsammans och hittat hennes cachar. Hon hade kontaktat dem också att sagt att dom var välkomna att logga om dom faktiskt varit där, hon ville inte ha loggar om dom faktiskt inte varit där på plats.

2018-06-04. Aktbilaga 150. Från vittnet HÅ
HD kontaktade HÅ i hennes roll som reviewer den 8:e april -18 och önskade råd gällande hur hon skulle göra med loggarna i samband med splittrande! av "TeamD*vidsson". Samtalet varade i 15 minuter. HD uttryckte att hon inte visste hur hon skulle handskas med situationen då personer kontaktat henne gällande loggandet, någon hade varit hotfull. Anledningen var att personerna ansåg att HD inte hade rätt att logga sådant hon inte varit med och tagit. HD nämnde inga namn men HÅ förstod att LW måste varit en av personerna. HÅ har inte haft kontakt med HD efter det tillfället. HÅ uppfattar HD som professionell i sitt förhållningssätt även på fritiden. Hon har haft en extremt låg profil och låg aktivitet på sociala medier vilket HD reagerat på. Även LW har pratat med HÅ om hur hon såg på uppdelningen av kontot och återskapandet av loggarna. Det blev känsligt. HÅ förstod det som att SD loggat cacher då LW varit med och att hon på så sätt visste att HD inte varit med. Även FR (geocachingalias Superg*ofy) kontaktade HÅ och frågade hur han skulle förhålla sig till HD loggar. Situationen utvecklades till att HD loggade cacher och att LW sedan raderade dessa loggar. HD loggade igen och LW raderade igen. Det är endast den som äger eller administrerar cachen som kan radera loggar. HÅ noterade det utifrån att hon såg att HD loggade samma logg flertalet gånger, vilket det inte finns något syfte med.

2018-05-14. LW skickar en bild till HD på en loggremsa som HD har loggat men inte varit på. Detta blir hennes sista meddelande till SD.

2018-06-15. Aktbilaga 162 vittnesförhör med LÅW sidan 96 och framåt
sid. 100. Lista på de 17 casherna när Systerh*x loggar dem på kvällen den 10 juni.
sid 110-137. Enskilda utdrag för respektive 17 loggar.

LÅW berättar att i samband med att Team D*vidssons splittrades så var "S*ftis" förbannad. "S*ftis", alltså LW har raderat massa loggar där Team D*vidsson har varit och där HD inte varit närvarande. "S*ftis" var förbannad över att HD hade förstört hennes procent av cacharna, så att säga, med favoritpoäng genom att logga dom på nytt. Dom kom upp bland annat 17 st loggar där HD inte varit, fast hon har loggat dom. "Stora Mell*sa" har också berättat på Ikea att det raderats loggar. Senast den 10 juni har HD loggat cachar som "S*ftis" raderat loggen från gruppen eftersom Hanna inte varit där. …//…

…//… Det LÅW menar som sticker ut är att HD "Systerh*x" loggar på nytt i sitt egen namn dom gamla cacharna som Team D*vidsson tagit, där LW raderat bort loggar där HD faktiskt inte varit på plats. LW skulle vända sig i graven om hon fick veta vad HD gjort. LW och HD har aldrig varit såta vänner menar LÅW. …//…

…//… LÅW funderar över om det är värt det som HD gör, att logga gamla cachar som TeamD*vidsson har tagit, på hennes nya konto "Systerh*x" loggar som LW tagit bort eftersom HD inte varit på plats.

2018-06-20 Aktbilaga 150. s 702 Från vittnet HÅ
Vi var på plats vid finalen för denna cache (GC677JM) igår kväll 1976 och själva behållaren – en silvertejpat PET-preform - finns på plats ca 5 m upp i trädet (jfr bifogat foto): Tyvärr hade vi inte utrustning (teleskopstege) med för att kunna kolla innehållet och se om där fanns en ny loggremsa. Man skulle kunna tänka sig att LW gjort likadant med alla de cacher hon uppmanat HD att besöka själv och logga fysiskt (=signera loggremsan) innan HD nätloggar dem.

2018-06-23 Aktbilaga 162 sid. 49. Från vittnena H och L Å*ström
Cachen innehåller en ny loggremsa som ingen annan än LW skrivit på. Raderna under "logghuvudet" + hela baksidan är tomma. Det är hennes handstil så som vi känner igen den och den nya loggremsan förefaller vara utlagd 13/5.

2018-09-14 Aktbilaga 150. Från vittnet PJ
HD kontaktade PJ efter att han tog bort en av SDs loggar. Dom loggade tillsammans förut på ett gemensamt konto, sen när dom flyttade isär så skaffade hon ett nytt konto. Då loggade hon en av mina cacher, då tog han bort den och skrev att det inte är okej att logga cacher där hon inte varit. Hon skrev att det var viktigt för henne och det var kutym att man får ta över dom loggar man har om man delat ett konto. Det viktiga för henne efter att LW hade mördats var hennes geocach-konto vid namn SysterH*x. Han skrev något om vad som hade hänt, hon skrev att livet var ett helvete och stackars min familj, inte ett ljud om LW eller hennes barn och anhöriga, bara hur synd det var om henne och så jävla viktigt om hennes geocach konto. Hon fick t.om JG att maila honom att hon skulle få tillbaka sin logg. Dom är helt maniska dom där jävla människorna, dom har inget annat i livet. En av deras närmaste mördas och dom tänker på sina geocach-kontot, väldigt konstigt agerat av HD.

2020-03-13 Systerhax har idag totalt 10021 hittade casher (senaste idag) på geocashing.com
Citera
2020-03-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
En till som inte praktiserat sex utan penetrering?
Hur lång tid tar sadomasochistisk sex enligt dig?

haha..nice try.
nä men det börjar spåra ur i fantasierna faktiskt, enligt mig iaf - jag tror inte landet låg på den nivån vid det tillfället om jag så säger.
Det blir så lätt 100 fjädrar av en höna.

Men om sex har varit inblandat så har det inte varit ömsesidigt och mer av förnedring isf. Men jag satsar inte mina bästa hästar på det.
Jag lovar dock att köpa en höna och avfjädra den om era fantasier stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in