2020-03-14, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Det finns ju inga alternativ. Regeringen gamblar på att viruset inte har permanenta skador. Så länge den inte ger det, så konmer svensk regering vinnandes:

1 viruset går över 1-2 år utan permanenta skador
2 viruset går inte över, inga permanenta skador, men då dör bara gamla, vilket är bra för ekononin i form av mindre pensioner.

Även om viruset ger permanenta skador, så är det bättre att bara tuffa på, om man bara kollar på bnp utvecklingen,.med följden att snittåldern eventuell minskas.

På så sätt klandrar ja inte svensk regering, då det är de smartaste ur en ekonomisk synvinkel
Jesus sa redan för 2000 år sedan att ansvariga ska göra det ena utan att försumma det andra. Han talade om Moses lag, men dagens ledare ska inte försumma den mänskliga rättigheten rätten till liv. Det är ingen omöjlig ekvation så länge de gör sitt yttersta och inte använder ekonomiska skygglappar.
Citera
2020-03-14, 10:00
Medlem
lifeabroads avatar
Enbart +7 infekterade senaste dygnet i Sverige. Trendbrott redan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Det kommer bli så sen, kommer prioriteras exakt som i Italien.
Beskriv deras prioriteringar?
Senast redigerad av 2honest 2020-03-14 kl. 10:02. Anledning: Fel
Citera
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Största riskgrupperna som kommer dö är nog alla halvfeta flashbackare som sitter 24/7 och sprider alla möjlaktiga påståenden😀😀😀 ibland helt bisarra...
Många kommer nog dö men dom har så nedsatt immunförsvar dåliga lungor

Och det är inte många som har det runt om i världen ? Eller är det mera varför bry sig om dessa individer när jag bara har mig själv att bry mig om. Folk har föräldrar,familjer farfar/mormor. Är det som skrämmer folket, att de som är unga blir smittade knappt får några symptomer smittar de svaga och äldre för deras attityd att "äsch bara en förkylning" de som tänker så hoppas jag deras familj och äldre blir smittade så dom tänker annorlunda i framtiden.
Citera
2020-03-14, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad

Kom med i matchen de har slutat att testa, gör det enbart på sjukhus på kritiska fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ferhatinho1
Vi har sämre förutsättningar.

Nej det har vi inte. Antingen har du lite svårt när du tänker eller så är du ett troll.

Italien reagerade mycket senare.
Italien har Europas äldsta befolkning. Detta mot ett virus som faktiskt i första hand är farligt för den ÄLDRE delen av befolkningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag tror att det är många som liksom jag nu får intrycket att "looking good" är viktigare än "doing good" för politiker runt om i världen.

Det beror kanske i hög grad på att dom inte vet vad dom ska göra?

Är Kina i viss utsträckning ett undantag? Är detta ett fall där diktatur varit en fördel? Inte inledningsvis, men senare, när åtgärderna väl satte igång.

Håller med de vet nog inte riktigt hur de ska agera och de inser de reagerat för sent så nu vill de ta resoluta beslut som de sedan kan luta sig tillbaka mot. Jag gjorde si, jag gjorde så sen att det var två veckor för sent spelar ingen roll. Och ingen politiker vågar ens nämna att viruset kanske inte är så farligt att folk borde fortsätta med sina liv istället.
Citera
Medlem
Happysmurfs avatar
VIKTIG INFORMATION! Ny forskning från den 5e mars från universitet i Nederländerna och Belgien har analyserat data från Kina och Singapore. De fann att 48-62% smittade av Covid-19 hade smittats av någon som ännu inte visade symptom.

Detta virus smittar alltså INNAN man visar symptom.

Forskare i studien är från ledande universitet samt Nederländernas forskningsinstitut för folkhälsa och miljö.

Studien är under ”review” för publikation.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.03.05.20031815v1
Citera
Medlem
Citat:

Sverige har ju nästan slutat testa.
Citera
2020-03-14, 10:02
Medlem
FashionMonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Det kommer bli så sen, kommer prioriteras exakt som i Italien.

Hur prioriteras vårdplatser i Italien atm?
Citera
2020-03-14, 10:02
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Nej. Läs en nyhetsartikel någon gång. De har slutat testa alla utom mkt sjuka.
Citera
2020-03-14, 10:03
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2honest
Och du tror inte att man gör några bedömningar av vilka patienter som är betjänta av intensivvård i vanliga fall heller? Att göra sådana bedömningar tillhör vardagsarbetet inom sjukvård och framförallt intensivvård.

Självfallet! Unga prioriteras alltid först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in