2020-03-13, 21:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Just det.
Det var på morddagen hon var hos polisen i ett annat ärende.
Jodå, det ser ut som sams kjol, och rent logiskt bör det vara samma kjol för varför skulle hon byta?
På fredagen hade hon tajta träningskläder på sig, och högst sannolikt samma träningskläder när hon var upp hos Stefan o pippa de.
Det finns en liten möjlighet att dom även pippa de på lördagsmorgonen.
Grannen såg i alla fall när Lena kom på morgonen. Klädsel är ej bekräftad på Lördag morgon.

Slutsats.
1. Kjolen fick sperma på sig innan fredagen och efter det är den inte tvättad, och på måndagen använder hon samma otvättade kjol hos polisen och på brottsplats.
Nä, inte troligt.

2. Har på sig kjolen på fredagen när hon pippar med Stefan och använder sen den kjolen fre, lö, sön, mån när hon går till polisen till och med.
Nä, inte troligt.

3. Har på sig kjolen på Lördag morgon när hon går till Stefan. Pippar igen och får sperma på kjolen. Har sen kjolen lö, sön, mån även när hon går till snuten.
Nä, inte troligt.

4. Lena vaknar på måndagen. Tar på sig sin fina kjol, springer på stan och fixar presenter, går till polisen, åker hem och har den kjolen hela dagen. Kl 23.15 går hon ner till planket med samma kjol och har tagit på en grön fleecejacka. Har sex med Stefan och får DNA på ringen och sperma på kjolen. Direkt efter det så börjar tjafset och sen slår han ihjäl henne.
JA, mycket mycket troligt.!!!

Troligtvis har hon haft kjolen 1,max 2 dagar i rad.
Sperman och DNA kom i samband med mordet.

Min käre Krmkr, det är en mycket bra teori och jag kan instämma i det mesta men eftersom de inte kunde hitta någon sperma i eller på BO och dessutom så var kläderna i ordning så måste jag nog tyvärr invända mot att de skulle haft sex innan BO blev ihjälslagen.

Sperman på kjolen måste enligt mig kommit dit vid ett annat tillfälle, i närtid absolut, men inte under mordkvällen.

Så tänker jag och jag tror vi måste tillbaka till ritbordet igen för nya tankar.
Citera
2020-03-13, 21:27
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Skrev detta tidigare idag: Han och HD har väldigt tät kontakt den 11e då LW ska ha varit på hans kontor och haft sex? (från sida 91) Från ca 14.30-17.00 blir ett glapp. Är hon där då? Minns ej. A.163 del A

Om du har ork och lust, så kan du kika på HD och SD's konversation den dagen.
Jag fick det inte att gå ihop just då, men du har ju mer koll på exakta tider. Och har bättre koll på hur man hittar i fupen.
Jag minns inte hur länge han uppgav att han skulle vara där osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Är det här passerlogg för SD in på kontor den 11 maj 2018?

Här kommer en jättelång sammanfattning av SD:s och i viss mån HD:S digitala (och andra) aktiviteter fredagen 11/5 -18
LW:s eftermiddag kommer också med på sluttampen.
Hoppas att något av det är svar på någon av era frågor

SD lämnar kontoret 12.07
Kommer tillbaka 12.14

Så vitt jag kan bedöma så befinner han sej sen på kontoret och grejar med alla möjliga mail och Messenger med mera. Bland annat till HD, 12.30

12.35 "forcerar" han dörren, men går inte ut. (Är det då han släpper in LW?)

En oväntad digital inaktivitet tar sin början (men det kanske händer något irl) fram till 12.48 då det dimper ner (?) en elektronisk faktura.

Direkt efter det börjar SD (eller iaf någon) googla på fyrhjuling, Örebro, mer mera sådant.

12.53 lyssnar (?) han (?) på webradio.

Sen är SD overksam (?) fram till 13.23 då det åter noteras aktivitet, Explorer content (jag kan inte tolka vad som händer, men så ser det ut).

Efter detta är han åter igång med sitt vanliga googlande, Aftonbladet, radion, Kinashopping, Fyndiq med mera.

13.53 dyker vännen JG upp i bilden via Messenger, i en gruppchat där även HD ingår, fast bara passivt. Denna chat håller på till ca 14.00 och handlar om JG:s hus, efter vad jag kan förstå.

Sedan mailar SD lite som verkar vara jobbrelaterat - och 14.16 får han mess från HD.

De håller på och messar till 14.23 och det förefaller handla om caching.
14.25 kontaktar SD någon M M för han verkar brydd över några loggar, geocaching.

Efter det knåpar han vidare till 15.06 då han öppnar dörren, men inte går ut.

Ja, han jobbar vidare med Facebook, Spotify, googlar på tala-i-tungor etc.
Han har också kontakt med en A M på whatsapp från och till fram till 16.17

16.23 kontaktar SD en T J Industritornet och frågar om man kommer åt "ditt bygge sent ikväll"
De har lite "snack" fram och tillbaka och det visar sej på slutet att T J tror att SD är "betongkillen", avslutas 16.49

16.56 kontaktar SD HD och frågar om han "får ta en ny"
17.31 svarar hon "så klart"

17.32 Inpassering G-vik Lost City Gym Torr
17.56 Inpassering G-vik Lost City Gym Blöt

17.57 Mess till HD "Längtar till tisdag"
17.58 Messar en bild till HD

19.07 3 mess från HD till SD "Gulligt av tjejerna" "Snäll pappa" "Skönt att simma?

Efter detta är det ingen kontakt mellan SD och HD - som man kan se i alla fall - förrän 20.21 då han svarar "Nä" - (på vad vet jag inte)
Han skickar då också en bild till HD
HD svarar 20.52 "Pensionärskulor!"
23.03 HD hör av sej på Messenger, 2 ggr
SD svarar 23.10

Och det är allt för den dagen. Vad gäller kontakt mellan SD och HD.

Sen fortsätter han att ha kontakt med en del andra
Och så finns det ju någon som vill få kontakt med honom, nämligen LW. Men då har den 11/5 övergått i den 12/5 och klockan är 00.08

00.32 ringer SD polisen.

Angående vad LW gör under eftermiddagen, och om det skulle kunna kopplas ihop med SD:s göranden och låtanden så kan hon ju - enligt tidigare inlägg - ha varit på hans kontor på "lunchen".

Hon cyklar till rehab 13.30, lämnar 15.10 och kommer tillbaka till stan/Krämaren ca 15.15
15.11 pratar hon i telefon med J J och hon verkar befinna sej i en butik

15.32, 15.37 och 15.42 fångas hon på övervakningsfilm på Stadium
15.48 samtal med J J, hon berättar att hon får hjälp med sin väska som är tung "20 kg hantlar i den"

15.57 cyklar hon hem

Hon skulle ha kunnat slinka in till SD mellan 15.15 och 15.32 men då sitter han som bäst med Whatsapp och Facebook. Det är heller ingen notering om att han eller någon annan "forcerar" dörren, för det sker 15.06
Citera
2020-03-13, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Vad vet du som är sant i FUP:en, jag läser FUP:en som det passar mig, lägger bara ut delar så folk kan bilda sig en egen uppfattning.

Hur läser du FUP:en själv?

Det som skrivs på internet/fb med anonyma nick kan man tolka på olika sätt,

SD är väl knappast den som är belagd som ett sanningsvittne? Eller är han schizofren eftersom samma händelse har två tre eller fyra förklaringar. Det är då man ska nyttja källkritik, rakar han sanning, och kanske inte det som ett faktum.
Citera
2020-03-13, 21:35
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Aktbilaga 147, sid 4

Så vitt jag kan utläsa från aktbilaga 145 håller han på och grejar med något på dator eller mobil typ hela tiden, kollar olika hemsidor, mailar.
LW å sin sida är lika upptagen hon, inte minst i Norge-chatten. Hon verkar under denna förmiddag vistas i hemmet.
LW cyklar från sin bostad till Krämaren - som för all del inte verkar ligga så långt ifrån SD:s jobb, om jag kollat rätt - ca 12.23 Innan dess är hon "ledig" från chatt under 40 min från 10.58- 11.38, men inget tyder på att hon då lämnat hemmet.

Hon kommer fram till Krämaren/stan 12.33

13.30 cyklar hon från stan till Rehabcenter.
Hon kan alltså ha möjlighet att träffa SD mellan 12.33 och 13.30

Citat:

Dörr forcerad• SD öppnar dörren men går inte ut

Detta händer 12.35.24 enl passerlogg, så kanhända LW släpper in LW då.

Dessa inlägg kompletterar mitt ovanstående jättelånga angående vem som kommer och går bland annat på SD:s kontor 11/5 -18

Komplettering: SD lämnar och larmar jobbet 16.10
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-03-13 kl. 22:02. Anledning: Komplettering av uppgift om larm
Citera
2020-03-13, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Tack för tipset, hann läsa artikeln innan den låstes. Den senaste artikeln i NA nu i kväll kan ge en antydan om vad som i slutändan kommer att avgöra den här rättegången: händelsen natten mellan den 11 och 12 maj 2018. Det framgår inte om åklagaren tänker sig händelsen som en förberedelse inför mordet måndagen den 14/5, eller som ett mordförsök som nu gick snett och därför fick skjutas upp till den 14/5. Någon som törs ge sig på en tolkning?
Det var natten mellan 11 och 12 maj som 45-åringen ringde till polisen och larmade om att han hamnat i bakhåll av flera män i Vivallaskogen. Samtidigt ska 45-åringen ha stämt träff med Lena Wesström – men något möte blev aldrig av. Åklagaren misstänker att hela händelsen var iscensatt av 45-åringen och att "bakhållet" ingick i hans mordplan.
https://www.na.se/logga-in/polismannen-om-motet-med-45-aringen-i-skogen-vi-tycker-det-ar-jattekonstigt

Det är två alternativ, vi vet lika lite som du. Personligen trir jag dåren tänkte smasha henne då och genom att ringt in om tre mållgans skapa en dimridå. Men enbart en spekulation av mig, inte för inte polisen finner honom konstig och han nervöst ljuger för polisen.
Citera
2020-03-13, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Min käre Krmkr, det är en mycket bra teori och jag kan instämma i det mesta men eftersom de inte kunde hitta någon sperma i eller på BO och dessutom så var kläderna i ordning så måste jag nog tyvärr invända mot att de skulle haft sex innan BO blev ihjälslagen.

Sperman på kjolen måste enligt mig kommit dit vid ett annat tillfälle, i närtid absolut, men inte under mordkvällen.

Så tänker jag och jag tror vi måste tillbaka till ritbordet igen för nya tankar.

Måste kläder vara i oordning på kvinnan för att mannen ska spruta sperma?
Teorier: blowjob, handjob osv
Sedan kan SD mycket väl kommit efter hennes död, inte första eller sista mördaren som gör det i historian... Så känns som like troliga som ditt manliga medelklass skrivbord om jag ska vara riktigt ärlig.
Citera
2020-03-13, 21:43
Medlem
Citat:
Här kommer en jättelång sammanfattning av SD:s och i viss mån HD:S digitala (och andra) aktiviteter fredagen 11/5 -18
LW:s eftermiddag kommer också med på sluttampen.
Hoppas att något av det är svar på någon av era frågor

SD lämnar kontoret 12.07
Kommer tillbaka 12.14

Så vitt jag kan bedöma så befinner han sej sen på kontoret och grejar med alla möjliga mail och Messenger med mera. Bland annat till HD, 12.30

12.35 "forcerar" han dörren, men går inte ut. (Är det då han släpper in LW?)

En oväntad digital inaktivitet tar sin början (men det kanske händer något irl) fram till 12.48 då det dimper ner (?) en elektronisk faktura.

Direkt efter det börjar SD (eller iaf någon) googla på fyrhjuling, Örebro, mer mera sådant.

12.53 lyssnar (?) han (?) på webradio.

Sen är SD overksam (?) fram till 13.23 då det åter noteras aktivitet, Explorer content (jag kan inte tolka vad som händer, men så ser det ut).

Efter detta är han åter igång med sitt vanliga googlande, Aftonbladet, radion, Kinashopping, Fyndiq med mera.

13.53 dyker vännen JG upp i bilden via Messenger, i en gruppchat där även HD ingår, fast bara passivt. Denna chat håller på till ca 14.00 och handlar om JG:s hus, efter vad jag kan förstå.

Sedan mailar SD lite som verkar vara jobbrelaterat - och 14.16 får han mess från HD.

De håller på och messar till 14.23 och det förefaller handla om caching.
14.25 kontaktar SD någon M M för han verkar brydd över några loggar, geocaching.

Efter det knåpar han vidare till 15.06 då han öppnar dörren, men inte går ut.

Ja, han jobbar vidare med Facebook, Spotify, googlar på tala-i-tungor etc.
Han har också kontakt med en A M på whatsapp från och till fram till 16.17

16.23 kontaktar SD en T J Industritornet och frågar om man kommer åt "ditt bygge sent ikväll"
De har lite "snack" fram och tillbaka och det visar sej på slutet att T J tror att SD är "betongkillen", avslutas 16.49

16.56 kontaktar SD HD och frågar om han "får ta en ny"
17.31 svarar hon "så klart"

17.32 Inpassering G-vik Lost City Gym Torr
17.56 Inpassering G-vik Lost City Gym Blöt

17.57 Mess till HD "Längtar till tisdag"
17.58 Messar en bild till HD

19.07 3 mess från HD till SD "Gulligt av tjejerna" "Snäll pappa" "Skönt att simma?

Efter detta är det ingen kontakt mellan SD och HD - som man kan se i alla fall - förrän 20.21 då han svarar "Nä" - (på vad vet jag inte)
Han skickar då också en bild till HD
HD svarar 20.52 "Pensionärskulor!"
23.03 HD hör av sej på Messenger, 2 ggr
SD svarar 23.10

Och det är allt för den dagen. Vad gäller kontakt mellan SD och HD.

Sen fortsätter han att ha kontakt med en del andra
Och så finns det ju någon som vill få kontakt med honom, nämligen LW. Men då har den 11/5 övergått i den 12/5 och klockan är 00.08

00.32 ringer SD polisen.

Angående vad LW gör under eftermiddagen, och om det skulle kunna kopplas ihop med SD:s göranden och låtanden så kan hon ju - enligt tidigare inlägg - ha varit på hans kontor på "lunchen".

Hon cyklar till rehab 13.30, lämnar 15.10 och kommer tillbaka till stan/Krämaren ca 15.15
15.11 pratar hon i telefon med J J och hon verkar befinna sej i en butik

15.32, 15.37 och 15.42 fångas hon på övervakningsfilm på Stadium
15.48 samtal med J J, hon berättar att hon får hjälp med sin väska som är tung "20 kg hantlar i den"

15.57 cyklar hon hem

Hon skulle ha kunnat slinka in till SD mellan 15.15 och 15.32 men då sitter han som bäst med Whatsapp och Facebook. Det är heller ingen notering om att han eller någon annan "forcerar" dörren, för det sker 15.06

Kommer du fram till att LW kan ha varit där 12:35 t 12:48? Eller saknas utpassage? Var hon inte där alls? Varför vill han eg att vi ska tro just det?

Stort tack för din långa utredning av detta!
Citera
2020-03-13, 21:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brin
Stefan H som följer rättegången för NA och rapporterar live skriver väldigt bra sammanfattningar när han hunnit samla intrycken från rättegångsdagen.
Provläs dagens sammanfattning på NA till 20.21!
Ni som inte köpt en billig tillfällig prenumeration på NA, gör det.
Några tior och sen säger ni upp när ni vill.
NAs korta inlägg under rättegången fångar inte alls innebörden i frågor och svar. AB var utförligare.
Men han är bra den där reportern när han sammanfattar dagen.
Då förstår vi att frågorna och svaren är mer omfattande än vad som framgår i liverapporteringen.

Polismannen som mötte SD 11-12 maj-18 och som vittnade idag i rätten:''
NA:

"– Vi säger åt honom att gå hem för vi förstår inte varför han ska leta efter de personer som trängt honom.

Polismannen tänkte inte vidare på mötet. Det är först när han en tid senare får en ny arbetsuppgift att utföra i Hjärsta som han kommer att tänka på mötet igen.

Jag hade inte så mycket med det här ärendet att göra från början. Senare fick jag i uppgift att vakta den misstänktes bostad. Det gör att jag får se ett kort på honom. Det är extremt överensstämmande för mig och det är efter det jag fick skriva ett PM om mötet."
Citera
2020-03-13, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Rätt tänkt! Och han påstår att han inte såg henne sedan efter den där fredagen. Men ett vittne tvärs över gatan såg Lena på lördagsförmiddagen vid SDs kåk. Hur förklarar han att ringen bär hans dna tro? Detta vittne är ett stjärnvittne.

Detta vittne såg att den natten, mordnatten, var inte SDs mörkläggningsgardiner fördragna sent på kvällen, vilket dom ALLTID är. Hon såg att mysbelysningen, fasadbelysningen, var släckt, vilket den ALDRIG någonsin är. Stefan var tydligen noggrann med sådant. Mycket noggrann. Detta vittne vill vittna utan SD i rättssalen och har, om jag minns rätt, fått lov att vittna för lyckta dörrar eller via telefonförhör. Hon är rädd för SD. Detta är en dam med ögonen med sig, med ett minne som en häst. Jag påstår inte att målet står och faller med henne på något sätt. Men hon är ett viktigt vittne.

Har ringen tagits av vid tvätt (antagligen silver eller bijouteri) så kan det iofs finnas gammalt DNA kvar på den.
Citera
2020-03-13, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Känns konstigt att berätta hur oralsex funkar.
Lena sitter på knä.
Hon har handen runt hans penis och det kan absolut besudla ringen med dna.
En avsugning där det mesta av Stefans sperma hamnar i munnen på Lena fast två mindre droppar hamnar utanför hennes mun, och eftersom Lena sitter på knä så droppar det rakt ner på hennes kjol.
Därför får hon två besudlingar på framsidan av kjolen.
Besudlingen på baksidan får hon när hon reser sig upp och torkar av sin hand helt naturligt.

En "snälla, åk inte till USA med Hanna avsugning" där det spills lite på kjolen.

Det är faktiskt inte omöjligt, för på nåt sätt har hon fått det där.
Citera
2020-03-13, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Nej, besvärligt det där. Man gillar ju ofta en viss stil, och kan ha flera plagg som är exakt likadana eller väldigt lika. Tycker nog att polisen borde ha undersökt detta närmare. Hur många liknande plagg som finns i LWs garderob, vilka hon faktiskt använde och gillade osv.

Kan man alls se om hon har sina ringar på sig hos polisen?

Jag tycker jag kan se att det är olika kjolar. Den på polishuset matchar ju överdelen, så det är en slags dress, som sagt verkar den vara i tunnare linne.
Den hon hade senare på kvällen - eller för att hålla mig till vad jag sett: på annan bild hade hon
khakikjol i kraftigare tyg med raka påsydda fickor. Den var mer sportig.
Citera
2020-03-13, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Känns konstigt att berätta hur oralsex funkar.
Lena sitter på knä.
Hon har handen runt hans penis och det kan absolut besudla ringen med dna.
En avsugning där det mesta av Stefans sperma hamnar i munnen på Lena fast två mindre droppar hamnar utanför hennes mun, och eftersom Lena sitter på knä så droppar det rakt ner på hennes kjol.
Därför får hon två besudlingar på framsidan av kjolen.
Besudlingen på baksidan får hon när hon reser sig upp och torkar av sin hand helt naturligt.

En "snälla, åk inte till USA med Hanna avsugning" där det spills lite på kjolen.

Det är faktiskt inte omöjligt, för på nåt sätt har hon fått det där.

Vilket samtalsämne!
Men ..det har stått i rapportering någonstans att hon någon gång kom till SD:s arbetsplats och där hade de "snabbsex". Hur det undgått kolleger vet man inte ..
Det kan ju ha hänt kort tid innan ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in