2020-03-14, 08:30
Medlem
Till alla doomers.

https://www.tv4.se/efter-fem/klipp/experten-d%C3%A5-kan-coronautbrottet-vara-%C3%B6ver-12532591

OMG NEWS på denna. Ni hade rätt hela tiden.
Citera
Medlem
När väl detta är över kommer det nog bli mer populärt att bo utanför storstäderna
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Ursprungligen postat av arbetet
Så här kommer det att utspela sig. Om Löfven lyfter på luren och ringer Beijing så har man en storleverans på tester med nästa flygtransport till Sverige. Om det behövs ställer man säkert upp med personal t.o.m. Man har i Kina testkit där man får ett preliminärt svar på mindre än femton minuter.

Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Ett litet problem med det är att Sverige har varit extremt uppkäftigt mot Kina. Gui Minhai, fantasier om koncentrationsläger, rasistisk "satir" i statstelevisionen och så vidare.

Ja -det är läge hantera det så fort som möjligt då! Och be om hjälp -om sån finns att få
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Jomen alltså det skyddar inte Sveriges befolkning om jag har en bra gasmask.

Vi måste börja tänka "vi" istället för "jag" -hjälpas åt -för ett jag utan vi är ingenting.

Sätt upp ett par fabriker finns ju redan varslade som kan sy masker! Hämta symaskiner med Hercules-plan -Kina satte ju upp hela sjukhus på en vecka. Var är handlingskraften?
Handlingskraft finns inte längre. 200 år av fred, 100 år av demokrati, 50 år av välstånd och skattefinansierade sociala skyddsnät, 30 år av globalism, 20 år av feminism som statsreligion -> ett nedsövt och handlingsförlamat land styrt av inkompetenta byråkrater utan kontakt med verkligheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Alla som skriker sig hesa om hjälp från kina kanske ska tänka på att kina orsakat detta virus.

Kan du åtminstone citera och bemöta någon jävel som "skriker sig hes om hjälp från Kina"?

Eftersom jag inte sett någon som stämmer in på den beskrivningen så förefaller du som inbillskt efterbliven. Vad är grejen med att kasta ut till synes helt retarderad skit på det sättet?

Är du för efterbliven för att våga bemöta någon, så du ägnar dig åt inbillning?
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Det fetade,gäller det bara för detta coronaviruset eller gäller det alla?

Finns inget i dagsläget som tyder på att majoriteten som får corona inte blir immuna, det blir dom flesta vid alla andra coronainfektioner.

Sluta läs och se på alla foliethatts artiklar och videos, det skulle du må bra av.

I stället för att säga "Finns inget i dagsläget som tyder på att majoriteten som får corona inte blir immuna,"

Visa på artiklar att vi får immunitet. Du tror inte att det skulle stå överallt i press och forskningsartiklar om vi fick det.

Använd hjärnan.
Citera
2020-03-14, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av room6527
Jag har en mycket olustig känsla att läkarna i Sverige också drar gränsen vid 60 år, och då skiter sig alla "löften" från FHM m.fl. Att be allmänheten donera är också skumt sett till vad som sker i kulisserna.
Det finns grejor i andra länder, här är det bara för regeringen att beordra en Hercules eller flera st att flyga till land x y z och hämta, förutsatt att dom också betalar.

ja kungen,wallenbergarna och en random fattigpensionär behandlas lika
Citera
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Corona hysterin är den mest extrema hysterin någonsin,
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ya-fall-i-kina
Till alla ni som har kört på i panic mode de senaste veckorna i allt från hamstring och panikförsäljning av fonder och aktier till panikkommentarer på FB säger jag bara; pussies.
Era reaktioner visar vilken typ av människa ni är, man eller pussy.
Nu har ni facit av Corona, så lägg ner tramset, va.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Vaccin är minst ett år bort. Så nu ska jorden va i karantän minst ett år. Säg hejdå till ekonomin och din Bostadsrätts marknadsvärde

Jag bor ju där behöver inte cacha in pengarna. Värre att vara i turistbranschen hotellnäringen etc Då står man snart på bar backe. Flashiga välavlönade snubbar som piloter kommer att få sälja Porschen.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, jag vill också att 80% ska bli smittade = flockimmunitet.

Du kommer att bli smittad, förr eller senare. Eller bli vaccinerad. Det är liksom hur vi besegrar den illvilliga RNA-strängen.
Är vi flockimmuna mot säsongsinfluensa? Varför skulle vi bli det mot corona?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av room6527
Om detta nu skulle stämma, finns det ingen stat som skulle komma på något så dumt som ett supervirus som slår ut alla, det blir som att skjuta sig själv i foten, förr eller senare kommer detta virus då tillbaka bakvägen. Men om det är moder jord och naturen som lyckas mutera SARS med HIV är meddelandet ganska enkelt - ni är för många
...

Sen händer olyckor på lab också. Kan man dessutom tänka sig att offra några procent av sin egen befolkning är det kanske ett enormt effektivt sätt att erövra världen.

Men jag hoppas jag bara foliehattar mig.
Tror du kinas siffror är 100% korrekta?
Citera
2020-03-14, 08:32
Medlem
Citat:
1. Kina är inte människotätast. Prova Monaco, Macao, Hongkong, Singapore.

2. Viruset dyker upp i november 2019. Det briserar först i januari.

3. Inte konstigt alls. Viruset uppvisar alla tecken på naturlig evolution och inget på konstgjord.

Sluta att sprida intellligensbefriade konspirationsteorier.

Ok 1 och 2 stämmer. Där hade jag fel. Men på vilket sätt är hiv inslagen tecken på naturlig evolution?

Här är ytterligare citat
On some level, Covid-19 seems to be a perfectly engineered “Disease X.”

Covid-19 spreads rapidly and is deadly enough to be a threat – but no so deadly that it stops its own spread. It has a long symptom-free incubation period that makes it hard to detect. The fact that Covid-19 victims may become re-infected could make the disease impossible to ever eradicate.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in