2020-03-14, 00:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Nästa vecka stänger Sverige ner skolorna.

I slutet på nästa vecka eller om två veckor sätter Regeringen hela landet i karantän. Inga får komma ut. Ingen får komma in i Sverige.

Samma vecka kommer Staten förbjuda folk att lämna sina boenden. Bara handla mat eller gå till apoteket och sjukhuset. Precis som i Italien och Spanien.

Detta blir döden för ALL, ALL ekonomisk verksamhet om det fortsätter i mer än 4 veckor.
Hur många butiker kommer överleva detta?
Butiker går redan på knäna.
Hur många restauranger överlever? Totalt jävla ekonomiskt Armageddon.
Om 4 veckor ser vi uppsägningar komma och i maj kommer massuppsägningar.

Jag hade varit GALET orolig om jag satt med bolån nu. Vet inte vad jag hade gjort alltså.
Detta är helt galet. Jag är själv överraskad.

Ok, men det kAnske är en mening med det? Jag menar , denna shoppinghysteri vi haft de sista 20 åren, har väl nåt taket ändå? Folk måstr handla mer o h mer, affärerna blir större och större.

Se på xxl, de var i kris innan. Kan vi hoppas de går under nu? För 30 års sen var sportbutiker små, man köpte ett tennisrack och behöll det 10 år.

Nu vräks det ut sportutrustning. Folk tvingas köpa skidor, cyklar racket, bara för att det är billigt och de använder det knappt. Samma med elektronik. Nä, hoppas detta köpvansinne försvinner nu
Citera
2020-03-14, 01:00
Medlem
Jobbar på ett av de större kollektivtransportföretagen i Sverige. Vi gör numera inga biljettkontroller och har planer för att ställa in trafik. Både bussar och tåg. Snart kan man inte åka till jobbet!
Citera
Medlem
Folk är tokiga, en smitta som kunde stoppats med stängda gränser och flygförbud in i landet används för att skapa en totalitär planetär NWO TECHNOCRACY och folk köper deras dyng skit och preppar som dårar och rabblar falska siffror från NWO centrat dem själva Hopkins och WHO sponsrat av Sorors gates och resten av Technocraterna!

Amazing Polly om hur tokiga svänne bananerna är!
https://www.youtube.com/watch?v=IRJpP83MqNs
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Jasså? Inte mot Tegnell som hela tiden legat två veckor efter resten av världen i sin uppfattning om detta virus?

De har inte legat två veckor efter övriga världen.
Citera
Medlem
mind_crazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeleporteraTaliban
Kan någon förklara varför det är sådan hysteri kring detta ? Vad jag förstått så verkar det inte så mycket värre än en svår förkylning och dödligheten verkar inte så värst hög. Paniken kring detta är ju värre än det var med svininfluensan 2009.

För att alla har blivit självutnämnda experter och kan nu med lätthet förespråka domedagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Använd proxys och vpn samt fria DNS servers så slipper ni den svenska censuren om Corona virusets spridning i världen. Inte undra på att en del här är så felinformerade om spridning, dödsfall och farligheten..Bi censureras av Sveriges myndigheter..

Har du något exempel på att media har censurerats i Sverige? Tror inte det skulle ske för det är väl olagligt?
Citera
2020-03-14, 01:01
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Nästa vecka stänger Sverige ner skolorna.

I slutet på nästa vecka eller om två veckor sätter Regeringen hela landet i karantän. Inga får komma ut. Ingen får komma in i Sverige.

Samma vecka kommer Staten förbjuda folk att lämna sina boenden. Bara handla mat eller gå till apoteket och sjukhuset. Precis som i Italien och Spanien.

Detta blir döden för ALL, ALL ekonomisk verksamhet. Hur många butiker kommer överleva detta?
Butiker går redan på knäna.
Hur många restauranger? Totalt jävla ekonomiskt Armageddon.
Om 4 veckor ser vi uppsägningar komma och i maj kommer massuppsägningar.

Jag hade varit GALET orolig om jag satt med bolån nu. Vet inte vad jag hade gjort alltså.
Detta är helt galet. Jag är själv överraskad.

Ett annat scenario som är fullt realistiskt:

Matbutiker är tvungna att stänga eftersom all personal blivit smittad. Kassa-personal har ju i dagsläget garanterat exponerats för smittan, det är bara en tidsfråga innan de insjuknar.

Butiken stängs men varorna ligger fortfarande på hyllorna därinne och syns genom skyltfönstret.

Är det någon som är naiv nog att tro att våra nära 2 miljoner afrikaner och araber INTE kommer att mass-attackera och krossa fönstren och plundra dessa butiker?

Och sedan kommer de att upptäcka att ingen polis kommer för den sitter i karantän. Då börjar de kasta blickar på villorna som ligger på andra sidan gatan där svenne-banan med familj räddhågset ligger och trycker och oroligt tittar ut genom fönstret...

Det kommer inte bli vackert.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Det är vad deras Chief Medical Officer (Chris Whitty) sagt ja.

Jag är inte förvånad. I Sverige har jag hört 60-80% och i Finland 50-70% av populationen som skulle bli smittad. Vissa är försiktiga och pratar om 30%. Men en expert uttryckte det så att vid 50% blir det svårare för viruset att föröka sig. Det finns inte tillräckligt många icke-smittade..

50mij döda låter drastiskt, men å andra sidan är vi långt fler på jorden än då när spanska sjukan härjade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babakula55
Detta med att Italien har så mycket yngre kritiska patienter. Vad beror det på?Dumpar äldre direkt och kastar på tippen? Rökning? Annat?

Slog till på sjukhusen utan förvarning dvs storspridning direkt på folk som drabbas hårdast oavsett ålder.
Citera
2020-03-14, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeleporteraTaliban
Kan någon förklara varför det är sådan hysteri kring detta ? Vad jag förstått så verkar det inte så mycket värre än en svår förkylning och dödligheten verkar inte så värst hög. Paniken kring detta är ju värre än det var med svininfluensan 2009.

Du är som Tegnell, några veckor efter
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ok, men det kAnske är en mening med det? Jag menar , denna shoppinghysteri vi haft de sista 20 åren, har väl nåt taket ändå? Folk måstr handla mer o h mer, affärerna blir större och större.

Se på xxl, de var i kris innan. Kan vi hoppas de går under nu? För 30 års sen var sportbutiker små, man köpte ett tennisrack och behöll det 10 år.

Nu vräks det ut sportutrustning. Folk tvingas köpa skidor, cyklar racket, bara för att det är billigt och de använder det knappt. Samma med elektronik. Nä, hoppas detta köpvansinne försvinner nu

Instämmer. Men många kommer hamna riktigt, riktigt illa.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babakula55
Detta med att Italien har så mycket yngre kritiska patienter. Vad beror det på?Dumpar äldre direkt och kastar på tippen? Rökning? Annat?
Annat. De har ljugit nåt så förbannat till er.

"barn smittar inte" - lögn, förbannad lögn. De är SUPERSPRIDARE, har ibland inga, få eller milda symptom men är bärare och spridare av viruset.

"det är bara asiater som blir hårt drabbade pga fler lungreceptorer" - det om receptorer må stämma, kanske, men nej, det är långtifrån bara asiater som drabbas. TOM HANKS, RITA WILSON-HANKS har fått skiten.

"husdjur smittar inte" - det är experter oeniga om. Hundar och katter kan vara bärare. Osäkert om det kan smitta husdjur - människa dock men sjukdomen sägs ursprungligen ha kommit från djur - människa.

COVID-19 ser inte skillnad på hudfärg. Den bryr sig inte om du är atlet (NBA-basketspelare, 2 st, har fått skiten), soffpotatis, Hollywoodskådis, kassörska, rik eller fattig, snygg eller ful.

Källor, använd Google, min handled krampar.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2020-03-14 kl. 01:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in