2020-03-14, 00:16
Medlem
Lunatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrecoBe
Jo men har man 90 IQ är man ganska trög kan jag säga
Och du ligger inte långt efter i tröghet. Enligt mig med Extremt hög IQ så kan jag se efter många inlägg att du ligger run 105. för du klara iallafall av att svara på Flashback.
Medlem
Om 3 veckor går ens 3 månader till priset av 1 på 24/7 ut. Kan ej se resterande 45 dagar
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KahlanAmnell
En mer lealös person är svårt att hitta.

Hahaha, han är ju goseee
2020-03-14, 00:17
Medlem
Lunatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Mensa test bevisar inget. Har bara en fingervisning om slutledningsförmåga.
Intelligens är så mycket mer. Vi har fastnat i en mätning som är en anglosaxisk och missar andra kulturer.
En neger klarar sig bättre och överlever lättare i en djungel än en vit europé. Är det intelligens eller är han mest lämpad för sin omgivning?

Jag älskar Darwin på den punkten. Skulle exempelvis hela jorden översvämmas är då en människa mest lämpad eller en delfin? Troligtvis en delfin även om vi har intelligentare människor. Det finns många sådana teorier som är intressanta. För 20 år sedan trodde vi att katter såg bara i svart-vit. Nu vet vi att det var fel, de ser i färger. 10 år sedan trodde vi inte att katter kunde drömma, idag vet vi att de drömmer lika mycket som människan.

Problem är att vi som ras är så intelligenta att vi glömmer att universum är i ständig förändring.
Om ett par tusen år är vetenskapen säker på att människorasen är utdöd pga förändringar i atmosfären. Det räcker med att solen hostar och vi blir aska. Det kommer dock organismer som kommer att klara sig alldeles utmärkt i ett totalt förändrat klimat.

Det är bara att gilla läget.
Här har vi en med riktig intelligens.
+1 på dig.
2020-03-14, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hmacy
Det är inte säkert, många unga följare som diggar honom och sen har vi såna som mig som vill ha kvar honom för att få se lite drama och utbrott.
Helt med dig, förstår inte varför folk vill rösta ut honom.
Alla säger de vill ha liv och rörelse och lite drama.
Men när det sker ska personen ut. Den ekvationen går inte ihop 🤔
2020-03-14, 00:18
Medlem
Lunatics avatar
Kolla bara på Einstein folk trodde han va knäpp en gång i tiden.
2020-03-14, 00:19
Medlem
Lennie "Gud jag har helt glömt bort att vi sitter i detta huset nu" HAHAHA
2020-03-14, 00:19
Medlem
teamdjungels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Om 3 veckor går ens 3 månader till priset av 1 på 24/7 ut. Kan ej se resterande 45 dagar
Svårt att betala?
2020-03-14, 00:21
Medlem
Finns det nån mänsklig nemesis till TMNT?
2020-03-14, 00:23
Medlem
Citat:
Jag bryr mig inte om andras åsikt om mig.

Hela ditt inlägg är helt ovidkommande till vår diskussion.

Men låt mig säga såhär, om du är med en intelligent person och ni hänger med en person som är mindre intelligent än er.

Så kommer ni båda uppfatta detta gemensamt, se på varandra, kunna tala över huvudet på den personen, le åt det, utan att han eller hon uppfattar det eftersom hen inte hänger med eller kan förstå er intelligens.

Människor är kapabla att avgöra andras intelligens, om dom är smartare eller mindre smarta än dig och kategorisera dessa utefter deras intelligensnivå.

Att ha hög logisk/matematisk intelligens behöver inte betyda att man är smart. Varför existerar uttryck såsom "streetsmart"? Om andra i tråden (som för övrigt handlar om Big Brother 2020) inte hänger med i dina resonemang, är det verkligen smart att fortsätta ödsla tid på diskussionen?

"Jag bryr mig inte om andras åsikt om mig." Logisk intelligens är inte den enda formen av intelligens (Howard Gardners teori är ett bra exempel). Kombinationen av hög logisk intelligens/IQ och lägre intelligens av andra typer kan göra att man kan ge ett ofördelaktigt intryck. Fast det spelar ju ingen roll i slutändan, om man inte bryr sig om andras åsikt, så frågan är varför jag ens skriver det.
2020-03-14, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teamdjungel
Svårt att betala?
Inte betalar 139 kr för 1 månad
2020-03-14, 00:27
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Älskar Lennie under 20 frågor han tar det på 100% allvar
Haha ja hela nöjet är ju att se när han försöker klura ut rätt person.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in