2020-03-13, 20:59
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Tänk om dom går upp då?

Jättestor risk, ja. Men värt det. När det ändå är vilda västern på den här jävla börsen

EDIT: min bull är stängd men ser att USA-börsen står på 7% plus nu. Kan bli rejäl hävstång för mig måndag morgon på apple bull

EDIT 2: Anledningen till att jag riskerar 15 000kr såhär är att FED kommer att pumpa in så många miljarder dollar i deras ekonomi nu samtidigt som alla regeringar i väst agerat bra idag med att försöka lappa ihop börsen/ekonomin. Känns helt okej detta. Kan bli stor vinst för mig. Ponera att vi har 3 dagar i rad med 5+ % uppgångar på börserna. Vad tror ni jag kan få för mina bulls? Köpte på 30kr idag. Kanske kan sluta på 1000kr? Råder er att komma in i bullsen på big tech-bolagen.

EDIT 3: Apple står nu på 11%. DJ på 8,5%. Jag råder ALLA att komma in på bullmarknaden innan det är för sent. Måndag morgon smäller det.

EDIT 4: https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/979075/bull-apple-x10-von1

Den gick från 5000kr per certifikat till 30kr per certifikat. Uppsidan kan ju bli helt galen nästa vecka? Är helt nöjd med köpet.
Senast redigerad av AoE3#1 2020-03-13 kl. 21:05.
Citera
2020-03-13, 21:29
Medlem
staticages avatar
Börsen kommer gå ner mera innan en uppgång i nån några mån?? Sen kommer skiten smälla rejält -80/90% efter det går jag in.
Avvaktar till sep-okt.

Problemet jag är orolig för är hur fort börsen återhämtar sej efter den stora kraschen.
Lite orolig att det kan ta upp till tio år.

Corona ritar om allt i världen.
Jag tror på värsta tänkbara scenario,är ute helt från börsen,för jävla osäkert.
Jag kommer skippa nästa uppgång,bränt för mycket deg:/
Citera
2020-03-13, 21:41
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Jag hann gå ur i sista stund av ren tur. Om min magkänsla stämmer så kommer jag gå in på börsen om minst 3 år men ser även att det kan ta 6 år innan allt lugnat sig.

Vad vi ser idag är konsekvenserna av penningpolitiken 2009 när riksbankerna började med konstgjord andning för att simulera världens marknader. Idag får vi ta smällen.
Investera du i centralbankernas pengar de närmaste 3-6 åren.
Citera
2020-03-13, 21:43
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Corona ritar om allt i världen.
Får man fråga varför? Vilken förkylning förändrade ditt liv för all framtid?
Citera
2020-03-13, 21:46
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noot
Av denna anledning tror jag att börsen kommer sjunka ännu mer när corona sprider sig mer och många fler kommer dö och belastningen på samhället blir större. Detta är bara början.
Aktiemarknaden är framåtblickande och har prisat in ditt scenario.
Citera
2020-03-13, 21:48
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson

Det har aktiemarknaden absolut inte gjort. Tro inte det. Chockvåg inkommande.
Citera
2020-03-13, 21:55
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Hade jag haft pengar skulle jag nog köpa aktier i Volvo!
https://www.google.com/search?q=volvo+stock&oq=volvo+stock&aqs=chrome.0.0 l8.1495j1j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Det är ordentlig fallhöjd kvar på Volvo aktien.

Vid 60 börjar den bli intressant.
Citera
2020-03-13, 21:57
Medlem
Investerar löpande, omöjligt att pricka botten... Gör detta långsiktigt oavsett tid så klarar du dig bra.
Citera
2020-03-13, 22:00
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson

Det kan du fetglömma. Om OMXS30 lyckas hålla sig över 1300 under hela nästa vecka lovar jag att äta upp Annie Lööf.
Citera
2020-03-13, 22:07
Medlem
ningudos avatar
Min bedömning är att ekonomifolket inte förstår riktigt vad USA står inför och överreagerade positivt på Trumps tal. Min förutsägelse: blanka dow jones nu, köp nästnästa fredag då situationen med coronaviruset är betydligt dystrare.

Jag känner väldigt sällan för att ge råd på börsen. Första gången jag gör det efter jag känner mig ovanligt säker. Men jag har följt coronautveckligen mycket noggrant de senaste två veckorna och utifrån det förutsäger jag minst tusentals döda amerikaner och hundratusentals smittade inom två månader. USA är en krutdurk som väntar att explodera.

Dow Jones Industrial Average DJIA blankas vid kursen: 23,185 https://www.marketwatch.com/investing/index/djia

Påminn mig om två veckor.
Citera
2020-03-13, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Tänk om dom går upp då?

Jättestor risk, ja. Men värt det. När det ändå är vilda västern på den här jävla börsen

EDIT: min bull är stängd men ser att USA-börsen står på 7% plus nu. Kan bli rejäl hävstång för mig måndag morgon på apple bull

EDIT 2: Anledningen till att jag riskerar 15 000kr såhär är att FED kommer att pumpa in så många miljarder dollar i deras ekonomi nu samtidigt som alla regeringar i väst agerat bra idag med att försöka lappa ihop börsen/ekonomin. Känns helt okej detta. Kan bli stor vinst för mig. Ponera att vi har 3 dagar i rad med 5+ % uppgångar på börserna. Vad tror ni jag kan få för mina bulls? Köpte på 30kr idag. Kanske kan sluta på 1000kr? Råder er att komma in i bullsen på big tech-bolagen.
Ja visst, jag missunnar dig inte pengarna och önskar dig lycka till. Men tror det kommer komma alltför mycket negativt under helgen som trumfar Trump.
Citera
2020-03-13, 22:15
Medlem
bithaxs avatar
Gör mig redo för att gå all in om några veckor. Efter 2008 så var det verkligen ingen stress. Det tar tid innan det börjar gå upp igen. Inte säkert att botten är nådd heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in