2020-03-13, 23:11
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Tidningar, böcker, gamla skolbetyg, mossa

Servetter, reklamblad, klippa ett lakan i små bitar
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vad tycker ni gott folk, ska vi göra en pudel till Kina och säga att vi släpper Gui Minhai fallet och ber om förlåtelse? Kanske Kina skickar ett plan med lite testkit och grejor till oss också?

Eller ska vi hårdnackat fortsätta käbbla med Kina och dö sotdöden? "The needs of the many outweighs the needs of the few"
Jag tycker Gui på ett kinesiskt porslinsfat skulle vara en fin diplomatisk gest, det skulle nog göra Kina mer välvilliga att bistå med resurserna vi behöver inom kort.
Citera
Medlem
Rodrigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Att vaccin snart börjar testas betyder inte att det snart är på gång. Man kommer behöva testa under lång tid innan det blir redo att ges ut något till allmänheten. Ingen vet hur länge men jag skulle tippa på absolut tidigast om 1-2 år.

Sen får man ju lägga till att det kan skita sig också, vaccinet kanske löser smittan men sen sitter man i permobil istället och hälsar med ögonlocken
Citera
Medlem
Mi-Mas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jo, visst. Men då ska man börja handla tidningar, och det känns ju lite kontraproduktivt. Får väl bli vatten i värsta fall. Eller leta toapapper i mer skumma arabaffärer. Dock hade jag tänkt att inte ha så mycket sociala kontakter kommande vecka, eftersom jag kan undvika det. Klarar mig nog ett par dagar till.

Ja blaska vatten funkar, blir det riktigt kris får du ta en strumpa.

Tips från coachen; undvika alla skumma araber!
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Förutom att dödsrisken är kanske 0,2%. Med dina siffror betyder det 10 000
Helt underbart att fortfarande se folk i tråden som vet dödligheten när tusentals vill ha hjälp samtidigt. Då menar jag även blötfeta 25åringar med dubbelsidig lunginflammation som måste få hjälp.
Vilka ska vården prioritera en förövrigt frisk38 åring eller en 25årig prediabetiker om båda behöver hjälp?
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Fast det där är att trolla. Finns inga som helst vetenskapliga underlag för att det skulle kunna vara 0,2%. För Barn och ungdomar ja, men resten?

Nej det är inte att trolla.

Nu går folk runt och delar antalet döda med antalet bekräftat smittade. Detta tror de är dödsrisken.

Men så är det faktiskt inte. Det där är en hittepåsiffra.
Citera
2020-03-13, 23:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Nej kärnkraftverk fungerar inte på det sättet.

Varför ljuger du:

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/k%C3%A4rnkraftverk-i-stabsl%C3%A4ge-efter-coronaviruset-1.25376313

Citat:
Kärnkraftverk i stabsläge efter coronaviruset
VästsverigeSveriges kärnkraftverk har gått upp i stabsläge i samband med coronaviruset. Både Ringhals och Forsmark har bekräftade fall bland sina anställda.
– Vårt mål är att säkra en säker och stabil drift för vår verksamhet, säger Anna Wallrud, presskommunikatör på Ringhals.
Citera
Medlem
https://www.tv4.se/efter-fem/klipp/experten-d%C3%A5-kan-coronautbrottet-vara-%C3%B6ver-12532591

Någon som tar det lungt iaf
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Om vi säger 50% av befolkningen blir smittad och 5% dör då är det "bara" 250 000 som stryker med.

Och om hälften av sveriges befolkning skulle bli smittade och säg att 2,5% dör, ja då är det bara 125 000 som ska döden dö.

Så en mer realistisk siffra är alltså: 125 000- 250 000 döda.

Ni är tiopotenser ifrån realistiskt utfall, ungefär en tusendel kanske dör, om vården klarar de som ligger i riskzonen och överlever, annars några fler.
Citera
Avslutad
Radera.
Citera
Medlem
Det kokar under ytan i landets skolor och förskolor. Lärarförbundet sägs vara vansinnigt på hur saker och ting sköts kopplat till Corona, och personalen på en grundskola min kompis jobbar på har tom viskat om att kollektivt sjukanmäla sig på måndag.

En heads-up till såväl kommuntoppar som föräldrar, det kan gå fort i svängarna nu
Senast redigerad av Olbars 2020-03-13 kl. 23:16.
Citera
2020-03-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det där med toapapperet var jobbigt. Tomt i de fem affärer jag letat i. Vad ska ni göra med allt toapapper, och vad ska vi andra torka oss med?
servetter eller löv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in