2020-03-13, 23:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
5% dör inte. Särskilt inte om vi genom restriktioner som införs nu saktar ner förloppet något.

Vilka restrektioner???

Läste nåt km att sjukvårdsmaterial redan håller på att sina.

Hur många respiratorer har sverige tillgängliga just nu.
50?
Citera
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Jag får väl skaffa sig ett läkarintyg pga av att jag är riskgrupp och hålla mig hemma, sossarna ska inte leka med mitt liv, det är nog nu

Du behöver ej läkarintyg nu, 14 dagar utan går bra:-)
Citera
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
5% dör inte. Särskilt inte om vi genom restriktioner som införs nu saktar ner förloppet något.

Precis. Inte nog med att 5% inte dör. Vi snackar om ”5%” av de som testats positivt. Minst lika många lär gå runt utan att ens fatta att de har Corona.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Enbart Sverige svenska experter.

Finns andra länder som gör exakt likadant
Citera
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Var säger Miljöpartiet, FI, Vänstern, feminister och klimatkativister om det uppstådda läget med Coronautbrottet?

Dom har kurat ihop sig som små bollar och lyssnar på Anders Tegnell i PK-media. För det första har Sverige inte tillräckligt med vårdplatser för behovet om många uppsöker sjukhus samtidigt med andningssvårigheter. För det andra har försvarsmakten begränsat utrymme att bistå med resurser. Det är dom gamla och sjuka som behöver hjälp nu. Vänstern har slarvat bort pengarna på massinvandring och monterat ner försvaret. Det ska vänstern försöka förklara efter pandemin. Det kommer dom inte att lyckas med.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Förutom att dödsrisken är kanske 0,2%. Med dina siffror betyder det 10 000

Fast det där är att trolla. Finns inga som helst vetenskapliga underlag för att det skulle kunna vara 0,2%. För Barn och ungdomar ja, men resten?

För att rätta mig själv barn är fortfarande 0% utifrån officiella siffror. Iran har väl ingen statistik alls?
Senast redigerad av Dbloods 2020-03-13 kl. 23:12.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Rimliga åsikter, men synd det kommer från åkesson. Det finns ett enormt motstånd bland de styrande att ta råd från Åkesson.

Nån annan måste framföra denna åsikt. Helst löven.

Är det inte ofta så. Bra sagt, men fan kunde det inte varit någon av de andra politikerna som sa det. Dags att sluta mesa i Sverige och börja prata klarspråk.
Citera
2020-03-13, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nej. Jag litar på honom. För jag vet hur otroligt många som skulle dö av andra orsaker om samhället stänger ner 3 veckor.
Av tristess?
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mi-Ma
Tidningspapper som back in the Days?

Jobbig läge när man inte har varit med i matchen..😟

Förslagsvis aftonbladet..då den mest innehåller skit i vanliga fall också..
Förr satt det ofta en telefonkatalog på utedassen..upphängd i en ståltråd.. Bara riva av en sida gnugga den mellan händerna ett par gånger och torka..Har man tur kan det ju vara någon politiker man ogillar på just den sidan man torkar sig med..Har du en stockholmskatalog kan jag tipsa om att starta på T som i Tegnell Eller Slutet av L delen..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
30 underskrifter på några timmar, inse att generellt är Anders Tegnell inte så illa omtalad som i våran eko kammare.

De flesta tänker att det är bara en protest - dom har inget bättre själva att komma med. Om han avgår så ska någon annan ta över. Han har en ställföreträdande men han såg också rädd ut. Så vem ska sköta? och chefen är ju den som är ytterst ansvarig - och det är väl han som egentligen är proppen - som inte får något att hända.

Det skulle varit reserestriktioner och karantän för länge sen.
Klart ett stort misstag att underskatta denna smitta.

Dom försökte hålla allt igång som vanligt - det är ju rent av löjeväckande, när man vet hur smittsamt detta är.

Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Skriv under på denna. Det är inte klokt som han håller på. Det duger inte ha en sådan Förvirrad handlingsförlamad då man behöver göra något konkret.

Jag tycker hans chef Johan Carlsson gör minst lika dåligt jobb! Ingen av dom verkar vettig.

https://www.skrivunder.com/avga_anders_tegnell
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Tack för den här länken!

Detta ska jag sprida vidare till nära och kära.

Mycket bra länk som jag delade!
Citera
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Virus gör så. Vänta bara, detta är bara.första.vågen i europa tyvärr..

Spanska sjukan hade tre olika influensavågor. Den första vågen började i mars eller april 1918 och spreds över världen i samma takt som en vanlig säsongsinfluensa. Åtminstone USA, Frankrike, England och Tyskland drabbades tidigt, i maj följda av bland andra Spanien, Italien, Skottland, Grekland, Egypten och Balkan. I juni finns rapporter från England, Tyskland, Schweiz, Österrike och Norge. Influensavågen liknade en vanlig säsongsinfluensa då symptomen var milda, dödligheten låg och de som dog oftast riktigt gamla eller riktigt unga.

I augusti kom den våldsamma och förödande andra vågen, vilket är en ovanlig tidpunkt för en influensaepidemi. Dödligheten var hög (5–25 gånger högre än normalt) och drabbade i ovanligt hög grad personer i åldersgruppen 20–40 år. Drygt hälften av dödsfallen inträffade i denna åldersgrupp. Denna andra våg spreds i ovanligt hög hastighet över världen. Kulmen nåddes på de flesta håll i oktober 1918.

Ja, det finns en risk att även Corona följer samma linje som Spanska sjukan. Första vågen, lagom dödlig och mest gamlingar som avlider. Andra vågen några månader senare, då har viruset muterat: extrem hög dödlighet och mest unga och starka 20-åringar och uppåt som dör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in