Ja, Löfvén är också en av dessa, du med. Ska vi behöva radda upp vartemda en som håller med honom?
Hans egna uttalanden, beslut, ord, icke handlingar, hans direktiv som lett till smittoSPRIDNING, vilseledande, rena fel, dåliga beslut osv, osv.
Jaså, är jag det? Du har inte läst mycket av vad jag skrivit alltså... Inte ens mitt senaste inlägg som du svarar på heller tydligen. Jag provar igen; Det är INTE Tegnell som ensam sitter och fattar vilka råd och direktiv de ska ge till regeringen. Alltså framstår det som ganska löjligt att bara kräva just hans avgång via nåt white-trash-luktande flashbackupprop. Att ifrågasätta FHM är en annan sak.
Hoppas på att duschen håller i sig. Men som andra påpekat. Att torka sig i röven kommer vara trivialt i jämförelse med andra problem som uppstår. Vill tillägga att alla som under denna kris inte vet hur de ska kunna torka sig i röven. Ifall ni klarar er igenom detta. Gå ut och upplev naturen lite mer. Det är ändå därifrån vi kommer och det är vårt rätta habitat. Förlorar vi kontakt med det så förlorar vi en del av det som gör oss till starka överlevare. Och kanske vi förlorar vår förmåga att propagera oss in i framtiden helt och hållet.
Jag är född och uppvuxen i naturen, så snarare kanske jag är dålig på corona i storstadsmiljö.
Oavsett var man står partipolitiskt, då kan man inte låta bli att tänka att Jimmy har rätt.
Vore konstigt om flera grannländer gjorde så för att begränsa smittspridningen - men i Sverige skulle inte detta hjälpa. Varför inte?
-------------------------------
På fredagskvällen skrev SD:s partiledare, Jimmie Åkesson på Facebook: ”Stäng skolorna!
Behåll vissa fritidshem öppna för barn till samhällskritisk personal.”
Han konstaterade även:
”'Vi planerar för det värsta och hoppas på det bästa.'
Den devisen borde vara vägledande för det politiska ledarskapet i dessa kristider. Så är det också i andra länder, men i Sverige har vi i stället en defensiv regering som helt förlitar sig på ännu mer defensiva myndigheter. Det är ett högt spel. Vi politiker är lekmän. Vi vet naturligtvis inte mer om virus och smittspridning än vetenskapen. Därför måste de åtgärder som vidtas politiskt bygga på de fakta vetenskapen ger oss.”
Läkemedelsverket hade gett klartecken att använda Remdesivir, vet nån hur det går med detta?
Har Sverige köpt in något eller börjat licenstillverka? Känns verkligen som något att satsa på även om det inte är fullt testat. Att välja mellan okänd biverkning och död känns inte sådär jättesvårt.
Nån som vet något mer om detta? Varför hör man inget? Det verkar alltså finnas ett läkemedel som ser ut att vara effektivt mot Covid-19 men ingen pratar om det i Sverige? Är det på gång hit?
Du har rätt till lika lönegaranti som alla andra, bara det att facket inte för din talan. Kontakta konkursförvaltaren, om det blir problem, kontakta advokat.
Det är samma dödlighet var du än är, Italien, Tyskland, Sverige. Om Tyskland har haft 8 dödsfall, så innebär det att de har ca 18000 smittade nu. Enkel matematik.
Finns inga "olikheter" i dödlighet kontra smittade i viruset mellan europeiska länder.
Det kan skilja ex.vis om mest unga svenskar på skidsemester var de första som smittades här men Italien hade en stor andel äldre i början.